Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

De extended filedoet "niets" omdat de programma's die er instaan tot uiterlijk 25/8 gaan, hij is dus al een poosje niet meer bijgewerkt

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tja,

 

ik weet niet wie deze file aanmaakt.

 

misschien effen zoeken wie het doet, en dan die persoon vragen die file in orde te zetten.

want het was een heel uitgebreide en goede file :-)

 

SatMann

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het niet werkende, helaas.

Een goede EPG is nochtans net wat ik nodig heb.

Heb Gemini Project2 release 4.40 en ik geraak er niet aan uit.

Ik probeer bijv. de import van de http://www.buiteronline.nl/epg/nl.xmltv.gz te doen.

Ik merk dat hij eerst een epgdat.tmp laat groeien en daarna eventjes een epg.dat aanmaakt in de /media/hdd folder, en die wordt dan precies direct weer gewist.

Als ik dan bijv. op NED2 kijk, zie ik dat de EPG 2 dagen ver gaat, hij heeft dus de Mediahighway EPG gebruikt, en de rest is dus niet gelukt.

Heeft dit te maken met de instellingen in het blue panel voor de EPG ?

Ligt het aan die Gemini distributie misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reboot de box wel na het binnen halen van EPG, zo niet dan moet je voor Gemini enigma_patched op 0 zetten in de xmltv.dat file:

<enigma_patched>0</enigma_patched>

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzzz & Dolf

 

Als je pagina 60 en 61 doorleest dan zul je ontdekken dat de buiteronfile momenteel niet zo heel best bijgewerkt wordt, vandaar de now/next...

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
@zzzzzzz & Dolf

Als je pagina 60 en 61 doorleest dan zul je ontdekken dat de buiteronfile momenteel niet zo heel best bijgewerkt wordt, vandaar de now/next...


mvrgr

Maar ik heb ook de andere voorbeeldfiles geprobeerd, en bij geen enkele lukt het.
Ik begin echt te denken dat het iets met deze Gemini 4.4 distributie te maken heeft.
Mounten van drives op PC lukt mij ook niet, terwijl het met PLi wel werkte.
Maar Gemini had ik nodig omdat iemand anders dat goed kende, en mij daar voor een ander probleem mij ging helpen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: aardbeì
@zzzzzzz & Dolf

Als je pagina 60 en 61 doorleest dan zul je ontdekken dat de buiteronfile momenteel niet zo heel best bijgewerkt wordt, vandaar de now/next...


mvrgr

Maar ik heb ook de andere voorbeeldfiles geprobeerd, en bij geen enkele lukt het.
Ik begin echt te denken dat het iets met deze Gemini 4.4 distributie te maken heeft.
Mounten van drives op PC lukt mij ook niet, terwijl het met PLi wel werkte.
Maar Gemini had ik nodig omdat iemand anders dat goed kende, en mij daar voor een ander probleem mij ging helpen...

hmmmz, ik heb zelf momenteel geen gemini 4.4 actief maar als je je epg.dat ziet verdwijnen, reboot enigma dan ook?
Zo ja, dan moet er epg data komen nadat enigma weer in de lucht is, zo nee denkt de epg-plugin dan wellicht niet dat het een gepatched image is (dat zijn alleen Milo en Pli voor zover ik weet)

gr


1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì

hmmmz, ik heb zelf momenteel geen gemini 4.4 actief maar als je je epg.dat ziet verdwijnen, reboot enigma dan ook?
Zo ja, dan moet er epg data komen nadat enigma weer in de lucht is, zo nee denkt de epg-plugin dan wellicht niet dat het een gepatched image is (dat zijn alleen Milo en Pli voor zover ik weet)

Ja, hij reboot, en komt zo regelmatig in een loop.
Het kan zijn dat het aan mijn configuratie ligt, maar ik ga straks toch weer eens PLi erop zetten, ook omwille van die andere problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
jep deze is volledig en hopelijk wordt hij opnieuw regelmatig bijgewerkt, ik mis de updates.

