Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

ik zie hier nog niet zoveel belgen die een kabeltuner gebruiken en de epg gebruiken van hier.

 

maar als je het liever zelf ziet,hier is hij,

al heeft een nederlander er niks aan. :P

 

<channel id="5">1:0:1:44D:B:1:FFFF012B:0:0:0:</channel> <!-- een -->

<channel id="5">1:0:1:44F:B:1:FFFF012B:0:0:0:</channel> <!-- een -->

<channel id="5">1:0:19:1B76:C88:3:EB0000:0:0:0:</channel> <!-- een HD-->

<channel id="5">1:0:1:1010:1:2038:EEEE0000:0:0:</channel> <!-- een -->

<channel id="6">1:0:1:44E:B:1:FFFF012B:0:0:0:</channel> <!-- ketnet/canvas -->

<channel id="6">1:0:1:450:B:1:FFFF012B:0:0:0:</channel> <!-- ketnet/canvas -->

<channel id="6">1:0:1:1020:1:2038:EEEE0000:0:0:</channel> <!-- ketnet/canvas -->

<channel id="5">1:0:1:31e7:045f:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- een -->

<channel id="6">1:0:1:31e8:045f:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- ketnet/canvas -->

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik zie hier nog niet zoveel belgen die een kabeltuner gebruiken en de epg gebruiken van hier.

maar als je het liever zelf ziet,hier is hij,
al heeft een nederlander er niks aan. :P

Klopt niet helemaal.
Een Nederlander heeft ook wel het geval NED1 en NED1 HD, en één en één HD.
Dus hij heeft ook bepaalde kanalen waar de EPG informatie meerdere keren kan geïmporteerd worden.

En gisteren had ik dat al op die manier geprobeerd, maar het werkte niet.
Ik denk dat het met de codering te maken heeft.
JXMLTV schrijft standaard in UTF-8 weg, terwijl XMLTV.DAT gemaakt is voor een ISO formaat van tekst.
Ik ga eens beginnen met 1 zender, en dan 1 event erin zetten, en zien of dat werkt.

Maar bestaat er geen debugging optie of een logfile in die epg import om te zien wat er precies gebeurt op het moment van import ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mensen, er is een foutje in mijn vorige xmltv.dat geslopen, ik had in de zenderomschrijving één en één HD getypt maar die xmltv importer kan niet met dit "é" leesteken overweg waardoor de epg import niet start.

Ik heb dit vanmorgen getest en op mijn dm800 wordt nu wel de epg import gestart en ook bij "een HD" + "ned1HD" erbij gezet.

 

In bijlage de correcte xmltv.dat

 

Deze eroverheen zetten (voor de gebruikers van mijn epg file) en enigma2 even opnieuw starten.

 

(met Vitaya en VijfTV ben ik nog steeds bezig voor oplossing, wel heb ik RTBF1 en 2 toegevoegd)

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik had natuurlijk graag mijn eigen datfile en XML gebruikt, maar dat schijnt niet te werken om één of andere zeer duistere reden.

Iemand enig idee waarom deze o zo simpele configuratie niet werkt ?

 

xmltv.dat :

<package>

<config>

<name>anderekanalen</name> <!-- set to a unique name for each .dat file -->

<type>genxmltv</type> <!-- type of convertor to use for this .dat file -->

<only_if_standby>0</only_if_standby> <!-- if set to 1 import is skipped if receiver is active -->

<enigma_patched>1</enigma_patched> <!-- set to 1 if you have a patched enigma (only pli at this time), then data is pushed into enigma -->

<!-- directly and you don't need to reboot -->

<!-- if set to 0 epg.dat is created and loaded on the force reboot of enigma -->

</config>

<scheduler>

<enabled>1</enabled> <!-- duh enabled yes 1 or no 0 -->

<random>0</random> <!-- set to 1 to randomise (0 to 60 min later) download time,please do if you download to prevent server overload -->

<start>25:00</start> <!-- change to different time to prevent server overload , use 25:00 to start directly after booting (perfect for testing)-->

<days>1,1,1,1,1,1,1</days> <!-- days to execute -->

</scheduler>

 

<!-- place a path to a local xmltv file or url to a gziped web adres ex. /hdd/nl.xmltv or http://www.test.nl/nl.xmltv.gz -->

<files>

<file>/tmp/xmltv.xmltv</file>

</files>

 

<!-- service references can be found it /etc/enigma2/lamedb -->

<channels>

<channel id="1">1:0:1:31e7:045f:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- een -->

</channels>

</package>

 

xmltv.xmltv :

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

<tv generator-info-name="TVxb/1.0112" generator-info-url="http://www.tvxb.com/">

<channel id="1">

<display-name>Een</display-name>

</channel>

<programme start="20090901150000 +0100" stop="20090901170000 +0100" channel="1">

<title lang="nl">Zomerbeelden</title>

<desc lang="nl">Sfeerbeelden vanuit diverse Europese vakantiebestemmingen.</desc>

<category lang="nl">Serie</category>

<category lang="nl">Varia</category>

<category lang="nl">Vrije Tijd</category>

</programme>

 

Het is natuurlijk een fictief voorbeeld, want Zomerbeelden begint niet op dat uur.

Maar na een import zou ik toch dat ene programma in de EPG van één moeten zien staan (de TVV versie dan) ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand deze plugin nog lopen met de nieuwe versie van Newnigma2 (V2.6.12)

Heb sinds enige tijd het volgende : het laden van de EPG gaat goed, maar tijdens de daaropvolgende boot hangt de DM800 in de laatste fase van de boot (daar waar het schermpje eventjes op zwart gaat en dan terug komt, blijft hij nu hangen met het schermpje zwart). Niets anders aan te doen dan opnieuw te booten en dan lukt het wel, maar dan geen EPG geladen. Heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand iets gelijkaardig of enig idee ?

