Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: aardbeì


@Tuurtje,

Ik las dat jij iets zag waardoor ook Veronica het bij jou ging doen?
Ben benieuwd wat dat is want bij mij komt deze info niet in m'n epg, ondanks dat de info wel in Rytec's download zit en op het 1e gezicht de id's ook goed staan


mvrgr


Ik weet nog iemand die geen epg binnenkrijgt op Veronica. Ik wil jullie niet ontmoedigen maar heb je al eens je box opnieuw geflashed? of zal ik mijn settingslijst eens hier beschikbaar zetten om te proberen?


settingslijst is wel interessant, als ie 't dan ook niet doet dan knal ik er eens een nieuw image op, werk met BA dus ontmoedigen met een verse install doe je me niet zo heel snel.
't kan wel ff duren voor ik het uitvoer, dat dan weer wel heb nl net een vers hardware-setje binnen om mee te gaan NAS-en en dat neemt nogal wat tijd wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MiLo
D'r is sowieso iets mis ook met CanaalDigitaal z'n spul. De meeste zender EPG klopt wel, maar die van NET5 is helemaal prut. Na een XMLTV import zit hij er al behoorlijk langs, verkeerde DAG lijkt wel, en als de MediaHighway er nog eens overheen plast dan komen er programma's van NED1 op te staan... Veronica lijkt verder wel goed te zijn. Bah. Wat een rommeltje.


Kun je er een optie inzetten om de mediahighway uit te schakelen in je images? zo wordt dan enkel de xmltv epg gebruikt als je deze plugin geïnstalleerd hebt.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kun je er een optie inzetten om de mediahighway uit te schakelen in je images? zo wordt dan enkel de xmltv epg gebruikt als je deze plugin geïnstalleerd hebt.

 

Dat zou ik zeer op prijs stellen,Milo je image's zijn echt heel goed! smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
De belabberde EPG van TVV en CD beu heb ik deze plug-in ook eens geprobeerd met de Rytec XMLTV file

Enkele opmerkingen:

1. Op Vitaya, 5TV en Veronica heb ik geen EPG. Weet iemand raad?
2. Werkt als een op niet gepatchte image. Ik gebruikt Oozoon CVS en deze is gepacht met de oudeis patch voor crossepg. Naar ik begrijp is voor deze plug-in ook de oudeis patch nodig. Waarom moet ik dan de pkug-in runnen alsof het een niet gepatchte image is?

Verder:

Ik heb ook nog een enigma1 machine welke met PLi Jade3 loopt. Hierin zitten twee plug-ins (MV en SQlite EPG downloader) welke ook XMLTV file kunnen importeren. Nu zijn er voor de xmltv-importer (de plug-in van dit draadje) de xmltv files beschikbaar. Weet iemand hoe we deze xmltv files in de mv of SQlite plug-ins van enigma1 kunnen krijgen?

Ik wil wel zelf proberen maar heb enige pointers nodig hoe e.e.a zou kunnen werken.

Dank bij voorbaat.

Willy


Vitaya en VijfTV kan ik helaas niet downloaden bij de bron, dit is ook zo voor History channel waar Hemertje naar vroeg.
Ik heb wel epg op Veronica/Jetix, zie screenshot

Ik kreeg die vraag ook al van een ander forumlid ivm E1 boxen.
Ik kan wel mijn epg data link geven en zelfs ook een niet-gezipped bestand klaarzetten maar de vraag ook is hoe werkt mv / SQlite ?
kan iemand daarvan een config file of dergelijke laten zien?

post-29560-1318260431,0003_thumb.jpg

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Verder:

Ik heb ook nog een enigma1 machine welke met PLi Jade3 loopt. Hierin zitten twee plug-ins (MV en SQlite EPG downloader) welke ook XMLTV file kunnen importeren. Nu zijn er voor de xmltv-importer (de plug-in van dit draadje) de xmltv files beschikbaar. Weet iemand hoe we deze xmltv files in de mv of SQlite plug-ins van enigma1 kunnen krijgen?

Ik wil wel zelf proberen maar heb enige pointers nodig hoe e.e.a zou kunnen werken.

