Ga naar inhoud


Satelliet Astra 5A tot 31,5 graden Oost zal worden gesloten


meijelsat

Aanbevolen berichten

Hier volgt een bericht van duitse satellietmagazines INFOSAT.

 

De satelliet operator SES Astra werd op 16 Januari aangekondigd dat de satelliet Astra 5A, de voormalige Sirius 2 satelliet op de orbitale positie van 31.5 graden oost, volgens een technische mislukking van zijn missie is beëindigd ". ... Infosat.de

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een technisch mankement heeft een einde gemaakt aan het leven van de Astra 5 (voorheen Sirius 2)

Alle diensten zijn er per direct afgehaald. De diensten van Topp en KDL worden overgezet op de Astra 3 positie.

SES-Astra gaat op korte termijn bekijken wat ze gaan doen met de 31,5 oost positie. Een andere satelliet er heen of niet verder ontwikkelen.

Gaat men wel door dan vrees ik dat de Astra 1G niet naar 23,5 maar naar 31,5 oost verhuist.

 

Q4 van dit jaar wordt de Astra 3B gelanceerd.

Die paar maanden moet de 1E maar even uitzingen denk/vrees ik.

 

Onderstaand het bericht van SES-Astra zelf:

 

SES ASTRA Announces End Of ASTRA 5A Spacecraft Mission

Service for German cable households immediately transferred and secured

 

Betzdorf (Luxembourg), 16 January 2009. – SES ASTRA, an SES company (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG), announces that its satellite ASTRA 5A, the former SIRIUS 2 operating at 31.5 degrees East, experienced a technical anomaly leading to the end of the spacecraft’s mission. SES ASTRA has immediately informed affected customers and switched a substantial part of the traffic to another ASTRA satellite at the 23.5 degrees East orbital position. The service for the German cable operators through their company KDL is among the transferred services. With this transfer, the economic impact of the incident on SES in 2009 will not be material.

 

The teams of the Swedish Space Corporation (SSC), the company that technically operates ASTRA 5A, and the satellite`s manufacturer, Thales Alenia Space, are now working closely on de-orbiting the satellite. Together with SES, they are also investigating the root cause of the incident.

 

ASTRA 5A was positioned at the orbital position 31.5 degrees East and launched as SIRIUS 2 in November 1997 to the 5 degrees East position. SES ASTRA will shortly take the necessary decisions to maintain and develop the 31.5 degrees East orbital position in the changed fleet deployment scenario.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1G die van 19.2 zou verhuizen zou ook maar op 23.5E blijven tot de 3B gelanceerd is wink

 

de 1G is ook niet helemaal in orde namelijk wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
ja, iets met de stroomvoorziening geloof ik,




Ik heb bekende satellietforum gelezen en dat is niet waar en gerucht maken.....
dat is duidelijk, ASTRA 1G is niks aan de hand.

"Met de 1G is niets aan de hand. Laat je niet gek maken

Je moet toch improviseren als er een satelliet plotseling uitvalt. Dan ga je schuiven op andere satellieten. De oplossing die nu op de Astra3 is gevonden bewijst dat er niet echt veel ruimte meer is/was op deze satelliet. Ze hebben namelijk de eigen HD testtransponder verruild voor de restbandbreedte van een transponder die tot voor kort gebruikt werd voor Euro1080. Als er echt zoveel bandbreedte/ruimte had over geweest dan had men echt niet zo stoelendans op de Astra3 in werking gesteld. Ze hadden dus echt geen volledige transponder meer over op de Astra3 om Topp/KDL op te plaatsen en moesten dus de eigen testtransponder afstaan en naar een restbandbreedte van een inmiddels gebruikte transponder verhuizen."

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
ja, iets met de stroomvoorziening geloof ik


Klopt helemaal, is al jaren zo. Deze kan nog 19 tr tegelijk zenden ipv 28.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het is heel normaal dat er bij een satelliet na een bepaalde termijn in gebruik te zijn geweest dat er minder transponders tegelijkertijd gebruikt kunnen worden...


Hoe oudere ASTRA satelliet en hoe minder transponders gebruiken?

Jij heb gelijkt, want oudere satelliet overbelast voorkomen en levenduur niet lang mee.

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: meijelsat
Origineel bericht van: Ou-Tannu
ja, iets met de stroomvoorziening geloof ik,




Ik heb bekende satellietforum gelezen en dat is niet waar en gerucht maken.....
dat is duidelijk, ASTRA 1G is niks aan de hand.

"Met de 1G is niets aan de hand. Laat je niet gek maken

Je moet toch improviseren als er een satelliet plotseling uitvalt. Dan ga je schuiven op andere satellieten. De oplossing die nu op de Astra3 is gevonden bewijst dat er niet echt veel ruimte meer is/was op deze satelliet. Ze hebben namelijk de eigen HD testtransponder verruild voor de restbandbreedte van een transponder die tot voor kort gebruikt werd voor Euro1080. Als er echt zoveel bandbreedte/ruimte had over geweest dan had men echt niet zo stoelendans op de Astra3 in werking gesteld. Ze hadden dus echt geen volledige transponder meer over op de Astra3 om Topp/KDL op te plaatsen en moesten dus de eigen testtransponder afstaan en naar een restbandbreedte van een inmiddels gebruikte transponder verhuizen."


wel raar dat volgens de planningen ( die her en der staan ) de 1G
eerst naar 23.5E zou gaan, en zodra de 3B volgend jaar komt weer weg gaat dan 23.5E?

logischerwijs zou je dan toch de jaar oudere 1F verplaatsen?

die heeft max 20 transponders.. tov de 28 die de 1G draagt.. ( waarvan er max 20 actief zouden kunnen zijn )

nja we gaan het wel zien wat er gaat verhuizen wink

de nieuwe 1M brengt 32/36 nieuwe transponders voor op 19,2E

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Citaat:
Jij heb gelijkt, want oudere satelliet overbelast voorkomen en levenduur niet lang mee.
confused

Gebruik jij de Google vertaal dienst?


Nee, hij is ..... wink

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg me een bericht van Flysat ( http://www.flysat.com/astra5a.php ) over ASTRA 5A

 

Astra 5A is dit moment op 32.7 oost.

 

Ik vraag: waar gaat een kapotte ASTRA 5A naar toe of naar kerkhof?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...