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Hmm, ik had natuurlijk graag mijn eigen datfile en XML gebruikt, maar dat schijnt niet te werken om één of andere zeer duistere reden.
Iemand enig idee waarom deze o zo simpele configuratie niet werkt ?

xmltv.dat :
<package>
<config>
<name>anderekanalen</name> <!-- set to a unique name for each .dat file -->
<type>genxmltv</type> <!-- type of convertor to use for this .dat file -->
<only_if_standby>0</only_if_standby> <!-- if set to 1 import is skipped if receiver is active -->
<enigma_patched>1</enigma_patched> <!-- set to 1 if you have a patched enigma (only pli at this time), then data is pushed into enigma -->
<!-- directly and you don't need to reboot -->
<!-- if set to 0 epg.dat is created and loaded on the force reboot of enigma -->
</config>
<scheduler>
<enabled>1</enabled> <!-- duh enabled yes 1 or no 0 -->
<random>0</random> <!-- set to 1 to randomise (0 to 60 min later) download time,please do if you download to prevent server overload -->
<start>25:00</start> <!-- change to different time to prevent server overload , use 25:00 to start directly after booting (perfect for testing)-->
<days>1,1,1,1,1,1,1</days> <!-- days to execute -->
</scheduler>

<!-- place a path to a local xmltv file or url to a gziped web adres ex. /hdd/nl.xmltv or http://www.test.nl/nl.xmltv.gz -->
<files>
<file>/tmp/xmltv.xmltv</file>
</files>

<!-- service references can be found it /etc/enigma2/lamedb -->
<channels>
<channel id="1">1:0:1:31e7:045f:0035:00c00000:0:0:0:</channel> <!-- een -->
</channels>
</package>

xmltv.xmltv :
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<tv generator-info-name="TVxb/1.0112" generator-info-url="http://www.tvxb.com/">
<channel id="1">
<display-name>Een</display-name>
</channel>
<programme start="20090901150000 +0100" stop="20090901170000 +0100" channel="1">
<title lang="nl">Zomerbeelden</title>
<desc lang="nl">Sfeerbeelden vanuit diverse Europese vakantiebestemmingen.</desc>
<category lang="nl">Serie</category>
<category lang="nl">Varia</category>
<category lang="nl">Vrije Tijd</category>
</programme>

Het is natuurlijk een fictief voorbeeld, want Zomerbeelden begint niet op dat uur.
Maar na een import zou ik toch dat ene programma in de EPG van één moeten zien staan (de TVV versie dan) ???


je hebt enigma_patched op 1 staan, wat ik me kan herinneren heb je Gemini, da's een niet gepatched image en dus moet die waarde op 0 staan


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjama
Heeft er iemand deze plugin nog lopen met de nieuwe versie van Newnigma2 (V2.6.12)
Heb sinds enige tijd het volgende : het laden van de EPG gaat goed, maar tijdens de daaropvolgende boot hangt de DM800 in de laatste fase van de boot (daar waar het schermpje eventjes op zwart gaat en dan terug komt, blijft hij nu hangen met het schermpje zwart). Niets anders aan te doen dan opnieuw te booten en dan lukt het wel, maar dan geen EPG geladen. Heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand iets gelijkaardig of enig idee ?
mvg,


hmmmz, geen idee, probeer voor de gein eens een andere source, ik heb in het verleden ook wel eens vastlopers gehad die achteraf source-gerelateerd waren d8 ik

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì

je hebt enigma_patched op 1 staan, wat ik me kan herinneren heb je Gemini, da's een niet gepatched image en dus moet die waarde op 0 staan
mvrgr

Euhm, ik had eerst Nabilo, dan PLi, dan heb ik enkele dingen getest met Gemini, maar daar zaten teveel bugs in waar ik geen weg mee kon.
Daarna ben ik teruggekeerd naar PLi, en ik denk dat ik daar nu bij blijf smile
Maar kan het zijn dat het script gewoon veel van de tags niet herkent ?
Ik merk dat de code die jxmltv produceert toch anders is dan de xmltv's die ik van anderen kan downloaden.
Bestaat er overigens een debugging mogelijkheid of iets waardoor ik de output op de console kan zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@neptunus,

 

je uur juist zetten in je config file.

 

ik gebruik nabilosat en moet dat op -0100 zetten.

dus een uurtje minder dan wat ik krijg.

 

effen proberen.

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop al 2 weken te proberen om dit

aan de gang te krijgen in de nieuwe Milo image

maar nog steeds zonder succes het lijkt wel of

hij helemaal geen epg download van internet

 

hij doet er ongeveer 5 seconden over en vraagt dan om een herstart na de herstart heb ik nog steeds de normale media highway epg

 

wie heeft een idee wat er mis gaat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb niks speciaals volgens mij. Heb hem na een verse installatie uit de downloads van Milo gehaald, deze installeert hem vanzelf.

Daarna via de applicatie menu de plugin gestart en op OK gedrukt voor een update. Niets meer niet meer.

 

Weet niet of je deze zelf handmatig heb geinstalleerd of dat je instellingen hebt gewijzigd? In de config file zit een optie voor restart ja/nee voor andere images dan Milo/Pli

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze plugin weer eens gaan gebruiken want de CDS epg is weer zo gammel als voorheen. Hierdoor werkt de autotimer niet goed.

 

Wat is de laatste versie en staat daar ook de meest actuele site waarvandaan wordt gedownload in?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...