Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

@ milo,

 

Hoi Milo, ik wil even aan je voorleggen dat sinds ik de laatste update heb binnengehaald er telkens een crash komt als ik de ondertiteling van de BBC gebruik.

Dit is pagina 088, het gekke is dat het gebeurd bij alle skins, behalve de originele skin van DMM.

Ik heb alle skins getest, ook de HD skins.

Zou je hier eens naar willen kijken ?

Het lukt me niet om de crashlog toe te voegen, het is te groot ?

 

Ik hoor het graag,

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: duitsland
...telkens een crash komt als ik de ondertiteling van de BBC gebruik.
Dit is pagina 088, het gekke is dat het gebeurd bij alle skins, behalve de originele skin van DMM.


Reuze bedankt, dat was de sleutel! Ik was al een tijdje aan het jagen op deze bug.

Ik heb het probleem opgelost, komt in het image van komend weekend, en natuurlijk de oplossing aan Dream verstuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al gezegd dat je geweldig bent ? en dat je een super image aan het samenstellen bent ?

Vast niet, dan bij deze !

Mijn complimenten.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Vinz
Hier ook al een paar crashes sinds het weekend.


Kan de attachments niet zien, krijg de melding: "Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database."

Kun je ze per PM/mail sturen?

Er zitten ook deze week weer een aantal wijzigingen in de ondertitel code van Dream, kan dus zijn dat er sowieso verbetering in komt.


Crashlogs en Magic screenshot staan op http://vinz.nl/dreambox/

Ik vermoed dat mijn crashes inderdaad beide ondertiteling-gerelateerd zijn.

Mijn kritiek op de Magic skin zoals ie nu is gaan vooral over het scherm in de screenshot:
- de onderste regel (Film1 HD) past niet helemaal, als je vanaf de Film1 comment op naar beneden drukt kom je ook op de volgende pagina
- sowieso passen er nu minder zenders tegelijk in beeld omdat je de 4 gekleurde buttons van de linkerkant naar de bovenkant hebt verplaatst, en dat vond ik nou juist een van de fijne dingen aan de Merlin Magic skin (lekker veel zenders tegelijk kunnen zien dus)

Daarnaast ben ik wel heel benieuwd naar je eindresultaat hoor, want andere dingen die je ermee hebt gedaan vind ik wel erg positief (lichtere kleur enzo).

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb -nog steeds- geen Enigma2-ontvanger, maar van mij mag

Milo erelid worden gemaakt voor zijn inzet.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vinz
Ik vermoed dat mijn crashes inderdaad beide ondertiteling-gerelateerd zijn.


Ik ook, als ik ze zo bekijk is het dezelfde crash.

Origineel bericht van: Vinz
- de onderste regel (Film1 HD) past niet helemaal


Zal ik naar kijken, is inderdaad niet netjes.

Origineel bericht van: Vinz
- sowieso passen er nu minder zenders tegelijk in beeld omdat je de 4 gekleurde buttons van de linkerkant naar de bovenkant hebt verplaatst


De reden hiervoor is dat de skin hier een bitmap voor gebruikt, en die kan niet vertaald worden. Ik vind het belangrijker dat de UI zijn taalkeuze blijft respecteren dan dat er een extra regeltje tekst op kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Milo

 

De images die je maakt zijn super ik gebruik ze al vanaf het

begin maar nu heb ik een klein probleem nl. als ik twee opnames in de timer zet en de box staat niet op een van de transponders dan schakelt hij niet naar een van de transponders met gevolg dat een opname niet start ik heb in de config wel staan dat de opnames voorrang hebben maar dit werkt niet het lijkt erop dat de laatste paar images hier problemen mee heeft en dat het in de basis mis gaat.Ik heb al een paar van jouw images geprobeerd maar allemaal het hetzelfde euvel.

kun jij vertellen waar het aan ligt en of er een oplossing voor is of dat ik moet wachten op update`s.

 

bij voorbaat dank

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraag aan Milo gebruikers die ook mounts via verbindingsbeheer hebben lopen:

 

wat moet je invullen bij lokale gedeelde map?

 

Ik heb op de dreambox een map /media/PC aangemaakt en dacht ik die moest kiezen als lokale gedeelde map maar als ik dan de verbinding wil activeren krijgt de verbinding de naam mediaPC, de slashes verdwijzen en wordt niet gemount.

