Ga naar inhoud


Het grote F1 2009 topic!


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Nu Ferrari zijn F1 bolide voor 2009 als eerste heeft gepresenteerd is het weer tijd om een nieuw F1 2009 topic te openen :D

 

Ik ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan lopen met de nieuwe regels op het gebied van aerodynamica en de terugkeer van de slicks.

Ik heb heb de afgelopen weken al wat foto's van de nieuwe 2009 bolides gezien, maar ze verdienen duidelijk geen schooheidsprijs frown

 

Het zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik, over een paar jaar praat niemand meer over de tijd dat F1 auto's nog aerodynamische hoogstandjes waren...

 

Ik ben zeer benieuwd welk team dit jaar voor de grootste verassing zal zorgen. BMW is al lang bezig met de 2009 auto en heeft dus in Australië een goede voorbereiding achter de rug. Ik hoop voor het Duitste team dat ze in 2009 regelmatig mee kunnen doen om de overwinning.

 

Tot slot een voorspelling voor de wereldkampioen. Ik hoop dat Hamilton weer kampioen wordt, maar ik geef Kubica ook een goede kans. De kansen van Ferrari zullen denk ik in de beginfase sterk afhangen van de wel of niet gebruiken van Kers.

 

 

mvg,

The Iron Maiden.

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 254
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind het prima dat ze kosten willen besparen, door de teams bepaalde beperkingen op te leggen of het aantal testkilometers te reduceren. Dit heeft voor de toeschouwer weinig effect en de sport zal er niet ingrijpend door veranderen.

 

Maar nu hebben ze totaal andere aerodynamica regels, wat resulteert in veel ontwikkelwerk. Volgens mij is dit niet echt de manier om kosten te drukken crazy

Al het ontwikkelwerk van de afgelopen jaren op aerodynamisch gebied kan weer de prullenbak in.

 

 

En het verbieden van tanken tijdens pitstops??

Dit wil zeggen dat ieder team op dezelfde stragegie van start zal gaan en dus de spanning ook ver te zoeken is.

 

Ik ben benieuwd hoe al deze nieuwe regels gaan uitpakken...

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ecclestone heeft de F1 teams een nieuw contract aangeboden. Als ze zich voor meerdere jaren aan de F1 verbinden, dan mogen ze wat hem betreft zoveel uitgeven als ze zelf willen.

 

Dit staat natuurlijk haaks op de eerdere berichten van de FIA dat de F1 drastisch zou moeten bezuinigen.

 

Ik kan het soms ook niet meer volgen... confused

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hopelijk gaan de kosten zo ver omlaag dat ook nieuwe partijen de keuze overwegen om in de F1 te stappen.

 

Honda is nog steeds te koop en Toro Rosso moet voor 2010 verkocht zijn. Hopelijk kunnen die snel een koper vinden anders wordt het wel heel rustig op het circuit...

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat ook nieuwe partijen de keuze overwegen om in de F1 te stappen

 

yep, ik

wil ook wel mijn bolide op de racetrack rijden

ik zoek enkel nog een sponsor voor de benzine, het onderhoud en de reizen met transport. :D

 

als er een potje onder de satters gemaakt kan worden, graag wink

 

topsport moet topsport blijven en ondanks gigantische bedragen die verbruikt worden is er altijd een spin-off geweest.

 

mogelijk veranderd het hele F1 voorschriften pallet nog naar een electro motor

want zoals we zagen bij "topgear" is die Tesla rete snel

nu nog een batterij vinden :D

(de tesla was maar een voorbeeld betreffende het vermogen en koppel)

 

chiao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...