Ga naar inhoud


10 gevaarlijkste vliegvelden in de wereld


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Erg actueel door de vliegramp op Schiphol Airport, artikel op de website van Het Laatste Nieuws van 25 februari, nl. overzicht van de tien gevaarlijkste vleigvelden in de wereld.

Waar ik naar toe gevlogen ben:

op 2: Prinses Juliana Airport, Sint Maarten, Ned. Antillen

op 4: Gibraltar Airport

op 8: JFK, New York

op 9: Funcahl, Madeira

en op 10: Saba Airport, Ned. Antillen (binnenkort bijzondere Nederlandse gemeente).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Ronaldinho-

Wat heeft dit met vliegveld te maken.. Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Dit is weer een vliegtuig maarschappij geweest die geld belangrijker vondt dan een menselijke levens. En ik vindt die piloot verdient een lintje..


Heb je dat al uitgezocht dat het de schuld van de maatschappij is??
Volgens mij is er nog niets bekend.
En helaas in de cockpit waren dacht ik twee doden dus de gezagvoerder en een co piloot zullen het niet overleeft hebben.
Dan zou het lintje posthuum uitgereikt moeten worden. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Flaps 30 graden!

 

Dit zijn de beweegbare delen aan de achterkant van de vleugel, die uitgeschoven kunnen worden.

Hierdoor wordt het vleugel oppervlak vergroot, en krijg je bij geringere luchtsnelheid toch hetzelfde draagvermogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen dat ze volgende week met een (voorlopige) uitslag

komen ,volgens mij duid dat erop dat het iets heel duidelijk is

wat de oorzaak was.

Motoren denk ik dan niet ,die moeten eerst naar de fabriek en

dan stukje voor stukje onderzocht worden.

vleugel problemen ,geen cerosine ,misaanweizig instrumenten

kunnen ze snel achterhalen en daarom vermoed ik ook zo iets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

Ik weet het, ik heb een brevet. Pukje had het over de vleugelstand. Ik was nieuwsgierig hoe hij dat voor zich zag :-)

 

Overigens vraag ik mij af of die grote jongens ook flapless kunnen landen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat kunnen ze, echter gaat dan de minimum airspeed speed fors omhoog.

 

In de praktijk komt het door technische problemen wel eens voor dat men met minder of helemaal geen flaps grote verkeersvliegtuigen aan de grond zet.

 

Ik vraag mij bij deze kist af, of de kist goed beladen was, of dat het center of gravity niet te ver naar achteren lag.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooo nu weer on topic.

 

Ik zag laatst op de WDR een bijdrage die ging over een Duitse piloot die voor de vliegmaatschappij (Drukair) van Bhutan vliegt.

 

Je vliegt hier echt bijna door de bergen heen.

 

Ik heb het lijstje niet gezien maar ben benieuwd of deze erop stond.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkse verkeersvliegers vragen zich af of het ongeluk met Turkish airlines niet te maken kan hebben met het geval dat een grotere Boeing te kort voor dit vliegtuig geland is en dat eventuele turbulenties het ongeluk veroorzaakt kunnen hebben.

Uiteraard is Schiphol een veilig vliegveld. het ligt op een vlak stuk gebied en extreme weersomstandigheden hebben we ook niet in Nederland.

Wat ik bedoelde te zeggen met het artikel is dat naar mate het vliegveld gevaarlijker is, de kans op ongelukken veel groter is.

Wel eens op Saba gevlogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...