Ga naar inhoud


Is Digitenne al te ontvangen in 2e Exloermond?


yaho

Aanbevolen berichten

Over heel Nederland kan je de PO ontvangen. Wel met een buitenantenne, overigens hetzelfde als in de analoge tijd.

Voor veel plaatsen is het nu beter geworden en kan je zelfs met een binnenantenne kijken. Dat ging niet zo goed in de analoge tijd, al was het alleen al vanwege de ruis of dubbele beelden en dat alles bewoog als er iemand door de kamer liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Over heel Nederland kan je de PO ontvangen. Wel met een buitenantenne, overigens hetzelfde als in de analoge tijd.
Voor veel plaatsen is het nu beter geworden en kan je zelfs met een binnenantenne kijken. Dat ging niet zo goed in de analoge tijd, al was het alleen al vanwege de ruis of dubbele beelden en dat alles bewoog als er iemand door de kamer liep.


Dit is echt niet waar, binnenshuisdekking met portable apparatuur is juist veel minder geworden. Vroeger had je dan misschien wel een ruiserig beeld of dubbelbeelden, nu zie je helemaal niets...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Over heel Nederland kan je de PO ontvangen. Wel met een buitenantenne, overigens hetzelfde als in de analoge tijd.
Voor veel plaatsen is het nu beter geworden en kan je zelfs met een binnenantenne kijken. Dat ging niet zo goed in de analoge tijd, al was het alleen al vanwege de ruis of dubbele beelden en dat alles bewoog als er iemand door de kamer liep.


Dit is echt niet waar, binnenshuisdekking met portable apparatuur is juist veel minder geworden. Vroeger had je dan misschien wel een ruiserig beeld of dubbelbeelden, nu zie je helemaal niets...

Ik had misschien beter erbij kunnen zeggen voor 95% van de bevolking. Iedere beetje redelijke stad heeft tegenwoordig een eigen mast en sommigen zelfs 2. Vroeger had je bijvoorbeeld rondom Markelo natuurlijk perfecte ontvangst in die uitgestrekte boerenlanden. Voor die mensen is het misschien wat minder geworden, alhoewel een antenne op 1 hoog voor een raam soms al wonderen doet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Ik heb is de tijd genomen om de buitenantenne te optimaliseren.
De ontvangststerkte op kanaal 60 is nu verhoogd tot zo'n 60%, het blijft dus verre van ideaal.

De Duitse zenders op kanaal 41 en 59 komen ietsje beter binnen.
De regionale Duitse zenders op kanaal 37 lukken ontvang ik maar matig.

Locatie : 20 km. onder 2e Exloermond.

Tijd voor een extra zendmast in Zuid-Oost Drenthe !

Misschien even nog ten overvloede maar DVB-T signalen kan je beter uitrichten op een zo hoog mogelijke kwaliteit, zelfs al is de sterkte dan minder. De truc is namelijk dat je eventuele sterke reflecties in het signaal verminderd door alleen op de kwaliteit te letten.
Verder is het zo dat, als de kwaliteit goed is, hieruit vanzelfsprekend volgt dat de ontvangststerkte voldoende is. Andersom geldt dit dus niet.

Denk daar maar is over na winkwink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had misschien beter erbij kunnen zeggen voor 95% van de bevolking. Iedere beetje redelijke stad heeft tegenwoordig een eigen mast en sommigen zelfs 2. Vroeger had je bijvoorbeeld rondom Markelo natuurlijk perfecte ontvangst in die uitgestrekte boerenlanden. Voor die mensen is het misschien wat minder geworden, alhoewel een antenne op 1 hoog voor een raam soms al wonderen doet.

 

Maar sla je de spijker mee op de kop !

De gemeente Emmen is met zo'n 110.000 inwoners toch niet echt een gehucht.

En als je de kaart van KPN-digitenne goed bekijkt zie je dat Emmen en omstreken ook buiten het gebied van de ontvangst met een buitenantenne ligt.

Nu is ontvangst dan wel niet helemaal onmogelijk, maar het zou toch veel beter geregeld moeten worden.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Emmen alleen de Duistse zenders exellent binnen

 

Nederlandse pakket niet te vinden, wat ik ook probeer

 

 

 

Alles op de eigen digitenne antenne gestest

 

Nog geen buiten antenne aangesloten gehad

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Bij elkaar wonen er in de gemeente ruim 109.000 mensen en beslaat de gemeente 35.000 ha grond, waarmee Emmen een van de grotere gemeenten van Nederland is."

