Ga naar inhoud


epson rx425 print kleiner dan de bedoeling


loodvrij

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb hier een epson rx 425 die wat lastig aan het doen is.

 

als ik een dvd-hoesje wil printen, dan is het resultaat kleiner dan de bedoeling.

maakt niet uit met welke software ik het doe, zelf als ik een dvd hoes in word maak, dan print hij deze nog steeds te klein.

 

soms, als ik de printer deinstalleer en weer opnieuw installeer dan werk hij 1 of 2 printjes goed, en daarna is het weer feest.

 

ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

uiteraard kan ik in word een document gaan aanpassen aan de printer zodat uiteindelijk het formaat wel past....maar ik wil dat de printer gewoon even normaal gaat doen !

 

(ik heb ook al de nieuwste driver er op gezet, ook dat hielp niet..)

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je het papier formaat wel goed staan?

Als je een US/UK versie van Windblows gebruikt dan wordt meestal als standaard formaat papier "Letter" gezet. Dat is iets kleiner dan A4, met als gevolg dat als je een A4 document op je Letter printer wilt uitprinten dat het document geschaald wordt om te passen. Dus even controleren bij je printer eigenschappen (dus niet document eigenschappen!) wat de papier instellingen zijn.

Hoe groot zijn de verschillen eigenlijk?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

instellingen van de printer zijn als volgt :

 

A4 (210 x 297 mm)

 

De hoogte is ongeveer 4 cm te laag en de breedte ongeveer 2 cm te kort.

 

ik zou dus een document in bijv word kunnen maken die ik dan 4 cm te hoog en 2 cm te lang maak, zodat ik uiteindelijk ( na wat aanpassingen in de maat..)een passende hoes heb....

 

maar dat wil ik eigenlijk niet, ik wil dat de printer net als anders gewoon doet wat ik van hem vraag.

 

deze fout heb ik overigens wel vaker gehad, maar steeds hielp het opnieuw instellen van de driver voor de printer...

nu was het 2 keer goed en daarna dus niet meer.

( had ik tevoren even in de gaten moeten houden, ik had al een stuk of 20 hoesjes in de wachtrij gezet en ben toen weggegaan...)

 

 

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben even bezig geweest in MS-Word.

Als ik daar een afbeelding in plak, en deze afbeelding vergroot of verklein naar de juiste maat ( voor dvd hoes 18.3 bij 27.4 cm)

dan print hij hem wel juist af.....

 

het blijft vreemd....

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...