Ga naar inhoud


[all] welke nas server


bert79

Aanbevolen berichten


Ik ben erg te spreken over de ch3snas. Eenvoudig te "funpluggen" zodat je de nas extra functionaliteit kan geven.

Ik heb de ch3snas in mijn meterkast staan en vind het ideaal.

Het apparaat heeft ruimte voor 2 schijven die je in verschillende configuraties kan zetten. Momenteel heb ik er 2X500 Gb inzitten.

De webinterface is erg eenvoudig, en de NAS is niet duur.

 

Google er eens op, tweakers.net heeft een leuk topic erover lopen

 

ps. maar mijn DM7000 neemt nog lokaal op. Ik gebruik xbmc + PCH-A100 als mediacenter oplossing.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
nslu2 met openslug of unslung. kan je cccam server op draaien (evt. met cardreader) en een NAS voor opnames.
relatief goedkoop en werkt uitmuntend, heb d'r hier 2 draaien


Heb ik ook jaren gehad, en functioneert nog steeds.
Maar heb nu ook een Qnap TS-209II Pro, wil je ooit HD gaan streamen en/of opnemen op een NAS komt de NSLU-2 toch echt tekort.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik zit ook te denken aan een NAS. Maar dan meer als oplossing om dvd's vanaf te spelen met mijn DM800. Nu moet mijn pc aanblijven om de films te kunnen bereiken. Ook zou ik graag mijn printer er aan koppelen, om zo bereikbaar te zijn voor meerdere pc's. Kan dit ook met de NSLU-2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: siemed
Grappig, ik zit ook te denken aan een NAS. Maar dan meer als oplossing om dvd's vanaf te spelen met mijn DM800. Nu moet mijn pc aanblijven om de films te kunnen bereiken. Ook zou ik graag mijn printer er aan koppelen, om zo bereikbaar te zijn voor meerdere pc's. Kan dit ook met de NSLU-2?


een nslu icm een 800 moet je vergeten, HD opnamens trekt ie niet...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart79, geeft niet aan welke andere dreamboxen hij heeft en gebruikt.

 

dus aannames over de hd opnames met dm800 of misschien zelfs 8000 kunnen wuh niet doen

 

indien hij wel zo'n hd opnames wil maken is een snelle NAS zoals synology en/of qnap wel het betere goei poeier.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je al een duurdere, maar ook uitgebreidere NAS neemt zou je wel vooraf moeten weten welke ook per optware en of IPKG te installeren additionele pakketten op je NAS, ook cardserver kan zijn

 

1) afhankelijkheden zijn de aangeboden compilaties voor arm en mips

2) de drivers gecompileerd voor die kernel en smartcard readers/devices

3) de libs en dependent bestanden die voor die linux beschikbaar zijn

 

de NLSU2 heeft grootte bekendheid faam en ondersteuning en heeft ook platform onafhankelijke installaties te weeg gebracht

die draaien OOK op menig andere NAS

 

MAAR juist de drivers voor uw smartcard reader is een kwestie apart (ook al wegens de CS versie zelve CCcam MPCS Gbox NewCS).

 

vooral welke smartcard readers ervoor geschikt gemaakt zijn of kunnen worden is na wat complex installeren en configureren je grootste probleem.

 

nu zijn er bekende howtodo's

en

er zijn bekende conmbinaties

 

maar er is nog steeds een groot vraagteken of je dat allemaal op een apparaat wilt combineren.

 

dat moet men aan de wensen meten!

 

een pure NAS als opslag hoeft niet duur te zijn

een NAS met meerdere server applicaties zal toch wel enige kracht en geheugen capaciteit moeten hebben.

 

zo is als voorbeeld de QNAP het model TS 109 heel goed als nfs te mounten opslagmedium bruikbaar voor Dreambox met zelfs HD opnames (met de nieuwste firmware dus ook nfs)

maar deze heeft eigenlijk te weinig RAM voor overige server applicaties

 

zo is ook de NSLU2 als voorbeeld een hele potente kleine goedkope server maar serven en grote bestanden schrijven en of lezen (als opslagmedium) kan snel de grenzen tonen.

 

maw combineer je opslagmedium en server applicaties moet je al een duurdere NAS met genoeg geheugen nemen

 

chiao

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie voor de informatie,

heb thuis een db7000 en enkele db500 staan. het is de bedoeling om cccam met newcs als cardserver te draaien, opslag van filmen is nog niet van toepassing maar als het eventueel kan zou dit niet verkeerd zijn. kan iemand mij een link (of de file zelf) naar een duidelijke "how to" van de nslu sturen? bvb dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...