Ga naar inhoud


Is Digitenne al te ontvangen in 2e Exloermond?


yaho

Aanbevolen berichten

Van de week heb ik geprobeerd om Digitenne te installeren in Emmen.

Met een binnenantenne lukte het niet, Als ik de binnenantenne uit het raam hing kreeg ik wel ontvangst. (Wat betreft FTA zenders : Nederland 1/2/3, TV Drenthe en 8 verschillende Duitse zenders)

 

Over een paar dagen ga ik weer terug naar Emmen en dan neem ik een buitenantenne mee.

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag dan de buitenantenne aangesloten.

 

Het signaal is dan wel wat sterker (37% en een wisselende kwaliteit tot maximaal 95%), maar inderdaad geregeld blokken in beeld.

 

Kortom, Digitenne werkt niet goed in Emmen en omgeving.

 

 

Slechte zaak !

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb is de tijd genomen om de buitenantenne te optimaliseren.

De ontvangststerkte op kanaal 60 is nu verhoogd tot zo'n 60%, het blijft dus verre van ideaal.

 

De Duitse zenders op kanaal 41 en 59 komen ietsje beter binnen.

De regionale Duitse zenders op kanaal 37 lukken ontvang ik maar matig.

 

 

Locatie : 20 km. onder 2e Exloermond.

 

 

Tijd voor een extra zendmast in Zuid-Oost Drenthe !

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb is de tijd genomen om de buitenantenne te optimaliseren.

De ontvangststerkte op kanaal 60 is nu verhoogd tot zo'n 60%, het blijft dus verre van ideaal.

 

De Duitse zenders op kanaal 41 en 59 komen ietsje beter binnen.

De regionale Duitse zenders op kanaal 37 lukken ontvang ik maar matig.

 

 

Locatie : 20 km. onder 2e Exloermond.

 

 

Tijd voor een extra zendmast in Zuid-Oost Drenthe !I k denk dat je 2 antennes moet hebben . want de signalen komen uit verschillende richtingen

 

Dat was vroeger niet anders . en gebruik alllen f-connectors en sat coax ,goede

En een inline sat versterker wil ook goede diensten geven . dichtbij de hoge kwaliteit`s hark plaatsen en voorzien van powerblok tussen hark. En soms is een gsm filter nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wél anders is als vroeger is dat ik in het analoge tijdperk met zo'n draagbaar LCD tv'tje overal in huis naar Nederland 1, 2 en 3(en Das Erste, ZDF en N3) kon kijken(ik woon in Stadskanaal). Nu heb ik daarvoor een DVB-T alternatief en die werkt alleen als ik me op zolder in een lastige hoek wring; Duitse zenders kan ik helemaal wel vergeten. Ik weet niet waarom maar ik heb de indruk dat men sinds DVB-T de zendvermogens enorm heeft omlaag gedraaid.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Ik heb is de tijd genomen om de buitenantenne te optimaliseren.
De ontvangststerkte op kanaal 60 is nu verhoogd tot zo'n 60%, het blijft dus verre van ideaal.
De Duitse zenders op kanaal 41 en 59 komen ietsje beter binnen.
De regionale Duitse zenders op kanaal 37 lukken ontvang ik maar matig.
Locatie : 20 km. onder 2e Exloermond.
Tijd voor een extra zendmast in Zuid-Oost Drenthe

Klacht indienen bij de NPO en duidelijk aangeven dat je geen ontvangst hebt met een buitenantenne. Ik denk dat het in Emmen indoor ook niet lukt dus een exta zender in Klazienaveen kan geen kwaad; KPN heeft er al een FM mast staan met containerhok.
V.w.b. de Duitsers moet zonder problemen moeten lukken met een horizontale antenne op Lingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Wat wél anders is als vroeger is dat ik in het analoge tijdperk met zo'n draagbaar LCD tv'tje overal in huis naar Nederland 1, 2 en 3(en Das Erste, ZDF en N3) kon kijken(ik woon in Stadskanaal). Nu heb ik daarvoor een DVB-T alternatief en die werkt alleen als ik me op zolder in een lastige hoek wring; Duitse zenders kan ik helemaal wel vergeten. Ik weet niet waarom maar ik heb de indruk dat men sinds DVB-T de zendvermogens enorm heeft omlaag gedraaid.

het stikt tegenwoordig van de zendertje`s en dat was vroeger ook niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

precies.. of fock de vermogens maar omhoog wink

 

smilde een beetje meer gas geven.. leeuwarden ook.. dan moet het toch ook kunnen wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wilt ,dat kan niet omdat je INTERFERENTIE krijgt(mekaar gaat storen) als je met teveel vemogen gaat uitzenden,Daar verschillende kanalen ook op andere paatsen worden gebruikt,Dus hoe meer vermogen deste minder kanalen zijn er beschikbaar.Je kunt alleen met 2zenders op een freqentie uitzenden als het vemogen niet te groot is ten opzichte van de afstand onderling tussen de zenders.Je zult in jouw geval toch een goede buiten antenne moeten nemen.deze richt je op de zwakste zender ,de rest komt toch wel binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Wat wél anders is als vroeger is dat ik in het analoge tijdperk met zo'n draagbaar LCD tv'tje overal in huis naar Nederland 1, 2 en 3(en Das Erste, ZDF en N3) kon kijken(ik woon in Stadskanaal). Nu heb ik daarvoor een DVB-T alternatief en die werkt alleen als ik me op zolder in een lastige hoek wring; Duitse zenders kan ik helemaal wel vergeten. Ik weet niet waarom maar ik heb de indruk dat men sinds DVB-T de zendvermogens enorm heeft omlaag gedraaid.



Vreemd dat ik in de Mussel op Camping de Linden wel de duitse en ook de nederlandse + TVnoord en Tv drenthe ontvang.
De duitser zijn wel sterker.
Doe dit met een TelePlus camping antenne van teleco, gemonteer op een omgekeerde wasdroogmolen(hierdoor driepoot met mast) op 1 meter hoogte van de grond.
Antenne vertikaal gemonteerd.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier over een LCD tv-toestelletje met een telescoopantenne die ik voor de ontvangst van UHF kanalen niet eens hoefde uit te schuiven om fatsoenlijk beeld te krijgen. Op de vergelijkbare DVB-T toestelletjes met een telescoopantenne is dat zo goed als onmogelijk. Ik dacht toch ook wel degelijk dat één van de redenen om over te stappen op DVB-t was dat er met lagere zendvermogens gewerkt wordt zodat er op energiekosten bespaard kon worden.

Maar ik ben bang dat men een beetje te ver is gegaan.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik heb het kaartje van Digitenne met stomme verbazing zitten te bekijken.
Het komt er op neer dat na uitschakeling van analoge T-tv er grensregio's zijn, en ook in de kop van Frieland, Noord-Holland en Zeeland die geen DVB-T kunnen ontvangen.
Waarom moeten deze mensen eigenlijk dan omroepbijdrage betalen, als ze geen ontvangst hebben?
Ik zie nu ook waarom er met een binnenantenne (waar ik voorheen Ned1/2/3, TV Flevoland, TV Oost, TV Gelderland en Omrop Fryslan had) er nu geen enkele ontvangst is.


Goede vraag, ik heb dit voorgelegd aan de tweede kamer omdat ik dit ook vind. Zij gaven aan dat het kaartje van de KPN gebaseerd is op de ontvangst van de commerciële zenders. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) Nederland 1, 2, 3, regionale omroep alsmede de radio zenders Radio 1, 2, 3FM, 4, 5, 6, Fun X, Concertzender Classic en de regionale radio zender overal te ontvangen moet zijn (!).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...