Ga naar inhoud


Slechte signaal kwaliteit bij een combinatie van triax schotel met Gsat LNB's


Gast Jenne

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb juist een nieuwe Triax offset schotel van 88cm geplaatst met 3 Gsat octo lnb's.

Nu krijg ik mijn kwaliteit niet hoger dan 50% a 60%

Als ik een standaard duo lnb van TVV monteer dan heb ik meer dan 90%

Kan iemand mij vertellen wat er verkeerd is?

Het gaat over astra 1,2 en 3

Ik denk dat de lnb's misschien niet goed zijn of moet ik een andere schotel kopen?

 

Alvast bedankt

 

Jenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het mag in principe geen verschil uitmaken of je nu een enkele, twin of een octo LNB gebruikt.

Het enige wat ik meteen kan bedenken is dat zo’n Octo LNB veel breder is dan een enkele of twin LNB, dat zou je hier wel eens parten kunnen spelen

Maar dan nog, je zou op zijn minst één satelliet goed moeten ontvangen.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is juist het rare aan de zaak als ik een enkele lnb op de schotel bevestig en ik richt hem uit (met een satlook+) dan haal ik ook maar iets van een 60% daarmee dat ik dacht dat er toch iets niet helemaal ok is met de lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hebnognooit gehoord van dat merk.

 

Ik raad ook aan om gewoon goede kwaliteit lnb's te gebruiken die bekend staan als betrouwbaar zoals alps, sharp, hama lypsi, smart etc.

 

Triax schotels bestaan al jarenlang en zijn bekend als degelijke en betaalbare schotels. Zelf heb ik er ook 3 en ben er meer dan tevreden over. Daar ligt het zeker niet aan.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Gsat LNB zijn LNB's met veel versterking in de uitgang het signaal is niet beter maar hij is wel goed geschikt voor langere coax.

 

Deze zijn getest in een groot satblad eind vorige jaar.

 

Afgelopen week hebben Rini en ik deze ook nog eens getest t.o.v

Invacom en Inverto en uh wij waren het samen eens het werkt maar dat is alles hij zat er toch een % of 10 onder.

Gemeten met Horizon HD-TC8 (nog niet verkrijgbaar ) C,KU en KA.band meting is met deze mogelijk.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens gekeken en het zijn eigenlijk GT sat LNB's maar ik heb nu een keer een Inverto gemonteerd en de kwaliteit is iets beter maar nog niet meer dan 65% heb dan een keer met een single terug geprobeerd en dan haal ik 85% ga ik mij echt moeten neerleggen bij het feit dat ik kwaliteit verlies door dat het een octo lnb is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Staar je niet blind op die waardes . diue zijn alles behalve betrouwbaar. Op de kathi met aaf2.0 57 % op TVV 19.2e , met een enigma 2 versie 99% . Niks van aantrekken , als je geen uitval hebt ofwat dan ook , zit je goed wink.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral, bedankt mod om de titel te verduidelijken wink

en @smoking: Dat is nog een eens een goede uitleg :D ik denk dat je idd gelijk hebt. Heb gewoon voor de zekerheid een multifocus schotel geplaatst en ik kijk nu al 3 dagen zonder uitval, het heeft nog niet hard geregend maar ik denk dat ik save zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je het zelf doet is geduld een mooie deugd . Ben ook even bezig geweest vooralleer het goed was . Maar heb sindsdien enkel uitval gehad voor een zwaar onweer dat uit het zuiden komt . Dit is dan maar even , tegen dat de eerste druppel valt is het beeld alweer terug .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft nu vandaag voor het eerst vrij hard geregend en ik begon freezes en beelduitval te krijgen.

De huidige situatie is een kwaliteits multifocus schotel met 3 GTsat LNB's voor astra 1,2 en 3.

Moet ik proberen met andere lnb's want een inverto is niet beter. Iemand een tip voor een echt goed merk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jenne, ik denk, dat je problemen toch terug te voeren zijn op de afstelling van je schotel en LNB's.(Ik ga er daarbij vanuit, dat je locatie in Nederland is, en niet aan de rand van het verzorgingsgebied.)

 

Je slecht weer reserve is duidelijk te klein, waardoor je bij een regenbui beelduitval krijgt.

 

Niet alleen het afstellen van je parobool schotel bepaalt je signaal kwaliteit, maar ook het correct in het focuspunt brengen van je LNB's.

Ook de skew is heel belangrijk voor de signaal kwaliteit.

 

Het finetunen van je LNb afstelling, doe je door naar de S/N (Signal / Noise) verhouding van je signaal te kijken en naar de BER. (Block Error Rate).

 

Als eerste zou je nogmaals de afstelling van je schotel zelf moeten controleren. Kijk op de schotelmast absoluut waterpas staat, dat is heel belangrijk bij een multi focus of draaibare opstelling.

Stel de schotel elevatie en azimuth in met behulp van de LNB/satelliet, die op het midden van de feed-bevestiging zit.

 

Verder zijn er 2 mogelijkheden, om de huidige situatie te verbeteren.

- Probeer tijdens een regenbui met beelduitval de LNB positie, focus en skew te verbeteren, zodat de beelduitval minder wordt of verdwijnt.

- Of verbeter de positie en skew van je LNB's met behulp van een sat. meter of ontvanger, die s/n en ber aangeeft.

 

Een schotel/LNB afstellen op maximum signaal sterkte is niet hetzelfde als op maximum kwaliteit/slecht weer reserve afstellen!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn satlook Micro+ om de schotel af te stellen.

Ik doe dit dan op max kwaliteit en niet op max signaal.

ik zet mijn 23.5 in het center en de 19.2 aan de ene kant en de 28 aan de andere kant.

Mijn locatie is Bornem in België dus dat zou normaal met een 88cm multifocus moeten lukken he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar zou het zeker mee moeten gaan.

Met de functies Digital BER and S/N-ratio and constellation diagram (QPSK)moet je de schotel en LNB's perfect kunnen afstellen.

 

Wat voor s/n en ber heb je bij normale ontvangst condities?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...