Ga naar inhoud


1 gemotoriseerd schotel en 2 ontvangers?


lujo

Aanbevolen berichten

Dus 1 78cm schotel die nu door 1 ontvanger in de woonkamer aangestuurd wordt. Ik wil er een tweede in de slaapkamer plaatsen.

Bestaan er switches of splitters zodat ik vanaf motor 2 keer coax kan trekken. 1 naar de woonkamen en ander naar de slaapkamer.

- Kan ik dan op beide satelliet onafhankelijk naar zenders kijken mits ze natuurlijk op zelfde satelliet zitten?

- Kan ik motor met beide schotels aansturen (niet tegelijk natuurlijk)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon een twin lnb nemen.

De reciever in de woonkamer stuurt de moter aan en kijkt op 1 lijn.

De reciever in de slaapkamer kijkt op de 2de lijn, je kunt daar de moter niet aansturen.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het liefst wil ik tegelijk kijken.

Maar ik zou graag willen dat ik met beide ontvangers motor kan aansturen. Motor aansturen = natuurlijk niet tegelijk.

 

Voorbeeld: Receiver in de woonkamer heeft schotel op Hotbird ingesteld. 's nachts ga ik naar de slaapkamer en daar wil ik Astra kijken. Ik zou dan willen dat mijn receiver in de slaapkamer motor ook op Astra kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorlussen wil prima, maar heeft ook z'n beperking.

De 1e tuner kan de motor draaien en bepaalt dus de satelliet EN de polarisatie. Als de 1e aanstaat op Astra1 en een zender met horizontale polarisatie dan kon ik op dat moment op de 2e tuner alleen maar horizontaal gepolariseerde zenders op de Astra1 bekijken.

Zette ik de 1e tuner echter uit, dan werd bij mij de 2e tuner volledig onafhankelijk en kon de motor aansturen en de polarisatie bepalen.

Momenteel heb ik de twin-situatie met 2 kabels omdat ik de polarisatie beperking te storend vond.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek in de woonkamer óf in de slaapkamer - en dus niet tegelijkertijd. Dan is er geen beperking met doorlussen. Met beide ontvangers kun je alles zien, én de rotor bedienen (maar dus niet tegelijkertijd). Twin en rotor gaat niet samen; dual LNB en rotor ook niet echt.

 

Wat ook nog kan is een videozender met IR-verlenging. (Volgende week voor 20 euro bij een Duitse supermarkt!) Hiermee spaar je een tweede ontvanger en een lange kabel uit. Kwaliteit van zenders schijnt alleen niet altijd perfect te zijn, dus...

 

Of een kabel via een splitter (coax of scart) naar je tweede TV, en een losse afstandsbediening-verlenging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel op; niet alle ontvangers laten zich zomaar doorlussen.

(de UFS910 bijv. geeft enkel signaal door als hij zelf aanstaat!)

 

veel succes!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...