Ga naar inhoud


Télésat vandaag officieel voorgesteld


Gerdy

Aanbevolen berichten


Zou het niet over het Kijk-en Luistergeld gaan dat volgens mij nog steeds bestaat in Wallonië.

 

Schotelkijkers waren nergens geregistreerd en betaalden volgens mij de facto deze heffing niet.

 

Als je een abonnement neemt bij Télésat, worden je gegevens bekend en kan je belast worden.

 

Prima idee om de minister uit te nodigen, ze geeft je al onmiddellijk een reden om niet te abonneren.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Vlaanderen bestaat het kijk & luistergeld niet meer, weet eigenlijk niet of dit ook in Wallonië afgeschaft is, maar denk het wel (was een 'nationale' materie).

het bewuste artikel spreekt over een taks op télésat, maar ik denk gewoon dat hij het over de BTW heeft die je bij elke betaling verplicht bent bij te betalen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Wallonië bestaat het blijkbaar nog wel;

 

Hierbij de tarieven, dus ook voor het bezit van een autoradio:

 

Televisie Jaar 2007 Jaar 2008

 

152,46 € 154,42 €

 

Autoradio

27,22 € 27,57 €

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In Wallonië bestaat het blijkbaar nog wel;


Eind augustus 2008 hebben de Waalse regeringen van gewest en gemeenschap beslist om het luistergeld vanaf 1 oktober 2008 af te schaffen. Dit kadert in een pakket van maatregelen inzake de verhoging van de koopkracht.

Begin november 2008 hebben diezelfde regeringen onder impuls van minister Daerden in de begroting 2009 voorgesteld om het kijkgeld af te schaffen voor mensen die zich in een maatschappelijk kwetsbare situatie bevinden... en voor de anderen geldt een verlaging van het tarief van 163 EUR naar 100 EUR.

In hoeverre dit reeds in de respectievelijke parlementen is goedgekeurd weet ik niet.

Of het volledig zal afgeschaft worden voor de gewone man is de vraag... zeker als de minister bij de voorstelling van télésat hint op een inkomstenbron.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...