Ga naar inhoud


Satelliet Astra 5A tot 31,5 graden Oost zal worden gesloten


meijelsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...

en wat gaat er dan voor de 2C komen?:o

 

lijkt me dat ze die 28 transponders wel gaan missen op 28.2E?

 

hoewel.. de 2C heeft maar 2 active tps opt moment?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2C heeft al die tijd voornamelijk leeggestaan.

 

Beter was geweest als Sky met hun gecodeerde rommel van de 2D naar 2C was verkast, maar zo is het helaas niet gelopen. Er is volgens mij genoeg vraag naar meer space op de 2D. Naar 2C was gewoon geen vraag..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehehe.. mja smile de 2d heeft zo`n mooie spotbeam he :P

 

nouja laugh

 

de 2C heeft een leuk vermogen smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, iedereen wil op de 2D, de 2C is totaal niet interessant.

 

Persoonlijk zou ik het wel zeer mooi vinden als er een 2E komt die net zo'n mooie spotbeam heeft als de 2D en als dan alles van de Eurobird daarnaartoe verhuist (weinig kans natuurlijk..., twee verschillende operators...)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is daar mooi aan? De Eurobird is nu toch al prima te ontvangen, zelfs in heel Europa?

 

Maar Virgin 1, Dave, Channel 4 HD.. Er zijn nog genoeg dingen die FTA mogen maar dat niet kunnen zonder spotbeam.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
vandaar dat Erik een 2E wil met nog zo'n spotbeam - dan kan er méér FTA gemaakt worden.

Dat was op zich ook mogelijk geweest zonder "2E" als Sky z'n gecodeerde bagger had verkast. Helaas blijft Sky koppig 4 complete transponders op de 2D bezetten.. De vijfde gecodeerde transponder tel ik dan nog niet mee omdat RTE als publieke broadcaster wellicht ooit misschien nog eens FTA wil gaan..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Jean-Claude
vandaar dat Erik een 2E wil met nog zo'n spotbeam - dan kan er méér FTA gemaakt worden.

Dat was op zich ook mogelijk geweest zonder "2E" als Sky z'n gecodeerde bagger had verkast. Helaas blijft Sky koppig 4 complete transponders op de 2D bezetten.. De vijfde gecodeerde transponder tel ik dan nog niet mee omdat RTE als publieke broadcaster wellicht ooit misschien nog eens FTA wil gaan..

Nou, daarom die 2E dus (inderdaad).

Bovendien begint de 2D toch wel een beetje vol te raken nu. Ik wil nog véél meer ongecodeerde engelse kanalen! :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

De Astra 5A doet het weer!

http://www.n2yo.com/?s=25049.

 

11972V, 27500, 3/4. Promo van Astra Vision. Op 12032 H staat ook een carrier, maar daar krijg ik (nog) geen lock op.

 

Het is niet de Astra 2C, want die is pas net weg van 28.2E.

http://www.n2yo.com/?s=26853

 

Bron: Eigen waarneming en

 

http://www.sat-index.co.uk/

Control regained over Astra 5A

03 Apr 2009 - Tracking data indicates that control has been regained over the failed Astra 5A satellite (formerly known as Sirius 2).

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet geloven dat Astra 5A opgedoken.........

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...