Ga naar inhoud


LCD TV enkele maanden niet gebruiken, slecht?


sat87

Aanbevolen berichten

Mijn schoonzoon vertelde dat je een LCD tv niet lang ongebruikt moet laten staan. Dit zou slecht zijn.

Aangezien mijn dochter en schoonzoon gaan verhuizen. Zou de TV enkele maanden tot een half jaar in een opslag moeten. De tv is nu een jaar oud en dagelijks gebruikt.

Het merk is een samsung 102cm.

 

Heeft iemand een verklaring of is dit een broodje aap?

 

grtz

Sat87

 

 

 

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij heeft wel een beetje gelijk ..

 

alles wat in de wereld aanwezig is houdt van activiteit

een mens wordt stijf als hij niet beweegt !

een auto gaat slechter rijden als hij te veel in de garage staat

 

en dit geldt dus ook voor de onderdelen, voornamelijk de elco's in een TV, PC en natuurlijk de LCD, vanwege de chemische samenstelling, dus niet voor het LCD scherm zelf.

 

Het beste is zo om de 2 maanden het toestel 5 minuten aan te zetten ..en dat hoeft niet met beeld en geluid.

 

Mochten ze na 1 jaar nog garantie hebben, dan zou ik hem wel weg zetten en is het risico voor de fabrikant.

 

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Snurker,

 

We zullen de tv dan maar tijdelijk bij ons in de woonkamer zetten, wij kijken nog naar een buis-TVtje. Kan ik wel eens mijn CT5000-combi sateliet ontvanger met HD testen.

Bij mij moet een tv stuk zijn alvorens ik een nieuwe koop (Limburgse zunigheid) wink

Ben bang dat mijn vrouw nadat de tv weer weg is begint met klagen over het buis-tv kwaliteit.

 

We zullen zien,

Thanks voor de info

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zit er wel wat in, alleen dit verhaal stamt dan uit het crt tijdperk en streep crt door en plaats lcd ervoor in de plek en je hebt de broodje aap geschiedenis.

 

In buizentijd knetterde de tv altijd zo lekker als hij lange tijd koud en vochtig had gestaan en dan zonder te acclamatiseren de stekker erin. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er wel van af waar je een ongebruikte tv tijdelijk parkeert. In een ruimte met normale kamertemperatuur is er niets aan de hand, in een schuurtje waar het vochtig is en amper 4 graden boven nul, dan vraag je om moeilijkheden.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het duidelijk,

Als we hem zouden parkeren dan is het logisch om hem niet te koud en vochtig te laten worden. Oxidatie van contacten zou best wel een probleem kunnen worden.

Nee ons ging het om normale omstandigheden. Blijkbaar valt het dus wel mee. Maar zoals ik al schreef gaan we hem ingebruik houden bij mij thuis. Maar bedankt voor het duidelijk relativeren van het gedeeltelijke "broodje aap" verhaal.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...