Ga naar inhoud


Hoezo zieke wereld


Gast Ronaldinho-

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Rechters worden altijd heel pissig, wanneer je op hun stoel gaat zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Psychosammie
Prima krant die Telegraaf. Doet namelijk precies wat jullie ook doen, namelijk verontwaardigd zijn over deze uitspraak. En als krant doe je dat met een pakkende kop.

En dat het werkt is met dit topic bewezen!


Moet jij eens opletten op welke manier ze morgen het zeer slechte economische nieuws van vandaag brengen.

Praten we later weer verder over.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Telegraaf kun je ook reageren op de artikelen.

Dat heb ik voor de grap eens gedaan.

Ik heb eerst de ergste kritiek op de Telegraaf weggehaald uit mijn eerdere reactie (zie boven).

 

Dit bericht heb ik letterlijk in gezonden.

Origineel bericht van: satcat
De Telegraaf suggereert met de titel dat de vader de cel in moet vanwege het doorspoelen.

Dat de ware reden is dat de vader eigen rechter heeft gespeeld, huisvrede heeft gepleegd en heeft bedreigd moet je dan in het verhaal lezen.

Maar de toon is met de kop gezet.

 

Ik kreeg een mail van de Telegraaf dat mijn reactie niet geplaatst is vanwege overtreding van de huisregels.

Waarschijnlijk deze:

Citaat:
10.Het staat iedereen vrij te mopperen op De Telegraaf maar reacties die onze motivatie in twijfel trekken, worden niet geplaatst.

 

Bij de Telegraaf kunnen ze dus niet tegen kritiek en mag je alleen met de stroom meelullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog een leuk voorbeeld die ik zelf aan de hand heb gehad..althans een goeide vriend van mij..

 

Hij ziet dat een vent een meisje in Hilversum een openbaar toilet intrekt..hij grijpt die vent en geeft hem een paar rossen voor zijn kop, meisje helemaal in paniek van het gebeuren..

Die vent doet aangifte en mijn vriend wordt voorgeleid..

 

Een geldboete en 3 maanden voorwaardelijk, ...

 

Na de uitspraak zegt die lullo tegen de rechter..ik hoop dat het volgende keer jouw dochter is..dan ga ik er naar staan kijken...

 

Verder geen verdere gevolgen gehad, maarja...tis wel een beetje uitdagend..

Is een waargebeurd verhaal...klote rechters.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Ik weet nog een leuk voorbeeld die ik zelf aan de hand heb gehad..althans een goeide vriend van mij..

Hij ziet dat een vent een meisje in Hilversum een openbaar toilet intrekt..hij grijpt die vent en geeft hem een paar rossen voor zijn kop, meisje helemaal in paniek van het gebeuren..
Die vent doet aangifte en mijn vriend wordt voorgeleid..

Een geldboete en 3 maanden voorwaardelijk, ...

Na de uitspraak zegt die lullo tegen de rechter..ik hoop dat het volgende keer jouw dochter is..dan ga ik er naar staan kijken...

Verder geen verdere gevolgen gehad, maarja...tis wel een beetje uitdagend..
Is een waargebeurd verhaal...klote rechters.


Dat is inderdaad lullig, niet alleen voor die "verdachte" maar ook voor die rechter want hij moet de wet toepassen, ook al is dat nog zo tegen zijn gevoel in.

De oplossing voor dit soort wantoestanden ligt bij de politiek, zij moeten zorgdragen voor wetswijzigingen. En dan krijg weer allerlei partij politieke standpunten, privacy en weet ik veel wat er allemaal bij kan komen kijken. mad

Dus "klote rechters" mag je veranderen in "klote politiek"!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die arme rechters hebben het ook altijd moeilijk!!!!

Zou wel eens de maximale straffen willen weten die men voor zware delicten kunnen geven en die men daadwerkelijk uitspreekt.

volgens mij zitten er een hoop uitspraken bij die "rekening" houdend met de verdachte laag uitvallen.

Zou wel eens willen weten wat de maximale straf is voor het "ten laste gelegde" aan de vader

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij weten een aantal deelnemers aan deze discussie niet precies wat de rol van de rechter is.

 

De rechter toetst de overtreding of het misdrijf en zet daar een passende straf op. Als hij te hoog of te laag straft wordt hij gecorrigeerd door het OM of door een hoger beroep van de verdachte.

 

Dat toetsen gebeurt op basis van de wet en op zogenaamde jurisprudentie. Die rechter moet daarbij een neutrale onafhankelijke houding aannemen, mag dus niet zijn persoonlijke gevoelens of voorkeur laten blijken want dan kan hij worden gewraakt.

 

Nogmaals: kritiek moet je uiten op de politiek want daar komen wetsvoorstellen en dergelijke vandaan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Volgens mij weten een aantal deelnemers aan deze discussie niet precies wat de rol van de rechter is.

De rechter toetst de overtreding of het misdrijf en zet daar een passende straf op. Als hij te hoog of te laag straft wordt hij gecorrigeerd door het OM of door een hoger beroep van de verdachte.

Dat toetsen gebeurt op basis van de wet en op zogenaamde jurisprudentie. Die rechter moet daarbij een neutrale onafhankelijke houding aannemen, mag dus niet zijn persoonlijke gevoelens of voorkeur laten blijken want dan kan hij worden gewraakt.

Nogmaals: kritiek moet je uiten op de politiek want daar komen wetsvoorstellen en dergelijke vandaan.


Ja dat is het probleem. Daarom word je gedwongen te liegen. De man is niet slim geweest. Hij had nooit over de Heroine moeten spreken, betwijfel of de dealer het zou hebben aangehaald en dit anders gewoon moeten hebben ontkend. En daarnaast moeten zeggen dat het zelfverweer was. Hij had moeten zeggen dat hij erheen was gegaan om de dealer te vragen zijn dochter met rust te laten en dat deze hem is aangevlogen.

Of de rechter dit gelooft of niet is ten tweede, maar dan had ze een andere straf moeten opleggen. De rechter kan altijd van mening zijn dat de man de eerste klap heeft uitgedeeld. Maar dan kun je het gooien op spontaan ipv met voorbedachte rade.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...