Dank bij voorbaat.

Willy


Ik heb gelezen dat mv ook overweg zou kunnen met xmltv bestanden :

From a Server
In this case, you need to make an entry in the input definitions file, stipulating the details, and then select the entry in the input menu.
Here's an example if you want to grab an XMLTV file from a server, and the file has a fixed name:

MYTVsource x l f 0 mydir 3 rytecxmltv http://www.rytec.be/epg

'x' means the data is XMLTV format. 'l' means the character encoding of the file is latin. 'f' means the file has a fixed name, in this case 'mydata.xmltv'. The 0 means that the times in the files are GMT (zero offset). The file will be grabbed from http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv and placed in STORAGEDIR/mydir/rytecxmltv for reading. Once the file in STORAGEDIR/mydir/rytecxmmltv is more than 3 days old, it will be pulled from the server again. STORAGEDIR is configured in the inputs menu.

Dus men zou eens in de configfile moeten kunnen terugvinden waar je dit kunt instellen met 'x'
Ik zal in ieder geval al mijn xmltv niet gezipped klaarzetten voor de mv plugin.
dit is de link http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv
dus morgenochtend is deze normaal te downloaden. Ik hoop echt dat dit voor de E1 boxen ook zou kunnen werken.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: MiLo
D'r is sowieso iets mis ook met CanaalDigitaal z'n spul. De meeste zender EPG klopt wel, maar die van NET5 is helemaal prut. Na een XMLTV import zit hij er al behoorlijk langs, verkeerde DAG lijkt wel, en als de MediaHighway er nog eens overheen plast dan komen er programma's van NED1 op te staan... Veronica lijkt verder wel goed te zijn. Bah. Wat een rommeltje.


Kun je er een optie inzetten om de mediahighway uit te schakelen in je images? zo wordt dan enkel de xmltv epg gebruikt als je deze plugin geïnstalleerd hebt.


Volgens mij is Gemini de enige image waar je MHW uit kan zetten en ook de plaats en naam van het EPG bestand kan bepalen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net e.e.a. uitgeprobeerd op enigma1 met mv.

 

Volgens mij moet je XMLTV file een extensie hebben.

 

Rytec: Zou je, je file een extensie willen geven AUB.

 

In de config file (inputs.txt) van mv staat er bv. voor Wolf het onderstaande:

 

Wolf(NL) x u r 0 wolf-nl 4 tv- .xmltv http://wolf.xs4all.nl/xmltv/

 

Als ik het onderstaande in de inputs file invul dan werkt het niet.

 

MYTVsource x l f 0 rytec 3 rytecxmltv http://www.rytec.be/epg/

 

Ik heb geprobeerd met:

 

MYTVsource x l f 0 rytec 3 rytecxmltv - http://www.rytec.be/epg/

 

Werkte ook niet.

 

Ga nu proberen de file te downloaden met mijn PC van een extensie te voorzien en van mijn PC proberen te importeren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de ongecompromeerde file gedownload en hernoemd naar tv.xmltv

en in de importdir van de mv plugin gezet. (dit is wat de schrijver van mv zegt dat je moet doen om een eigen xmltv file te importeren:

 

Citaat:
Once you have a file, you need to setup a regular job to copy the data to your dreambox (probably via FTP). Place the data in STORAGEDIR/myxmltv/tv.xmltv. (you can set STORAGEDIR in the Input Menu).

 

Na selectie van de optie MyXMLTV zou de file dan moeten geïmporteerd worden. Ik krijg enkel een X bovenaan in het scherm staan, wat betekent dat de file wordt geïmporteerd en geconverteerd wordt. Maar hierop blijft ie staan. Ik heb een half uur gewacht maar nog steeds hetzelfde scherm. Iets is er dus niet goed.

