Ga naar inhoud


Wegvallen signaal bij schakeling tussen satellieten, diseqc probleem?


fnc

Aanbevolen berichten

Enkele maanden terug heb ik m'n schotel (visiosat bisat) van een muurbeugel verplaatst naar het dak. Sindsdien heb ik al een paar keer gehad dat wanneer ik van zender wissel plots al het signaal weg is. Signaalsterkte valt dan terug tot 30% (op zenders waar dit normaal ruim 80% is). Voorzover ik kan nagaan doet het probleem zich vooral voor wanneer ik van astra 2 naar astra 1 ga. Gelijk met het verplaatsten van de schotel is ook de coax kabel vervangen. De oplossing is om de ontvanger (db500) van het stroom te halen, na 1 à 2 keer opnieuw opstarten is het signaal weer terug en het werkt het normaal.

 

Heeft iemand een idee waar ik het beste kan beginnen met dingen veranderen? Kan het zijn dat de diseqc aan het stukgaan is? Deze is een jaar of 3-4 oud. Ik heb net even gekeken en de diseqc zit nog wel in de houder dus volgens mij kan er geen water bijkomen. Of moet ik het eerder zoeken in de bekabeling/ontvanger? De bekabeling van de lnb's naar de diseqc is niet vernieuwd.

 

Hopelijk heeft iemand hier een suggestie waar te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je schrijft het eigenlijk zelf. Je hebt de schotel verplaatst en sindsdien heb je problemen. Alles wat je gedaan hebt zul je moeten controleren. Vooral de kabel en de aansluiting van de satelliet vanwaar het signaal terug valt tot 30% is dus geen signaal.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Nog even ter aanvulling, zodra het signaal is teruggevallen naar 30% is dat probleem van toepassing op zowel astra 1 en 2. Als ik dan bijvoorbeeld naar een bbc zender schakel blijft deze ook op 30% staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is zou ik inderdaad aan een half gare DiSEqC switch denken. Misschien heeft die een (electrische of mechanische) tik gehad bij het verhuizen.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh
Als dat zo is zou ik inderdaad aan een half gare DiSEqC switch denken. Misschien heeft die een (electrische of mechanische) tik gehad bij het verhuizen.


Inderdaad mogelijk, maar ik zoek het altijd het eerst bij de bekabeling.Daar kan langzamerhand vocht intrekken, vooral via de f-connectoren als die niet potdicht zijn afgeschermd.

Fnc, heb de de connectoren allemaal vers en waterdicht aan de kabels bevestigd?
Slechts 1 kabel die slechter is gaan geleiden, kan de boosdoener
al zijn. Ik spreek uit ervaring.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zie dat je een dreambox hebt. Bekend probleem van het niet schakelen van de switch. Zelf heb ik een dreambox 7025+ en heb hetzelfde probleem. Er zijn vele voorstellen voor een oplossing, maar geen resultaat bij mij. Kabels al vervangen en gecontroleerd. Verschillende merken switchen geprobeerd (ook een dure triax), instellingen aangepast, enz...

Ik heb nu een EMP-Centauri, 9/1 DiSEqC, P.168-W V2 besteld. Schijnt wel te werken met dreambox. Eens een bestelling bij $%@#$#@$#@$#$@#$. Bij bestelling meer dan 5 in voorraad. Na bestelling plots uitverkocht. Ik ben nu al 3 weken aan het wachten.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb een soortgelijk probleem, als ik mijn dm500 aanzet heb ik 60% bereik op de 19,2 als ik dan een zender kies op de 28,2 heb ik daar gelijk beeld en al zap ik terug naar de 19,2 heb ik er wel beeld en iets meer dan 85%

Het heeft niks te maken met wachten met het aanzetten, heb ik ook al getest, maar het komt geregeld voor, erg vreemd.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat komt niet alleen bij de dreambox voor ,dat de diseqc instellingen het niet meer (even) doen dan zijn ze niet goed opgeslagen , gewoon de antenne instel nog eens opnieuw doen in de box zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allemaal ook al gedaan, laatst alle bekabeling vervangen maar mocht ook niet baten......

Ga eerste de 19,2 maar eens op een andere poort op de switch zetten en een nieuwe img op de dm zetten, de maxvar weet niet of dat uit gaat maken maar ik hoop het wel, ga ook gelijk een andere lnb op de astra zetten, mocht dit alles niet werken dan weet ik het ook niet meer.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels alleen de pli img vervangen door de jade 3 maxvar gisteren de hele avond zitten kijken en geen probleem meer, misschien dat het al die tijd toch aan de normale jade2 en 3 heeft gelegen, ik kijk het nog even aan.

 

Dan nog een andere vraag, ik hoorde dat als je schotel uitgericht is en het signaal is 85% dit niet voldoende is voor een dreambox, deze heeft meer nodig om met regen ook beeld te geven, klopt dit ?

Las ook iets dat ik de skew moest aanpassen, kon via een site de graden wel vinden maar hoe meet ik dat af, of is het gewoon een kwestie van draaien en kijken wat er gebeurd ?

 

 

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...