Ga naar inhoud


Tijdens start XP komt even (minder dan 1 sec) een blauw scherm en blijft dan booten


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een speciaal probleem pc in de handen gedrukt gekregen.

 

Deze PC start de bios op en zal dan windows XP home SP 3 opstarten. Tijdens deze opstart crashed XP en toont heel kort ( denk nog geen halve seconde ) een blauw scherm en vervolgens begint de pc de bios weer op te starten. In deze loop blijft de pc hangen: dus bios opstart-windows opstart-bios opstart-windows-opstart etc.

Het blauwe scherm is zo kort te zien, dat het onmogelijk is, om te kunnen lezen, welke melding erop staat.

Een enkele keer start de PC op een gegeven moment wel op. En dan functioneert de pc gewoon goed. ( gescand met virusscanner NOD 32 geen problemen gevonden )

 

Ik heb de voeding vervangen ( lekke condensators ).

Werkgeheugen uitgewisseld ( DDR 400 MHz ) Mocht niet baten.

Verschillende hardware los gehad, maar de pc bleef rebooten.

 

Via linux live CD ( knoppix 3.7 ) start de pc prima op en kan dan alle bestanden inzien op beidde hardeschijven. En ook de andere hardware vertonen geen problemen.

 

Via Windows XP home installatie CD, zie ik dat de C partitie onbekend is en compleet vrij is ?? Terwijl op C partitie windows XP home stond ??

Ook tijdens nieuwe installatie XP, wordt niet herkend, dat er een vorige versie wondows erop staat.

 

Kortom een vrij wazig probleem. Ik zet XP home er nu weer op ( complete schone installatie ) dat gaat tot nu toe goed.

 

Maar, wat ik me afvraag: waar komt dit probleem vandaan ? Een slechte hardeschijf ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


yep, mbr en die wordt enkel corrupt als de disk behoorlijk oud is of een aktief virus aan de MBR gerotzooid heeft.

 

voor de nieuwe installatie zou ik dan wel via knoppix of acronis de partities en dus de MBR hebben gedelete van die hdd

zodat eerst een lege hdd voor een verse installatie ter beschikking staat.

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
opstarten met F8 en dan "automatisch opstarten bij systeemcrash uitschakelen" kiezen. je BSOD blijft nu staan zodat jij kan goegelen ...



merDe


Als je maar één pc hebt, is dat een oplossing. Maar ik heb hier thuis meerdere pcees staan....


Intussen lijkt het goed te gaan. Windows update is nu vrolijk aan de gang om SP3 erop te zetten.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: knol
probeer eens alle usb stekkers te verwijderen(behalve de muis) kijk dan nog eens of hij nu wel goed doorstart.


Ik waardeer je reactie, maar uiteraard test ik een pc zonder externe apparatuur.
Het was dus net wat D_Liver en Tonskidutch schreef, een corrupte mbr. Dat was de oorzaak nr 1 en ook de voeding was bijna overleden.
Inmiddels draait de pc weer zonder problemen, na een frisse installatie en vernieuwing van mbr middels windows installatie cd.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows xp cd in de cd rom drukken. Een reboot geven, zorg er voor, dat je van CD opstart. Geef dan een R in, wanneer dat gevraagd wordt.

Als het administrator wachtwoord is ingevoerd verschijnt de recovery console prompt.

 

Voer nu het volgende commando in om de mbr te repareren:

 

fixmbr

Microsoft geeft je de gewoonlijke waarschuwingen, typ vervolgens op y en druk op enter.

 

Type exit en start de pc opnieuw.

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...