Ga naar inhoud


Van offerte tot hypotheek. Hoe lang duurt dit?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben van plan om binnenkort een hypotheek af te gaan sluiten. Ik vraag me nu af hoe lang het duurt voordat je van een offerte tot een hypotheek komt. Ik heb verschillende termijnen gehoord, varierend van 3 weken tot 9 weken.

 

Ik heb het idee dat de bank mij onder druk wil zitten om snel een hypotheek af te sluiten, door te zeggen dat ik nog maar weinig tijd heb. Wie kan me hier meer over vertellen?

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoezo weing tijd?? Er is tijd zat op de hypotheekmarkt.. zo druk hebben ze het niet!! laugh

 

Laat je vooral niet gek maken.. voor een bank is het gunstig zo snel mogelijk te laten tekenen omdat de rentes aan het zakken zijn.

 

Het kan inderdaad wel even duren voor de hypotheek daadwerkelijk rond is, maar als alles geregeld is duurt het normaal niet langer dan 4 weken lijkt me. Alleen in speciale gevallen of als er onduidelijkheden zijn kan het langer duren.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Ik moet de financiering op 26 feb rond hebben, dus ik heb ook niet alle tijd van de wereld.

mvg,
The Iron Maiden


Dat moet je dus niet vertellen.

Spelen met de banken,lage rente,lange looptijd en de kleine letters lezen,de goedkoopste is vaak de duurste.
pm mogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het ondertekenen van een voorlopig koopcontract heb je meestal iets van een maand om je financiering rond te krijgen.

 

Maar dat is maar net wat je afspreekt met de verkoper. Ik heb het ruim 2,5 maand kunnen rekken omdat ik voor mijn werk nog in mijn proeftijd zat.

 

Maar die makelaar en misschien de verkoper proberen je onder druk te zetten, die willen zo snel als mogelijk geld zien.

 

Laat je niet gek maken, ga naar een onafhankelijke hypotheek adviseur en laat een paar hypotheken doorrekenen. Let daar bij goed op de voorwaarden.

 

Als je dan eenmaal akkoord gaat met een hypotheek dan duurt het iets van 1 week voordat de bank goedkeuring geeft.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd zat om diverse offertes te laten maken. Ik heb net een akte laten passeren op 15/1, ben begonnen half november met aanvragen van diverse offertes, de laatste waar ik binnen stapte was rond 10 december, en zo'n beetje op 20 december heb ik besloten wie ik de order zou gunnen, alleen omdat de feestdagen er tussen zaten. Anders had ik meer tijd gehad.

 

Als een adviseur niet de benen onder zijn gat vandaan loopt om je van dienst te zijn moet je vlug naar een ander gaan, vooral de landelijke ketens zitten te springen om klanten. Uiteindelijk heb ik mijn keus laten vallen op een plaatselijke bank, hij was niet de allergoedkoopste, maar de secondaire voorwaarden waren wel veel beter, en in service was het de beste.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt alleen lang wanneer je zelfstandig ondernemer bent.

Dan moeten de banken nog de halfjaarcijfers hebben etc.

Je komt gaat dan door een andere molen. eek

Maar ben je werknemer kun je in veel gevallen al op een hypotheek site zien hoeveel je max kunt lenen.Dit is binnen anderhave week rond. Wanneer je een abbo bij Eigen Huis hebt kunnen die je adviseren en ik moet zeggen dat banken daarvoor heel gunstige aanbiedingen gaan doen. :D

Let op dat je de lening mee kunt nemen als je een ander huis koopt binnen de looptijd want anders rukken ze je dan alsnog een poot uit. crazy

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

september vorig jaar hebben wij ons allereerste hypotheek gesprek gehad, op zich best een ingewikkeld allemaal als je niet thuis bent in hypotheken. overbruggingskredieten enz komt ter sprake We hebben ons uitgebreid laten informeren, vervolgafspraken enz. Diverse dokumenten moeten inleveren waaronder salaris strookjes , pensioen overzichten, werkgevers verklaring echtscheidings convenant van mijn nieuwe vriendin, medische acceptatie van levensverzekering.. kortom veel papier werk.

 

 

Omdat de banken niet meer zo royaal zijn in hypotheek verstrekken hebben wij ondervonden dat dit niet 123 is geregeld. De uiteindelijke overdracht van onze woning hebben we zelf moeten opschuiven. een dag voor de overdracht hoorden we dit van de notaris. UIteindelijk hebben we 2 maand moeten zwoegen om alles rond te kunnen krijgen. Niet omdat wij een top hypotheek hebben maar puur administratie van de kant van de bank. In ons geval ABN amro

 

Kortom, het is maar net hoe ingewikkeld (of niet) je hypotheek is. heb je al een koopwoning, verkocht al of niet, overbrugging, doe je de hypotheek alleen , of samen met iemand, je nieuwe woning moet worden getaxeerd.. Pfff bij dat ik alles achter de rug heb !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de Steef

Mijn ervaring was dat sommige banken een lage rente hadden, maar het via de levensverzekering wel weer terugpakten.


Ja dat is nu zo leuk dat je ze eerst alles laat voorrekenen en dan zeggen de Hypotheek sluit ik bij jullie af en de levensverzekering doe ik bij hun............. :D

Moet je die reactie eens aanhoren..........dat kan niet...
Maar dit kan wel....... :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn ervaring was dat sommige banken een lage rente hadden, maar het via de levensverzekering wel weer terugpakten.

 

je moet een aflossingsvrije hypotheek afsluiten.

zo heb je een eerlijke vergelijking tussen de banken.

 

daar tegen over een overlijdensrisicoverz. en evt een spaarpotje bij een verzekeringsmaatschappij of bank.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb inmiddels in hypotheek afgesloten bij mijn eigen bank. Het is voor mij een vertrouwd adres waar ik de weg ken. Ik betaal dat wel iets meer per maand, maar de service en voorwaarden zijn wel prima. En zij wisten mij te vertellen dat het zo'n 2 weken duurt voordat alles rond is. Een eerlijk antwoord lijkt mij.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...