Ga naar inhoud


Is Digitenne al te ontvangen in 2e Exloermond?


yaho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Aan de noordkant (Emmermeer) van Emmen wel ontvangst van Digitenne, maar dan wel met de binnenantenne hooggeplaats (eerst op de slaapkamer, later op de zolder neergezet).

Kreeg de laatste tijd wel steeds vaker van kleine storingen in het signaal.

Met een buitenantenne lijkt me haast geen probleem in 2e mond.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg slecht dat er nog steeds geen zender is neergezet in Emmen.

Kijk maar is naar het ontvangstkaartje via deze link :

 

 

http://www.kpn.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/KPN-B2C-Site/nl_NL/-/EUR/PerformPCCheck-StandAlone

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kaartje van Digitenne met stomme verbazing zitten te bekijken.

Het komt er op neer dat na uitschakeling van analoge T-tv er grensregio's zijn, en ook in de kop van Frieland, Noord-Holland en Zeeland die geen DVB-T kunnen ontvangen.

Waarom moeten deze mensen eigenlijk dan omroepbijdrage betalen, als ze geen ontvangst hebben?

Ik zie nu ook waarom er met een binnenantenne (waar ik voorheen Ned1/2/3, TV Flevoland, TV Oost, TV Gelderland en Omrop Fryslan had) er nu geen enkele ontvangst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom vergelijk je een dakantenne met indoorontvangst?

 

In het analoge tijdperk kon je alleen in heel nederland TV kijken met een externe antenne op je dak. In het nieuwe digitale tijdperk is dat net zo. Met een antenne op je dak heb je overal ontvangst van digitenne.

De gebieden die je ziet op het kaartje zijn voor indoor en als er outdoor bij staat dan is dat op 3 meter hoogte.

Voor een niet digitenne antenne op het dak reken je met 10 meter hoogte. Daar heb je dus veel regio's erbij en dekking over heel nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ned 1 en 2 kon ik in het analoge tijdperk op een ouwe kijkdoos met 2 lange telescoop antennes er op gewoon midden in de huiskamer kijken hoor.. wil ik wat DVB-T beeld krijgen dan moet ik toch echt al verwijderd zitten van storings bronnen en t liefst ook de antenne nog ff buiten parkeren :P

 

okee, t analoge beeld was dan wel niet HAAR scherp.. beetje interferentie van de draadloze rommel in huis maar verder prima beeld hoor :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu

okee, t analoge beeld was dan wel niet HAAR scherp.. beetje interferentie van de draadloze rommel in huis maar verder prima beeld hoor :P

Hoe was het dan met de schaduwbeelden;) of ben je vergeten hoe dat was op sprietje? Ook toen moest je beetje in de buurt van een zender wonen. Overigens zenden al die oude masten ook weer DVB-T uit op Wieringenmeer na. Die storingen van apparaten in huis heb je niet met de Topfield ontvangers die KPN levert. Wel met oude ontvangers of goedkoop spul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

In 2e mond digitenne geen probleem op oude hark binnenshuis

TV-Noord via Groningen en TV-Drenthe via Smilde

Ook duitser geen probleem, deze zijn wel sterker.

 

Dit alles op een Zolid scartontvanger 15 euri bij duitse super met de A. smile

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...