Ga naar inhoud


Aankoop motor voor schotel van 1.20 m


marnik

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe schotelantenne aangekocht maar ik zou die graag draaibaar maken. De schotel heeft een diameter van 1.20 m .

Kan iemand mij een goeie tip geven welke motor ik best zou aanschaffen ?? Er zijn er verschillende op de markt maar ik moet hier bij vermelden dat mijn schotel nogal aan de zware kant is .

Alvast bedankt voor de tips

 

Grtz Marnik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor dat formaat schotel is mijn optiek een 36v. H2H motor of een polarmount met actuator het beste vooral omdat de schotel zoals je aangeeft nogal aan de zware kant is. Dit houd dan wel in dat je dan ook nog besturingsunit bijvoorbeeld een Vbox2 voor dit soort motoren dient aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: alleyoop
De HH120 gaat inderdaad tot 1,20m maar het maximaal toegelaten gewicht is 17kg en dan denk ik dat bijna alle glasvezelschotels uit de boot vallen.

Hoe bedoel je dat? een 120 alu schotel weegt toch geen 17 kg confused
Ik draai er een Gregorean 90cm mee rond, zonder pijn cool

Er staat toch duidelijk een verwijzing naar glasvezel schotels... Ongetwijfeld zal een alu schotel veel lichter zijn maar een SMC ("glasvezel") schotel is dat niet...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt niet waarom een SMC schotel van 120cm niet zal gaan op een HH120? Misschien omdat een SMC schotel van 120cm zwaarder is dan 17kg? Een 120cm schotel van Visiosat weegt 23kg...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Je snapt niet waarom een SMC schotel van 120cm niet zal gaan op een HH120? Misschien omdat een SMC schotel van 120cm zwaarder is dan 17kg? Een 120cm schotel van Visiosat weegt 23kg...


Inderdaad, op het forum van Sadoun las ik het relaas van iemand die het geprobeerd had met een metalen schotel van 120cm en ondanks het gewicht van 17kg (limiet voor deze motor) kreeg ie hem niet meer omhoog vanuit zijn uiterste oost-of west positie. Die kerel heeft het wel kunnen oplossen door de beugel achteraan de schotel te vervangen door een zelfgemaakte constructie met een houten plankje zodat de schotel dichter bij de motorarm kwam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie

Mijn schotel is van het merk Gessat.Verder staat er niets op dus geen polarmount of iets dergelijke.

Ik moet dus met deze schotel alles juist plaatsen via de beelden of met mijn ontvanger (maxplus 2100s)

Wat het gewicht betreft moet ik de schotel toch weer van de mast halen en effen ééns wegen. Ik weet wel dat het een zwaar geval is.

Zal het hier dan effen door geven.

Wel vrees ik dat ik goed zal mogen uitkijken voor de aankoop van een motor.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak , dit zijn de volgende gegevens die ik gevonden heb :

GES van 120-3 offset antenne , gewicht heb ik zelf gewogen en die is 12.300 kg op een digitale weegschaal .

Dacht dat die veel zwaarder was .

Wat denkt u Sjaak ???? een verkeerde aankoop ???

Alvast dank voor de tips

 

Groetjes Marnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...