Ga naar inhoud


afschakelen van lichtnet door aardlekschakelaar


pep

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Het is wel zo dat naarmate apparatuur aan het lichtnet wat ouder wordt, ook de lekstromen wat hoger worden. En dan is het juist goed dat de randaarde zorgt voor beveiliging van personen.

De FI oftewel aardlek is een extra beveiliging die juist ervoor dient om personen die met bijvoorbeeld blote voeten op de grond staan en aan de fase hangen na 30 mA te beveiligen.

Daarom heb ik met een gerust geweten mijn vaatwasser buiten de FI om aangesloten, omdat ik weet dat er geen gevaarlijke situatie door ontstaat.

Mijn wasmachine en droger hangen ook direkt aan het net zonder aardlek.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf zit ik te denken aan de aardlekschakelaar.

Kunnen de inwendige kontakten van de aardlekschakelaar inbranden

waardoor de in-en uitstroom gestoord en hij afschakelt?

Deze groep zit aan zijn max.en wordt bij storing onder vollast weer ingeschakeld,dus inbranden zou kunnen gebeuren.

 

Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden,ik kan nu een beetje gericht zoeken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kontakten zijn te veel zijn ingebrand dan kan je drie situaties krijgen;

- Er is geen verbinding meer

- De kontakten zitten aan elkaar "gepuntlast" en de schakelaar zal niet meer openen.

- De verbinding wordt zo slecht dat je warmte ontwikkeling krijgt in de schakelaar waardoor mogelijkheid twee op zal treden, of de schakelaar smelt...

 

Als de schakelaar een rating heeft van 25A dan kunnen de kontakten dit gemakkelijk aan. Dus op vollast in- of uitschakelen is geen enkel probleem.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

als een schakelaar al wat ouder is.. dan is de kans aanwezig dat deze gewoon niet goed meer is.

 

heb er hier ook 1 liggen.. die tript bij metingen dus al bij 3~5mA smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...