Ga naar inhoud


[Radio] Radiozenders van Arrow moeten uit de lucht


Mister Bean

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Bij ons de buurt van Arnhem waar de meeste zenders niet goed doorkomen is Arrow op de 104.1 verreweg de sterkste zender.



Ja, als ik Arrow al wil ontvangen, moet ik hier in Veldhoven de 104.1 proberen. Die doet het redelijk, maar ruist meer dan dat er normaal geluid door komt...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Toch wel vreemd dat juist een zender die zich onderscheidt van de andere middle of the road zenders verdwijnt. Ik zag gisteren ook allemaal verschrikte reacties toen ik het mijn volleybal team na de training vertelde.

 

Zou ik die reactie ook krijgen als het om pakweg Q-music of zoiets ging? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik begrijp niet waarom die uitzendrechten zo absurd veel moeten kosten. Die 9 Milj. €uro, moet je eerst maar eens verdienen. Dan de andere kosten, huur, muziekrechten, personeel om maar wat te noemen. Het is geen wonder dat op z´n manier de radio zenders op de fles gaan.

Ook een diversiteit in muziekaanbod is niet mogelijk omdat de mainstream luisteraars, waar de reclame inkomsten vandaan moeten komen hier geen interesse aan hebben.

Daarom zit NL opgescheept met al die pommes & majo zenders.

 

Kan het anders dan? Ja wel degelijk. Kijk maar eens naar het radio aanbod in Zwitserland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
dure hobby zo`n fm frequentie wink


Het is maar net wat de gek er voor wilde geven. 100%nl heeft haar kavel voor 8000Euro. terwijl RTL voor dat zelfde kavel 23miljoen Euro neer wilde tellen..
Geld zegt niet zoveel... uiteindelijk zitten we met 100% opgezadeld

iRuud

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, is het bemachtigen en het (onder)houden van een licentie niet een hele andere financiele handel?

 

lijkt me stug dat een zender die erg goedkoop een kaveltje heeft weten te krijgen op jaar basis ook een schammel bedragje betaald?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu

zolang we maar geen 13 in een dozijn zender terug krijgen :P


Tsja, het draait allemaal om reclameinkomsten, dus je kunt op je klompen aanvoelen wat ervoor terugkomt. tired
De meeste adverteerders zitten bij slechts een paar zenders,zeker in deze tijden.

Gelukkig hebben we nog Astra2, met The Arrow en Classic Rock.(Al hadden die het het afgelopen jaar financieel evenmin gemakkelijk.Zijn ook maar net in de lucht te houden.)

Mijn vraag is wel, of Arrow straks ook van de kabel af moet. confused Hebben ze daar wel geld voor, dan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
mja, je komt er wel over heen hoor..

zolang we maar geen 13 in een dozijn zender terug krijgen :P


Uiteraard kom je er wel overeen maar noem mij eens een andere zender met de content van Arrow?

Als het nu Veronica of Q-music was geweest: dat zijn er dertien in een dozijn. mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q-music is inderdaad 13 in een dozijn, maar ik vind dat Radio Veronica toch net iets meer onderscheidend is in vergelijking met andere zenders. Veronica draait veelal 80's en 90's hits. Nou draait Q-music, maar ook Skyradio ook wel is oldies, maar lang niet zoveel als bij Veronica.

 

Dat Veronica veel herhaalt in de playlist is een andere zaak, dan gaat het meer om de afwisseling... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tarieven voor gebruik van een FM zender

 

Eenmalig PER opstelplaats voor AM/DRM-frequenties en FM-frequenties lager dan 104,9 MHz Kost €590

 

Eenmalig PER opstelplaats voor FM-frequenties 104,9 MHz en hoger kost 146 euro

 

Jaarlijks PER combinatie van frequentiekanaal en opstelplaats kost €322

 

Jaarlijks PER kiloWatt zendvermogen kost €533

 

valt op zich nog wel mee , alhoewel sommige zenders met 50 Kw of meer zitten

 

Bron : Agentschap Telecom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...