Jump to content

10 gevaarlijkste vliegvelden in de wereld


Guest m.boretti
 Share

Recommended Posts

Guest m.boretti

Erg actueel door de vliegramp op Schiphol Airport, artikel op de website van Het Laatste Nieuws van 25 februari, nl. overzicht van de tien gevaarlijkste vleigvelden in de wereld.

Waar ik naar toe gevlogen ben:

op 2: Prinses Juliana Airport, Sint Maarten, Ned. Antillen

op 4: Gibraltar Airport

op 8: JFK, New York

op 9: Funcahl, Madeira

en op 10: Saba Airport, Ned. Antillen (binnenkort bijzondere Nederlandse gemeente).

Link to post
Share on other sites


Guest Ronaldinho-

Wat heeft dit met vliegveld te maken.. Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje..

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje..


Heb je dat al uitgezocht dat het de schuld van de maatschappij is??
Volgens mij is er nog niets bekend.
En helaas in de cockpit waren dacht ik twee doden dus de gezagvoerder en een co piloot zullen het niet overleeft hebben.
Dan zou het lintje posthuum uitgereikt moeten worden. shocked
Link to post
Share on other sites

  • Moderators

Flaps 30 graden!

 

Dit zijn de beweegbare delen aan de achterkant van de vleugel, die uitgeschoven kunnen worden.

Hierdoor wordt het vleugel oppervlak vergroot, en krijg je bij geringere luchtsnelheid toch hetzelfde draagvermogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Ze zeggen dat ze volgende week met een (voorlopige) uitslag

komen ,volgens mij duid dat erop dat het iets heel duidelijk is

wat de oorzaak was.

Motoren denk ik dan niet ,die moeten eerst naar de fabriek en

dan stukje voor stukje onderzocht worden.

vleugel problemen ,geen cerosine ,misaanweizig instrumenten

kunnen ze snel achterhalen en daarom vermoed ik ook zo iets.

 

Link to post
Share on other sites

  • V.I.P.

@ceesv

 

Ik weet het, ik heb een brevet. Pukje had het over de vleugelstand. Ik was nieuwsgierig hoe hij dat voor zich zag :-)

 

Overigens vraag ik mij af of die grote jongens ook flapless kunnen landen.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

 

Drs. P.

Link to post
Share on other sites

  • Moderators

Ja, dat kunnen ze, echter gaat dan de minimum airspeed speed fors omhoog.

 

In de praktijk komt het door technische problemen wel eens voor dat men met minder of helemaal geen flaps grote verkeersvliegtuigen aan de grond zet.

 

Ik vraag mij bij deze kist af, of de kist goed beladen was, of dat het center of gravity niet te ver naar achteren lag.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Zooo nu weer on topic.

 

Ik zag laatst op de WDR een bijdrage die ging over een Duitse piloot die voor de vliegmaatschappij (Drukair) van Bhutan vliegt.

 

Je vliegt hier echt bijna door de bergen heen.

 

Ik heb het lijstje niet gezien maar ben benieuwd of deze erop stond.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link to post
Share on other sites

Guest m.boretti

Turkse verkeersvliegers vragen zich af of het ongeluk met Turkish airlines niet te maken kan hebben met het geval dat een grotere Boeing te kort voor dit vliegtuig geland is en dat eventuele turbulenties het ongeluk veroorzaakt kunnen hebben.

Uiteraard is Schiphol een veilig vliegveld. het ligt op een vlak stuk gebied en extreme weersomstandigheden hebben we ook niet in Nederland.

Wat ik bedoelde te zeggen met het artikel is dat naar mate het vliegveld gevaarlijker is, de kans op ongelukken veel groter is.

Wel eens op Saba gevlogen?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.