Ga naar inhoud


Freezes op hd kanalen.


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Als je de originele Mediaguard Cam van TV-Vlaanderen gebruikt, heb je onvermijdelijk problemen met HD-zenders. Voor HD zenders zeker niet deze Cam gebruiken!

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan bevestigen dat sinds zondagavond de problemen blijkbaar opgelost zijn. Geen enkele storing meer ondervonden op één HD. Heb probleemloos "De smaak van Dekeyser" kunnen opnemen.

 

Trouwens deze storingen deden zich voor op de hele transponder. In tegenstelling wat ik eerder had gemeld.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik had vandaag rondom 24.00 uur ook een half uur lang weer blokken en haperingen op één HD. Heb het al een paar keer meegemaakt en op andere transponders heb ik beslist nooit last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en gebruik je een cam daarbij van TVV zelf,

er zijn er die melden dat ze deze problemen hebben als ze deze cam gebruiken,

kennelijk is die nog niet aangepast voor de mediaguard3 codering.

ik heb geen problemen daarmee met m'n ontvanger en CCcam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiële CAM van TV-Vlaanderen geeft inderdaad problemen bij het overschakelen naar een HD-kanaal. Dan begint die raar te doen.

Ik gebruik deze al lang niet meer en gebruik de interne kaartlezer van mijn Vantage 8000.

 

Desondanks dit feit zijn er regelmatig storingen op de transponder 11856 van ASTRA 3 betreffende de HD kanalen van TV-Vlaanderen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een softcam (cccam laatste versie) in dreambox en heb de haperingen (beeld en klank) ook bij één-HD.

Geen HD-abo, dus andere kanalen op deze transponder kan ik niet beoordelen, maar elders heb ik die haperingen niet.

Antenne is professioneel geplaatst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel hetvolgende ontvangstrapport voor één HD met mijn Dreambox 800 HD PVR:

 

- SNR: 60% (9,70 dB)

- AGC: 83%

- BER: 0

 

Zou dit in feite al niet voldoende moeten zijn voor een probleemloos ontvangst?

 

Ik zie ook nauwelijks verschil bij regen of helder weer.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik heb ook regelmatig freezes op één HD, maar volgens mij heeft dit niks te maken met mijn cam maar is het signaal gewoon te zwak van deze transponder. De signaalsterkte is bij mij beduidend zwakker dan de andere transponders. Ik weet niet hoe dit bij jullie is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier freezed het beeld, maar de audio loopt wel door..

 

spoel ik een stukje terug dmv de time shift buffer. dan blijkt het beeld wel gewoon correct te zijn?

 

dit komt hier alleen op Een HD voor. de andere HD kanalen draaien zonder enige problemen

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...