Ga naar inhoud


Kan geen zenders vinden op ASTRA 3


rick8245

Aanbevolen berichten

Ik probeer om met een 60 cm schotel met 2 koppen de Asta 2 en de Astra 3 te ontvangen.

Beide koppen ontvangen heel goed de astra 2 (zowel de philips lnb als de alps lnb).

Het zijn 2 enkele lnb's op een humax 5400 IRCI ontvanger.

Beide lnb's zijn via een Diseqc 4 switch aangesloten.

Philips LNB staat op Diseqc A en de ALPS op Diseqc D.

De lnb (philipS)die RECHT voor de schotel staat kan heel goed de astra2 ontvangen en rechts hiervan

heb ik de andere (ALPS) lnb.

 

 

Als ik de status balk bekijk zie ik bij :

Signal Quality : 0 %

en bij Level : bijna 100%

De instellingen voor Astra3 staan op: 11914 H 27500 3/4

 

 

 

Nou is mijn vraag, waarom ik geen ASTRA3 zenders kan vinden.

Doe ik iets fout of kan dit niet werken op een 60 CM schotel, of moet de alps lnb LINKS van de

Philips LNB ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom heb je de phlips lnb op a en de andere op disecq ingang d waarom deze laatste niet op de 2e ingang?

En sluit de lnb voor astra 3 aan zonder disecq weet je in ieder geval of het alleen uitrichten is.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel af of je de tweede LNB dusdanig dicht bij de eerste kan krijgen bij/met een 60cm schotel, zodat ie max en juist zijn signaal ontvangt!!!

 

Om die reden zijn er dual LNB's uitgedokterd, die voor 19+23° geschikt zijn voor een 60cm schotel; en integenstelling voor een 80cm moet je dan 2 afzonderlijke LNB's gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, wat is een maximaal signaal.

Het is slechts 26 % maar de beeldkwaliteit is goed en stabiel.

Bij 1 russische of tsjechische zender blokt hij wat, maar daar kan ik mee leven. Over het algemeen valt het mij in ieder geval niet tegen.

 

Ik heb de 2 koppen echt vlak tegen elkaar staan dmv een multihouder. De Dual LNB die je noemt heb ik ook maar die is voor het kijkplezier (Astra en Hotbird op een dreambox) en die andere 2 lnb's (Astra 2 en Astra 3a ) op de kleine schotel is voor de hobbybox (humax).

Als het wat beter weer is zal ik proberen dit nog iets beter te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat d8 ik al...

 

Die DUAL kop zet je op de 66cm schotel, en de afzonderlijke koppen zet je op de 80 cm schotel, richt de zaak eens opnieuw uit... ditmaal gebruik makend van de signaalsterkte indicator van je ontvanger, en om de kwaliteit optimaal te krijgen ga je de kop naar voor/achter bewegen tot max bereikt is en dan zijn inclinatie tot max bereikt is...

Probeer eerst de astra-19° op TVV transponder 12722V.

Dan check je dit op de 23° sat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...