 

Dit is dus ook wat het probleem is. KPN zet Digitenne neer in de markt als product wat met een binnenantenne behoort te werken, geen laste kabels naar buiten. Binnenshuis ontvangst is alleen mogelijk 5-10 km vanaf de zendmast. Voor een uitgestrekte gemeente is dit dus commercieel gewoon niet interessant. Komt nog bij dat de kans groot is zo aan de rand met duitsland dat het effectieve bereik verkleind wordt door Duitse stoorders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje


Dit is dus ook wat het probleem is. KPN zet Digitenne neer in de markt als product wat met een binnenantenne behoort te werken, geen laste kabels naar buiten. Binnenshuis ontvangst is alleen mogelijk 5-10 km vanaf de zendmast.


En dat is dus precies wat ik bedoelde: met een analoog LCD tv-tje had ik in Stadskanaal gewoon beeld vanaf de zender in Smilde op Ned. 1, 2 en 3. Dat is hemelsbreed toch gauw 40 km, misschien nog wel iets meer.

Ofwel: de binnenshuisdekking van DVB-T is een heel stuk slechter dan die van analoge PAL tv. Bijna nergens in heel Noord-Oost Nederland is het nog mogelijk om met een pocket LCD tv'tje naar Ned 1,2 en 3 te kijken, waar dat vroeger wél kon.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat krijgje als je voor een dubbeltje op de eerste rang wild zitten.als alle signalen zo sterk zouden zijn dat overal met een binnen ant.kon worden volstaan dan had je nog maar een paar zenders over.Wat die zo genaamde Duitse stoorders betreft,ook hier klopt geen bal van,nl de freqenties zijn internationaal/onderling vast gesteld/vergeven ink.het max.te gebruiken vermogen zo dat men elkaars freqentie spektrum niet stoort.inm de annaloge tijd had je maar een paar zenders met relatief veel power nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.nu in de digitale tijd is niet zo veel power meer nodig voor een goed beeld,mits je de juiste antennes gebruikt,een ant. versterker uit het analoog tijdperk ,en alle antennes en filters kun je allemaal nog gebruiken,mits in goede staat.Deze worden nog steeds gefabriseerd.Echter het is en blijft Terristries dus met alle beperkingen van dien.Dus niet zeuren,maar goede apperatuur aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Ja dat krijgje als je voor een dubbeltje op de eerste rang wild zitten.als alle signalen zo sterk zouden zijn dat overal met een binnen ant.kon worden volstaan dan had je nog maar een paar zenders over.Wat die zo genaamde Duitse stoorders betreft,ook hier klopt geen bal van,nl de freqenties zijn internationaal/onderling vast gesteld/vergeven ink.het max.te gebruiken vermogen zo dat men elkaars freqentie spektrum niet stoort.inm de annaloge tijd had je maar een paar zenders met relatief veel power nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.nu in de digitale tijd is niet zo veel power meer nodig voor een goed beeld,mits je de juiste antennes gebruikt,een ant. versterker uit het analoog tijdperk ,en alle antennes en filters kun je allemaal nog gebruiken,mits in goede staat.Deze worden nog steeds gefabriseerd.Echter het is en blijft Terristries dus met alle beperkingen van dien.Dus niet zeuren,maar goede apperatuur aanschaffen.


Goede apparatuur aanschaffen, met normaal in de markt gezette apparatuur(door primafoon in Emmen verkocht notabene) mag ik toch verwachten tv te kunnen kijken.
Met wat moeite lukte het mij hier dan wel, maar zit dan ook gunstig in Emmen en de binnenantenne op zolder.

Voor de grote omschakeling stonden er zelfs bij het AT op de site lijstjes met frequenties bedoelt voor Emmen.
En wat betreft Duitsland, waarom staat er in Venlo een mast pal op de grens en kunnen ze hier niks plaatsen?
DVB-T is toch zo ontworpen dat zendmasten op dezelfde frequentie kan werken??

Maar mijn grrotste ergenis aan KPN is gewoon de manier waarop het in de markt wordt gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: EdjeKroketje

Dit is dus ook wat het probleem is. KPN zet Digitenne neer in de markt als product wat met een binnenantenne behoort te werken, geen laste kabels naar buiten. Binnenshuis ontvangst is alleen mogelijk 5-10 km vanaf de zendmast.

