Ga naar inhoud


Kabel gaat open. Sat TV nog interessant?


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Deze week is besloten dat de kabel open moet voor concurrentie. De verwachting is dat een kabel abo ongeveer 10 euro per maand gaat kosten.

 

Is een abo van Canal Digitaal daarmee nog wel interessant?

 

Klik

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat die 10€ een soort basisabo zal zijn.

Wanneer Canaldigitaal een vergelijkbaar aanbod heeft met dit basisabo, kan ieder voor zich bepalen wat voor hem/haar het meeste voordeel heeft.

 

Het blijft een beetje appels en peren vergelijken.

Satelliet is immers veel meer dan alleen het Canaldigitaal abonnement.(denk aan de FTA zenders)

 

Tenslotte, wanneer het dezelfde kant op gaat als bij de liberalisering van de nutsbedrijven, zijn er na een paar jaren alleen nog grote internationale kabelbedrijven op de markt die dan de kluif verdeeld hebben en aan de prijsschroef gaan draaien.

 

Ik woon in een buitengebied en heb geen kabel aansluiting of snel internet. Daarom blijf ik afhankelijk van Canaldigitaal.

Digitenne is gezien de kwaliteit geen alternatief.

Het bestaansrecht van Canaldigitaal hangt af van een minimum aantal abonnees. Wanneer het niet meer lonend is, verdwijnt op den duur het nederlandse sat. aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet-tv zal zeker nog interessant blijven als Canal Digitaal met een goed basispakket komt. Nu bevat dat volgens mij nog teveel MTV-zenders, daar zouden er best een aantal van naar het Familiepakket kunnen gaan. Natuurlijk moet het basispakket ook gewoon de VRT-zenders bevatten. Dan is het instappen via satelliet-tv voor een redelijke prijs, met leuke zenders. smile

 

Satelliet-tv blijft ook hartstikke leuk om al die FTA-zenders die je op de satellieten kunt vinden. Toch al gauw zo'n 1000 tv-zenders op Astra 1/2/3 en Hotbird!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is FTA wel leuk. Maar dat heeft niets met Canal Digitaal te maken.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wel in de vergelijking tussen kabel en sat voor €10.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit wel met beperkte bandbreedte op het cai netwerk, iets dat voor de sat niet geld. Bovendien zullen nieuwe aanbieders hun paketten digitaal gaan aanbieden wat ten koste gaat van het analoge aanbod. Het zal mij benieuwen hoe dit afloopt. UPC heeft al aangekondigt zich tegen deze regel te gaan verzetten.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best dat je dan bij de kabel een basispakket krijgt van een tientje. Iets wat het nu eigenlijk ook al had moeten kosten.

 

Maar.... wat je uiteraard wel kunt verwachten is dat de...

 

Digitale plus pakketten omhoog schieten. Want de (analoge) basis abonnees betalen dan minder en het geld moet toch ergens vandaan komen(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Je zit wel met beperkte bandbreedte op het cai netwerk, iets dat voor de sat niet geld.

Dit geldt wel degelijk ook voor sat hoor maar er kan misschien gemakkelijker uitgebreid worden door meer of nieuwe satelieten in te schakelen.

On topic: het vrijmaken van de kabel zoals reeds met andere nutsvoorzieningen gebeurd is (electriciteit, gas) is lovenswaardig en leidt onvermijdelijk tot concurrentie en prijsdaling. Ik wacht met spanning af tot men in Belgie de kabel ook vrijmaakt want het huidige monopolie houdt de prijzen hier wel heel hoog in vergelijking met buurlanden, zeker als je internet meerekent.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij blijft sat interessanter.

 

Kabel vraagt een hoeveelheid investering en kost veel in onderhoud. Deze kosten zullen met deze maatregel niet verdwijnen.

Ook is het niet zo dat meer mensen kabel zullen nemen vanwege deze maatregel.

Er zijn twee gevolgen aan deze maatregel:

a) administratie-kosten worden hoger.

B) concurrentie wordt (iets) beter.

 

Beiden zijn beperkt in hun omvang. Dus ik denk dat netto, de prijs hetzelfde blijft.

 

De echte bedreiging voor sat (van financieel oogpunt uit bekeken) is de antenne. Veel lagere kosten!!! Als die een goed gedeelte van de bevolking achter zich krijgen, kunnen die de kosten onder de 5 euro duwen, en is dat geld voornamelijk voor de zenders en hun eigen winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat kabel tv, zoals het nu wordt aangeboden gaat verdwijnen. Wat heb je dan aan concurrentie op deze kabel

 

Op dit moment legt KPN bij ons glasvezel tot in huis aan. Wat bied glasvezel? Analoge radio en TV, digitale radio en TV, snel internet en bellen. Het is nu al bekent, dat over een jaar meerdere aanbieders op deze lijn mogen, zoals bv Tele2. Is dit een voordeel voor de consument? Misschien in het begin wel, maar wat al eerder hier werd aangegeven, totdat de grote bedrijven de macht hebben dan gaan ze de prijs opvoeren.

 

UPC wilde bij ons in de gemeente ook glasvezel/Fiber Power tot in huis aanleggen, helaas krijgen ze daar geen toestemming van de gemeente voor. Dus ze leggen het aan tot aan de wijkcentrale.

 

Wat gaat er dan gebeuren met de huidige kabel en telefoonlijn? Ik denk dat deze in de toekomst allemaal gaat verdwijnen.

 

Maar is dit allemaal ten goede van de consument? Nee, ik denk het niet. De kosten zijn zowel bij UPC als KPN aanzienlijk hoger.

 

Ik ga wel over naar glasvezel, maar ik hou de schotel er wel bij. Aanbod via de schotel is zoveel meer, daar kan geen andere aanbieder tegenaan. Ook niet als de analoge kosten naar € 10,- gaan. Via de satelliet kan ik zeker 150 interessante tv zenders ontvangen, en dat voor maar € 60,- per jaar. Of voor de basispakket kijkers € 9,50 p/m. Uiteraard hoef ik geen settopbox pakket te hebben.

 

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...