 

De schrijver van mv refereert naar de definitie van xmltv. Op deze site staat een voorbeeld van de xmltv format, hieronder weergegeven:

 

Citaat:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

<!DOCTYPE tv SYSTEM "xmltv.dtd">

 

<tv source-info-url="http://www.schedulesdirect.org/" source-info-name="Schedules Direct" generator-info-name="XMLTV/$Id: tv_grab_na_dd.in,v 1.70 2008/03/03 15:21:41 rmeden Exp $" generator-info-url="http://www.xmltv.org/">

<channel id="I10436.labs.zap2it.com">

<display-name>13 KERA</display-name>

<display-name>13 KERA TX42822:-</display-name>

<display-name>13</display-name>

<display-name>13 KERA fcc</display-name>

<display-name>KERA</display-name>

<display-name>KERA</display-name>

<display-name>PBS Affiliate</display-name>

<icon src="file://C:\Perl\site/share/xmltv/icons/KERA.gif" />

</channel>

<channel id="I10759.labs.zap2it.com">

<display-name>11 KTVT</display-name>

<display-name>11 KTVT TX42822:-</display-name>

<display-name>11</display-name>

<display-name>11 KTVT fcc</display-name>

<display-name>KTVT</display-name>

<display-name>KTVT</display-name>

<display-name>CBS Affiliate</display-name>

<icon src="file://C:\Perl\site/share/xmltv/icons/KTVT.gif" />

</channel>

<programme start="20080715003000 -0600" stop="20080715010000 -0600" channel="I10436.labs.zap2it.com">

<title lang="en">NOW on PBS</title>

<desc lang="en">Jordan's Queen Rania has made job creation a priority to help curb the staggering unemployment rates among youths in the Middle East.</desc>

<date>20080711</date>

<category lang="en">Newsmagazine</category>

<category lang="en">Interview</category>

<category lang="en">Public affairs</category>

<category lang="en">Series</category>

<episode-num system="dd_progid">EP01006886.0028</episode-num>

<episode-num system="onscreen">427</episode-num>

<audio>

<stereo>stereo</stereo>

</audio>

<previously-shown start="20080711000000" />

<subtitles type="teletext" />

</programme>

<programme start="20080715010000 -0600" stop="20080715023000 -0600" channel="I10436.labs.zap2it.com">

<title lang="en">Mystery!</title>

<sub-title lang="en">Foyle's War, Series IV: Bleak Midwinter</sub-title>

<desc lang="en">Foyle investigates an explosion at a munitions factory, which he comes to believe may have been premeditated.</desc>

<date>20070701</date>

<category lang="en">Anthology</category>

<category lang="en">Mystery</category>

<category lang="en">Series</category>

<episode-num system="dd_progid">EP00003026.0665</episode-num>

<episode-num system="onscreen">2705</episode-num>

<audio>

<stereo>stereo</stereo>

</audio>

<previously-shown start="20070701000000" />

<subtitles type="teletext" />

</programme>

 

Naar mijns inziens is dit conform de file die Rytec klaar heeft gezet. Maar misschien zien anderen een verschil.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
En kloppen ook die STORAGEDIR en dergelijke, is het niet zo dat ie mss aan het wachten is totdat er daarin een file staat om te kunnen openen?


Ik had hier enkele voorzorgen genomen. Ik de hoofddir ben ik zeker van. Deze op mijn HDD gezet (dus/hdd/mv). Hierin de de file tv.xmltv gezet. Ook in /hdd/mv een dir rytec aangemaakt en hierin ook de file tv.xmltv gezet alsook een dir myxmltv aangemaakt en hier ook de file tv.xmltv gezet.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mij ook iets anders opgevalen toen. In de rytec subdir heeft ie zelf een dir tmp aangemaakt. De enige manier waarop dit is kunnen gebeuren is toen ik de xmtv file van Uw website heb proberen te downloaden met de dreambox.

 

Dus nogmaals mijn vraag kunt U de ongecomprimeerde file op Uw website een extensie geven AUB (en die extensie meedelen AUB).

 

Dank bij voorbaat.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal posts hierboven kun je zien dat ik al geantwoord heb daarvoor. het bestand heette nu http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.dat maar ik zie dat indien je dit zo download er automatisch .xml achter komt dus dat is ook niet goed.

Ik hernoem het bestand nu naar rytec.xmltv dus de volledige link zal zijn : http://www.rytec.be/epg/rytec.xmltv

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...