Ga naar inhoud


Visiosat G4 Quadro Astra 1,2,3, Hotbird uitrichten


iyanya

Aanbevolen berichten


als je de voorbeelden ziet van andere sat4all leden

 

dan zie je dat men de G4 mount altijd met een specifieke hogere stand van de LNB's plaatst.

daarmee volg je dan feitelijk de "clark belt" voor satelliet posities

als je de afstanden per LNB en dus ook de hoogte verschillen finetuned is het niet schipperen maar inderdaad optimeren tot een maximum.

 

chiao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iyanya
Het lijkt er op dat als ik de schotel links draai de astra 19.2 beter wordt maar de astra 2 28.2 minder signaal krijgt.

Had ik vroeger ook al gemerkt toen ik nog een G3 had. Ik heb toen gewoon de schotel zodanig gedraaid dat ik dezelfde signaalsterkte had op de uiterste LNB's. Het mag dan nog een multifocus schotel zijn, loodrecht op de schotel krijg je nog steeds het meeste signaal. In de praktijk maakt dit echter weinig uit met de sterke signalen van Astra 1 en 2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iyanya
Ik heb een vraag over het uitrichten

Heb je wel heel precies de instructies gevolgd?
Je moet de schotel perfect op Astra1 uitrichten waarbij de Astra1 LNB in de 2de beugel zit (als je IN de schotel kijkt de 2de van rechts) en daarbij moet de beugel met het streepje van 0° precies op de hoogte staan van het middelpunt van de bout die deze beugel vasthoud.
Nadien moet je reeds beeld hebben op de 3 andere satellieten en het maximum resultaat voor elke satelliet bereik je door de beugels met de lnb's hoger of lager te bevestigen. Dan nog de schotel meer naar links of rechts draaien is uit den boze!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal binnenkort de tv en de dreambox eens naast de schotel zetten op het dak van de schuur. Nu staat er steeds iemand vanuit huis te roepen wat de waardes zijn. Het het inderdaad zo gedaan als Gerdy zegt. Ik heb ook overal beeld op maar om de waardes op de 28.2 hoger te krijgen moest ik de schotel iets draaien met als gevolg dat de astra 1 iets lager werd.

Met mooi weer zal ik het nog eens opnieuw doen en dan eerst de astra 1 maximaal uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iyanya
Met mooi weer zal ik het nog eens opnieuw doen en dan eerst de astra 1 maximaal uitrichten.

En zo zal het MOETEN lukken want die ingenieurs van Visiosat hebben echt die (onvervormbare) beugel niet zomaar ontworpen.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...