Ga naar inhoud


Freezes op hd kanalen.


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als jij een opname van Een HD maakt, is die dan wel goed?

 

want bij mij is de timeshift buffer die altijd mee loopt wel goed.

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Zodra ik weer freezes heb op één HD maak ik een opname en laat ik je weten hoe die eruit ziet.

 

Ik kan met opnemen kiezen gelijk decoderen ( wat ik altijd verkies) of gecodeerd opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, opnames van één HD zijn ook een potje. Andere HD kanalen zijn geen probleem, met uitzondering dan van ITV HD.

Ik denk persoonlijk dat dit niets te maken heeft met het signaal want dat is wel goed en stabiel (gelijk aan de andere TVV HD kanalen en daar heeft niemand problemen mee). Volgens mij is er een probleem met de upload. Als het niet goed bij de satelliet komt, dan kan het ook niet goed bij ons komen. Probleem zit wellicht ofwel bij de VRT, TVV of de provider van de lijn langs waar de upload wordt toegeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht ten overvloede :D . Bij mij ook de nodige freezes op EenHD, zowel met de kaart in de Aston als in de interne kaartlezer van m'n 225.

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren terug zonder enige problemen of storingen kunnen kijken naar "Thuis" en "De kinderen van Dewindt" op één HD.

 

Ben benieuwd of er ondertussen technisch iets gewijzigd werd.

Ik heb alvast niets gewijzigd.

 

Laten we hopen dat het zo blijft.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

een lage bitrate zou geen freezes mogen veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
een lage bitrate zou geen freezes mogen veroorzaken.


er zijn in ieder geval wel degelijk storingen bij eenHD.

als de bitstream steeds een seconde of zo wegvalt wordt de gemiddelde bitrate natuurlijk wel lager.
Is er niet iemand die de ontvangst van de bitstream kan meten/bekijken met bv een satellietonvangerkaart in zijn pc?
(ik weet niet of dat kan)

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander forum laat CDS weten dat het probleem bij EEN HD bekend is en dat er wordt gezocht naar een oplossing, het probleem ligt dus niet bij de ontvangers (en installatie).

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik vind het in ieder geval netjes van Canal Digitaal dat ze toegeven dat de fout bij hun ligt. Dat scheelt een hoop onnodige verbouwingen aan de buiteninstallatie bij velen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk!

Tot die conclusie was is dus al gekomen.

 

Het werd tijd dat men het heeft toegegeven. Dit betekent dus dat TV-Vlaanderen / VRT de fout nu zelf ook heeft kunnen vaststellen. Een probleem met de encoder misschien?

 

Nu kunnen ze gaan zoeken naar een afdoende oplossing.

Wordt vervolgd.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm t lijkt nu gefixt?

 

voorheen binnen 1 minuut al een frees.. nu al 10 minuten lang geen freez gezien laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...