Ga naar inhoud


Hoe coaxkabel binnenshuis krijgen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Boven bij het dak zitten diverse pijpjes.

Als je je coax door het goede pijpje laat zakken dan kom je in de keuken uit

en is de weg naar de tv zo gevonden.

Pak je het verkeerde pijpje dan is er nog nix aan de hand want dan is de weg naar de tv ook

zo gevonden alleen zit je dan iets minder gemakkelijk op de wc. blush

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken...gewoon doen.

Doe het wel even als moeder de vrouw aan het boodschappen doen is.

 

Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Toen ik mijn beide grote schotels op heb dak heb gezet, deed ik dat ook toen mijn vrouw niet thuis was om eindeloos gezeik te voorkomen. :D


Maar hopen dat ze dit niet leest.. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Net als WPW zegt: gewoon even een gat dwars door de muur raggen. Niet lang over nadenken...gewoon doen.

 

Volgens mij....wel even over nadenken !!

Schuin omhoog bij van buiten naar binnen, of schuin omlaag bij van binnen naar buiten.

Dit tegen inwateren hemelvocht !! cool

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of als je houten kozijnen hebt, een klein gaatje diam.8mm boren in een hoekje. Wel opletten dat je je dubbele beglazing niet lek boort...Voordeel: als je later de kabel weg haalt, beetje gupa (kneedhout) en overschilderen. Niemand die het ziet!

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fdm,

 

Heb je niet goed gelezen, het gaat hier om kunststof kozijnen !! sick

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iron Maiden ?

 

Loopt er ook geen buis vanaf de meterkast naar het punt waar de satontvanger komt te staan ?

 

Anders net zoals WPW al aangeeft een gat schuin naar beneden toe boren ter hoogte van de plint dan kom je buiten misschien nog wel onder het straatwerk uit. Ik begrijp dat je schotel niet aan het huis zelf vastzit gezien het feit dat je rept over een "coax was lijn " dan zou ik de kabel tot aan de schotel onder de grond gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kunstofkozijnen vind je tegenwoordig ook producten om de gaatjes weer te dichten. Een klein kleurverschil is echter wel te zien.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de kruipruimte is dat wel een goed optie ?? wordt het niet vochtig onderin ???

 

je kunt altijd een electro buis door de muur leggen en in de muur freezen....dat heb ik ook bij mijn huis gedaan...

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag niet vergeten dat beton/cement invreet op de mantel van de coax kabel. Een kunstof buisje er omheen is zekker niet verkeerd voor de levensduur van uw kabel te verlengen.

 

Voor het geval dat je de kabel door de voeg wil laten lopen. Kan je het stuk kabel afplakken met tape.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...