Ga naar inhoud


Computer aansluiten op Plasma scherm, problemen met resolutie


jepe

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus Pundit met een Ati Radion 9100 video kaart.

Als ik de Aus wil aansluiten via DVI out naar HDMI in van mijn Philips plasma 42 pf 9631 D, dan is de resolutie overanderbaar

640x640. Ik krijg de resolutie niet verhoogd.

Op de Philips site is uitleg en een driver om dit soort problemen met resoluties met computers op te heffen, maar de driver wordt niet herkend.

Is het verstandig om in de Asus een nieuwere video kaart te zetten om zo het probleem op te lossen? Zo ja welke kaart is dan aan te bevelen? Of zijn er andere oplossingen?

(Ik ben er een nacht zoet mee geweest dus het is echt geen kwestie van instellingen van de kaart veranderen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


is er in de software van asus geen optie waar je de (resolutie) communicatie van HDMI kunt overrulen? Dat ie op deze ene waarde blijft steken komt door de communicatie tussen kaart en TV over HDMI. En de "enige" match die beide vinden is die resolutie. Als je dit kan uitschakelen kan je op de asus kiezen wat je wilt

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zal zitten in de gekozen monitor. Als de videokaart niet weet welk scherm er aan vast zit zal de kaart alleen de "veilige" resoluties tonen.

 

Mischien dat PowerStrip iets voor jou kan betekenen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig alleen de driver geinstalleerd en niet de "Catalist Control Center"?

 

Pas had ik soortgelijke problemen op mijn PC met mijn TFT scherm na het installeren van Vista. Ik kreeg de standaard resolutie van mijn 20" scherm (1680x1050) naar niet voor elkaar (max, was alleen 1400x900 beschikbaar). Ik had er deze keer voor gekozen alleen de driver te installeren en had dus dit probleem maar na het installeren van het CCC ging het allemaal wel goed.

 

Oja, het installeren van de/een beeldscherm driver, een probeersel het voor installeren van de CCC, hielp ook helemaal niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
let je wel op, dat een computerbeeld makkelijk kan inbranden op een plasma scherm???


ja hallo,
ik heb sinds 20 jaar zoveel CRT schermen gezien met 't logo ingebrand dat je wel natuurlijk een screensaver instelt
alleen daarom al, ook op elke PC instelt... dus ook op PC<>Plasma

chiao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: naitsirhc
let je wel op, dat een computerbeeld makkelijk kan inbranden op een plasma scherm???


ja hallo,
ik heb sinds 20 jaar zoveel CRT schermen gezien met 't logo ingebrand dat je wel natuurlijk een screensaver instelt
alleen daarom al, ook op elke PC instelt... dus ook op PC<>Plasma

chiao


Ai heb ik iets vervelends gezegd???

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om inbranden zoveel mogelijk te voorkomen heb ik de Windows achtergrond helemaal zwart gemaakt, alle icoontjes van de desktop verwijderd en de taakbalk ingesteld op ´automatisch verbergen´.

 

Wanneer ik meerdere programma's open heb, zoveel mogelijk ´klein´ maken.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...