Ga naar inhoud


[Radio] Radiozenders van Arrow moeten uit de lucht


Mister Bean

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat zijn de tarieven voor de zendmachtiging.

Ik denk dat zed ook de zenders huren van het agentschap Telecom.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Elwin
Q-music is inderdaad 13 in een dozijn, maar ik vind dat Radio Veronica toch net iets meer onderscheidend is in vergelijking met andere zenders. Veronica draait veelal 80's en 90's hits. Nou draait Q-music, maar ook Skyradio ook wel is oldies, maar lang niet zoveel als bij Veronica.

Dat Veronica veel herhaalt in de playlist is een andere zaak, dan gaat het meer om de afwisseling... smile


Uiteraard zijn er nog wel verschillen tussen bijvoorbeeld Veronica, 538, Q music, saai radio en noem maar op, maar zij hebben allen niet zo'n duidelijk format als Arrow of als Slam.

Die onderscheiden zich echt, verdwijnen zij, dan verdwijnt het format.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Die onderscheiden zich echt, verdwijnen zij, dan verdwijnt het format.


Ik ken zovelen die fervente fans zijn van ArrowClassicRock.
Onbegrijpelijk dat die zender het niet redt. confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bopke
Tarieven voor gebruik van een FM zender

Eenmalig PER opstelplaats voor AM/DRM-frequenties en FM-frequenties lager dan 104,9 MHz Kost €590

Eenmalig PER opstelplaats voor FM-frequenties 104,9 MHz en hoger kost 146 euro

Jaarlijks PER combinatie van frequentiekanaal en opstelplaats kost €322

Jaarlijks PER kiloWatt zendvermogen kost €533

valt op zich nog wel mee , alhoewel sommige zenders met 50 Kw of meer zitten

Bron : Agentschap Telecom


Dat zijn de vergunningtarieven die het AT aan alle legale radiozenders in Nederland, dus ook regionaal - regionaal commercieel - landelijk - landelijk commercieel en lokaal, aan de vergunninghouder doorberekend.

De miljoenen die Arrow moet betalen en waar nu een achterstand bij is ontstaan zijn voor de uitzendmachtiging die voor het frequentiekavel waar Arrow op te horen is. Voor Arrow Classic Rock heeft men daar CAZ van SBS voor overgenomen. En CAZ maakte nu juist gebruik van een ongeclausuleerde kavel waar bij de frequentieveiling aardig wat geld voor is betaald. Het voordeel van dit kavel is wel dat men zelf mag bepalen wat men daar op uitzend.

Het eerder aangehaalde 100%NL maakt gebruik van een kavel waarbij niet werd gekeken naar het geld dat werd geboden maar als eerste naar het aangeboden product. In dit geval een geclausuleerd kavel waarop hoofdzakelijk muziek van eigen bodem te horen is. Dit was eerder aan RTL FM gegeven maar omdat 100% kan aantonen bij de rechter dat het businessplan op het punt van Nederlands product beter was dan RTL moest deze laatste haar frequenties afstaan. Ook al bood en betaalde RTL FM miljoenen per jaar voor de uitzendlicentie van dit kavel tegen de 8000 euro per jaar die 100% NL op dit moment betaald.

Maar ondanks dat ik Arrow een echte toevoeging vind aan het radio-aanbod in Nederland is het natuurlijk wel een terechte beslissing van de staatssecretaris van EZ en het AT. Andere radiozenders moeten ook gewoon elk jaar betalen voor de uizendlicenties en dus Arrow ook. Als men hier geen echte handhaving op uitvoert is er natuurlijk sprake van oneerlijke concurrentie tussen de landelijke commerciële omroepen onderling. En dat Arrow het nu speelt op de economische crisis is natuurlijk een lachertje en medelijden bij de luisteraar kweken.

In 2007 toen men dat CAZ overnam van SBS winst men dat er voor Arrow Classic Rock ruim 4 miljoen euro per jaar opgehoest moest worden. Toen was er helemaal nog geen economische crisis en had men gewoon vanaf het eerste moment aan de verplichtingen moeten voldoen. Men heeft gewoon gedacht dat het AT nooit naar het middel van het intrekken van de vergunning zou grijpen en daar heeft men mis op gegokt. Voor onderhoud en de huur van de etherzenders is ook met een extern bedrijf een contract afgesloten en juist dit heeft Arrow gewoon netjes betaald. Dus een beetje krokodillentranen wat Arrow nu laat horen. Maar nogmaals ik heb dat ze alsnog eruit kunnen komen, al heb ik daar een heel hard hoofd in.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher

Maar nogmaals ik heb dat ze alsnog eruit kunnen komen, al heb ik daar een heel hard hoofd in.


Hoppa, heeft Arrow toch zomaar nog even 4 miljoen gevonden.
Lag nog ergens in een la.. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Toch wel vreemd dat juist een zender die zich onderscheidt van de andere middle of the road zenders verdwijnt. Ik zag gisteren ook allemaal verschrikte reacties toen ik het mijn volleybal team na de training vertelde.

Zou ik die reactie ook krijgen als het om pakweg Q-music of zoiets ging? confused


Het is gewoon een kwestie van betalen en meer niet.
Als jij je stroom, gas en water ook niet betaald word je er ook vanaf gesloten.
Simpel toch.

Heb wel 10x in het verleden gemaild waarom Arrow niet over de satelliet uitzend, nooit geen reactie gekregen, maar ik begrijp het nu wel.
Als je geen (of niet genoeg) geld heb kun je ook niet iets aanschaffen of onderhouden.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Jammer, heel jammer. Het zijn beide mooie radiozenders. Arrow Talks zal er dus nooit komen. frown

Ben overigens wel weer benieuwd wat er met de ether- en kabelfrequenties van deze radiozenders gaat gebeuren. Misschien nu de kans voor Radio 10 Gold om één van de etherfrequenties over te nemen? smilesmile

of zou CAZ op de AM blijven confused

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Mooi dat die 13 Arrow ether frequenties vrijkomen, dan kan Slam fm zijn luistergebied groter maken. Nu zitten er nogal wat "gaten" in hun dekkings gebied smirk Een prima zender overigens dat Slam fm cool


Dat Slam een prima zender is ben ik het je eens. Ook zij onderscheiden zich van al die andere meuk maar dat geld ook voor Arrow, ik zie liever een Q-music of Saai Radio verdwijnen dan een Slam of Arrow.

Ik luister overingens naar én Slam én Arrow, brede smaak hé!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinden jullie Slam FM echt zo onderscheidend? Ik heb het idee dat daar juist ook zoveel nieuwe muziek op wordt gedraaid als op bijvoorbeeld Radio 538. Q-music draait net iets softer maar is in principe ook een hitzender.

 

Arrow is juist onderscheidend omdat ze zoveel (oude) rockmuziek draaien. Jammer dat die verdwijnt... frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arrow rock is hier in groningen niet eens via de fm te ontvangen, ik luister overigens liever naar caz dan naar slamfm, vooral het reclame gehalte is hoog en irritant. Thuis luister ik standaard bbc radio 1, nieuwe muziek en geen reclame en wel af en toe nieuws. Deze en Caz kan ik gewoon via mijn mobiel luisteren via onbeperkt internet.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...