Rytec is ook goed maar mist nog de epg van verschillende kanalen


Ik zal asap weer eens werk maken om Vitaya en VijfTV erbij te kunnen krijgen. Nogmaals in bijlage mijn xmltv.dat die gebruikt kan worden voor de updates.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: aardbeì

hmmmz, ik heb zelf momenteel geen gemini 4.4 actief maar als je je epg.dat ziet verdwijnen, reboot enigma dan ook?
Zo ja, dan moet er epg data komen nadat enigma weer in de lucht is, zo nee denkt de epg-plugin dan wellicht niet dat het een gepatched image is (dat zijn alleen Milo en Pli voor zover ik weet)

Ja, hij reboot, en komt zo regelmatig in een loop.
Het kan zijn dat het aan mijn configuratie ligt, maar ik ga straks toch weer eens PLi erop zetten, ook omwille van die andere problemen.


als je de tijd op 25 zet om te testen krijg je idd iets loop-achtigs, beter de tijd normaal laten staan en de update dmv applicaties > epgimport aanroepen

heb trouwens ff gemini 4.4 geinstalleerd en bij mij doet ie het ook niet, lijkt in mijn geval (usb stick en harddisk) op een issue met locatie van de bestanden want als ik 'm handmatig op de juiste plek zet dan heb ik de epg wel

gr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach so, ondertussen heb ik weer de PLi geïnstalleerd, mijn harddisk mounts werkten direct.

En nu net EPG import getest met de default.

De Sky UK kwam precies niet binnen, maar de andere werkte wel.

Heb nu tot en met vrijdag programmagids op VTM bijv.

 

Nu ga ik eens testen met een eigen XMLTV bestand, dat ik al heb vanop mijn PC.

Dat haal ik af via JXMLTV, maar ik weet niet of dat compatible gaat zijn.

voordeel van dat bestand is dat ik bijv. kan zeggen dat NED1 HD een kloon is van NED1, idem ditto met één HD.

Kun je een EPG "kanaal" overigens aan meerdere kanalen toewijzen ?

Ik heb hier bijv. Ketnet/Canvas HD (Telenet kabel), Ketnet/Canvas (Telenet kabel) en Ketnet/Canvas (TV Vlaanderen), die dus eigenlijk alle 3 hetzelfde uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorbeeldbestand werkte wel, maar mijn PC file XMLTV.XML kon hij precies niet importeren.

Waarschijnlijk te specifieke settings die erin staan.

Bestaat er ergens een logging van wat er gebeurt tijdens het importeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ach so, ondertussen heb ik weer de PLi geïnstalleerd, mijn harddisk mounts werkten direct.
En nu net EPG import getest met de default.
De Sky UK kwam precies niet binnen, maar de andere werkte wel.
Heb nu tot en met vrijdag programmagids op VTM bijv.

Nu ga ik eens testen met een eigen XMLTV bestand, dat ik al heb vanop mijn PC.
Dat haal ik af via JXMLTV, maar ik weet niet of dat compatible gaat zijn.
voordeel van dat bestand is dat ik bijv. kan zeggen dat NED1 HD een kloon is van NED1, idem ditto met één HD.
Kun je een EPG "kanaal" overigens aan meerdere kanalen toewijzen ?
Ik heb hier bijv. Ketnet/Canvas HD (Telenet kabel), Ketnet/Canvas (Telenet kabel) en Ketnet/Canvas (TV Vlaanderen), die dus eigenlijk alle 3 hetzelfde uitzenden.


ja dat gaat,enkel de juiste link maken naar de zender info waarmee de epg van de xmltv en de zender samenwerken.
daar kan ik je mee helpen wink
je vindt me wel op de gekende weg wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ach so, ondertussen heb ik weer de PLi geïnstalleerd, mijn harddisk mounts werkten direct.
En nu net EPG import getest met de default.
De Sky UK kwam precies niet binnen, maar de andere werkte wel.
Heb nu tot en met vrijdag programmagids op VTM bijv.

Nu ga ik eens testen met een eigen XMLTV bestand, dat ik al heb vanop mijn PC.
Dat haal ik af via JXMLTV, maar ik weet niet of dat compatible gaat zijn.
voordeel van dat bestand is dat ik bijv. kan zeggen dat NED1 HD een kloon is van NED1, idem ditto met één HD.
Kun je een EPG "kanaal" overigens aan meerdere kanalen toewijzen ?
Ik heb hier bijv. Ketnet/Canvas HD (Telenet kabel), Ketnet/Canvas (Telenet kabel) en Ketnet/Canvas (TV Vlaanderen), die dus eigenlijk alle 3 hetzelfde uitzenden.


ja dat gaat,enkel de juiste link maken naar de zender info waarmee de epg van de xmltv en de zender samenwerken.
daar kan ik je mee helpen wink
je vindt me wel op de gekende weg wink


als je het hier gewoon uitlegt hoe het werkt, hebben anderen er in de toekomst ook wat aan en hoef jij minder PM's te gaan beantwoorden wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...