 

Wat hebben jullie bij lokale gedeelde map ingevuld? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Vinz
Ik vermoed dat mijn crashes inderdaad beide ondertiteling-gerelateerd zijn.

Ik ook, als ik ze zo bekijk is het dezelfde crash.

Dan gaan we na het weekend weer lekker verder testen smile

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Vinz
- sowieso passen er nu minder zenders tegelijk in beeld omdat je de 4 gekleurde buttons van de linkerkant naar de bovenkant hebt verplaatst

De reden hiervoor is dat de skin hier een bitmap voor gebruikt, en die kan niet vertaald worden. Ik vind het belangrijker dat de UI zijn taalkeuze blijft respecteren dan dat er een extra regeltje tekst op kan.

Hmmm, dat is wel een goed argument ja. Nouja, weer eens kijken hoe het bevalt als je de halve regel hebt gefixt dan. Als het inderdaad maar 1 regel verschil is moet ik me niet aanstellen.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nog even een vraag aan Milo gebruikers die ook mounts via verbindingsbeheer hebben lopen:

wat moet je invullen bij lokale gedeelde map?

Ik heb op de dreambox een map /media/PC aangemaakt en dacht ik die moest kiezen als lokale gedeelde map maar als ik dan de verbinding wil activeren krijgt de verbinding de naam mediaPC, de slashes verdwijzen en wordt niet gemount.

Wat hebben jullie bij lokale gedeelde map ingevuld? confused


Als je als lokale map bijv PC ingeeft dan vind je de mount terug in /media/net/PC geloof ik.MIsschien kun je via verbindingsbeheer alleen een map binnen /media/net maken? Zou in ieder geval verklaren waarom jij je /'jes kwijt raakt. Of ik moet nu hier onzin zitten vertellen maar dat hoor ik dan wel...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vinz
Dan gaan we na het weekend weer lekker verder testen


Dan mag je nu beginnen...

Nieuwe images zijn online.
http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

Hierin de laatste vorderingen van de Magic skin, de laatste dingetjes van Enigma2 en een fix voor de teletext crash.
Voor de DM800 en 8000 zijn er ook wijzigingen in de drivers en in de aansturing van de GDI.

Het hooi moest ook van het land, dus niet zoveel gewijzigd...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Dan mag je nu beginnen...

U vraagt, wij draaien! Magic skin ziet er nu idd beter uit, ik denk dat ik hem blijf gebruiken. Ik heb geen crashes meer gehad, DVB ondertiteling werkt prima (nog niet in timeshift helaas, maar dat was eerder ook al). TTX ondertiteling werkt echter helemaal niet meer! Hij vindt wel dat ie hem aan het tonen is, maar ik zie gewoon niets meer. Misschien autoresolution-gerelateerd, zo eens zonder testen...

Dit alles op een DM800, m'n 7025 is net opgestuurd omdat de voeding er mee ophield (nog 1 maand garantie ;)).

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder autoresolution werkt teletext ondertiteling wel, dus blijkbaar wordt ie uit beeld gepositioneerd oid. Timeshiften van TTX subtitles werkt overigens ook niet voor de volledigheid.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Origineel bericht van: Neptunus
Nog even een vraag aan Milo gebruikers die ook mounts via verbindingsbeheer hebben lopen:

wat moet je invullen bij lokale gedeelde map?

Ik heb op de dreambox een map /media/PC aangemaakt en dacht ik die moest kiezen als lokale gedeelde map maar als ik dan de verbinding wil activeren krijgt de verbinding de naam mediaPC, de slashes verdwijzen en wordt niet gemount.

Wat hebben jullie bij lokale gedeelde map ingevuld? confused


Als je als lokale map bijv PC ingeeft dan vind je de mount terug in /media/net/PC geloof ik.MIsschien kun je via verbindingsbeheer alleen een map binnen /media/net maken? Zou in ieder geval verklaren waarom jij je /'jes kwijt raakt. Of ik moet nu hier onzin zitten vertellen maar dat hoor ik dan wel...

Gert.


De map die ik heb aangemaakt is /media/pc, zonder net dus, dit is dus de verwijzing die ik invoer bij "lokale gedeelde map" maar het resultaat is dus dat de naam van mount mediapc wordt en er verder niets meer gebeurt.

Eerlijk gezegd kom ik er niet meer uit, ook de eerder beschreven fstab methode geeft foutmelding zoals permission denied en iets van foutieve family protocol.

Ben maar even terug gegaan naar Gemini want ik heb geen idee hoe dit op te lossen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...