En dat is dus precies wat ik bedoelde: met een analoog LCD tv-tje had ik in Stadskanaal gewoon beeld vanaf de zender in Smilde op Ned. 1, 2 en 3. Dat is hemelsbreed toch gauw 40 km, misschien nog wel iets meer.
Ofwel: de binnenshuisdekking van DVB-T is een heel stuk slechter dan die van analoge PAL tv. Bijna nergens in heel Noord-Oost Nederland is het nog mogelijk om met een pocket LCD tv'tje naar Ned 1,2 en 3 te kijken, waar dat vroeger wél kon.

ik blijf erbij dat je voor Ned1,2,3 en de regionale gewoon een klacht moet indienen bij de NPO en de Regionale omroep dat je met een goede buitenantenne niets kan ontvangen wat een kwalijke zaak is want je kan de rampenzender voor jouw provincie niet ontvangen en dat gaat te ver. Dat je gaat klagen over de commerciele pakketten heeft geen zin want zoals al aangegeven in dit forum is het voor Emmen niet rendabel om daarvoor een aantal dure zenders te installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r

ik blijf erbij dat je voor Ned1,2,3 en de regionale gewoon een klacht moet indienen bij de NPO en de Regionale omroep dat je met een goede buitenantenne niets kan ontvangen wat een kwalijke zaak is want je kan de rampenzender voor jouw provincie niet ontvangen en dat gaat te ver. Dat je gaat klagen over de commerciele pakketten heeft geen zin want zoals al aangegeven in dit forum is het voor Emmen niet rendabel om daarvoor een aantal dure zenders te installeren.

Doe is normaal whistle Met een buitenantenne heb je in Emmen echt wel ontvangst van de PO. Wel een buitenantenne op het dak he, niet op de grond leggen. Volgens mij kan je bij helder weer Smilde zien, nou ja het is toch wel 35 km maar dat gaat dus altijd werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: DX'r

ik blijf erbij dat je voor Ned1,2,3 en de regionale gewoon een klacht moet indienen bij de NPO en de Regionale omroep dat je met een goede buitenantenne niets kan ontvangen wat een kwalijke zaak is want je kan de rampenzender voor jouw provincie niet ontvangen en dat gaat te ver. Dat je gaat klagen over de commerciele pakketten heeft geen zin want zoals al aangegeven in dit forum is het voor Emmen niet rendabel om daarvoor een aantal dure zenders te installeren.

Doe is normaal whistle Met een buitenantenne heb je in Emmen echt wel ontvangst van de PO. Wel een buitenantenne op het dak he, niet op de grond leggen. Volgens mij kan je bij helder weer Smilde zien, nou ja het is toch wel 35 km maar dat gaat dus altijd werken.


En vroeger ging het met een sprietantennetje op een draagbaar tv-tje. Dat kun je nu wel vergeten.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: DX'r

ik blijf erbij dat je voor Ned1,2,3 en de regionale gewoon een klacht moet indienen bij de NPO en de Regionale omroep dat je met een goede buitenantenne niets kan ontvangen wat een kwalijke zaak is want je kan de rampenzender voor jouw provincie niet ontvangen en dat gaat te ver. Dat je gaat klagen over de commerciele pakketten heeft geen zin want zoals al aangegeven in dit forum is het voor Emmen niet rendabel om daarvoor een aantal dure zenders te installeren.

Doe is normaal whistle Met een buitenantenne heb je in Emmen echt wel ontvangst van de PO. Wel een buitenantenne op het dak he, niet op de grond leggen. Volgens mij kan je bij helder weer Smilde zien, nou ja het is toch wel 35 km maar dat gaat dus altijd werken.


KPN geeft zelf aan op de eigen website dat ontvangst met een buitenantenne niet mogelijk is.
Zie ook de link eerder in deze draad.
Nu heb ik inderdaad ontvangst met een buitenantenne, maar de ontvangststerkte is geen 100% en dus ook zeker niet optimaal. Bovendien is het niet voor iedereen mogelijk om een buitenantenne op een gunstige plek te zetten, En 10 kilometer verderop in Klazienaveen moet ontvangst haast wel onmogelijk zijn.
Ik ben het met DX-er eens dat de nationale publieke omroepen voor iedereen goed via DVB-T te ontvangen moeten zijn.
En Smilde zien hiervandaan ? Nee, dat gaat echt niet werken !

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...