Ga naar inhoud


[Video] Mini-DV opnames (110 uur) naar Harddisk


MySat

Aanbevolen berichten

Is er een slimmere oplossing (hardware bijv) die een Mini-DV tape direct converteert naar USB/HDD als .dv file ?

 

Ik wil mijn archief ook direct digitaal beschikbaar hebben en om nu 110 uur via de camera, dan de PC en uiteindelijk naar de HDD te sturen, is wel de meest complexe weg.

 

Misschien dat iemand een meer praktischer oplossing heeft ??

 

Alvast bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jan Ambers
Zoek bvb eens op de side van Terratec naar videograbbers en omzetters...


Bedankt voor de tip... De camera heeft firewire out, dus omzetten van Analoog naar digitaal is een eitje. Zoek een oplossing in de trent van

Afleveren en LATEN omzetten ($$$$$$)
Apparaat wat tapes leest en direct doorschrijft naar USB of HDD. (Over een autoloader zullen we het maar niet hebben ;-) )

Ik betwijfel of het wel bestaat !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MySat

Bedankt voor de tip... De camera heeft firewire out, dus omzetten van Analoog naar digitaal is een eitje.


?? DV bandje ..dat is toch digitaal en Firewire kan dat toch prima naar een firewire ingang op PC (adaptor) overbrengen
ik zie het probleem niet.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste eenvoudigste en hoogste kwaliteit behaal je zoals snurker aangeeft om je camera via firewire aan te sluiten op een computer/laptop. Digitaal overzetten met behoudt van de volledige bandbreedte.

Afhankelijk van de software die je wil gaan gebruiken, dit bepaald in welk formaat je het opslaat. (DV, Quicktime, wmf, mpeg....) Keuze zou ik maken afhankelijk wat je er mee wil gaan doen. Er zijn programma's die eenvoudige oplossingen bieden. Te veel om op te noemen.

 

110 uur, dus minimaal 110 tapes, het enigste dat het je kost is tijd als je het zelf doet, maar als je captured (inlaad), hoef je er niet bij te blijven zitten, afhankelijk van het programma dat je gebruikt en de camera die je gebruikt, wordt tijdens het capturen gedetecteerd wanneer de tape is afgelopen.

 

Zelf werk ik met DV-cam (het grote en professionele broertje van mini-DV). Deze tapes duren 3 uur. 's Avonds het capturen starten en 's nachts slaat deze vanzelf af. Kost alleen de tijd om de computer op te starten (bij windows moet je soms inderdaad even wachten) het opstarten van het programma en vervolgens de tape in het deck of de camera stoppen........ Als dit 5 minuten duurt is het lang!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...