Ga naar inhoud


Kopen van nieuwe smartcard voor bestaand abo


Q-BiC

Aanbevolen berichten

Stel dat ik een pakket kocht met de smarcard inbegrepen en ik breng dat pakket onder garantie terug naar men dealer en ik krijg men geld terug, kan ik dan een nieuwe smartcard kopen en die aan men bestaand TV Vlaanderen abonnement koppelen?

 

Hoe kan ik de oude smartcard deactiveren zodat de dealer of een andere klant niet een jaar lang op mijn kosten met mijn vorige kaart TV kan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Stel dat je dealer het pakket wil terugnemen, dan koop je bij de dealer toch een nieuwe smarcard.

Hij kan dan de nieuwe kaart houden en weer gebruiken voor zijn handel.

En jij houd dan natuurlijk jouw op naam geregistreerde smartkaart met het daarbij door jou betaalde abonnement.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als ik bij die dealer helemaal niets meer wil kopen? smile

 

Als ik een nieuwe kaart koop, bij die dealer of niet, moet ik toch op een of andere manier die nieuwe kaart aan mijn abonnement kunnen koppelen? De nieuwe kaart moet toch op een of andere manier weten tot welke zenders ik toegang heb en tot welke niet?

En TV Vlaanderen mag toch ook niet denken dat ik 2 kaarten aan mijn abonnement heb hangen (waardoor ik 2x mijn top-pakket zou moet betalen)? Daardoor zou mijn eerste kaart volledig gedeactiveerd moeten worden in hun systeem.

Of hoe werkt dat?

 

En zou ik ook opnieuw een activeringskost moeten betalen zoals op de allereerste factuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan je smartcard hangt een abonnement dus die kan je niet zomaar terugbrengen. De dealer kan je eventueel een nieuwe smartcard verkopen en deze nieuwe smartcard bij het teruggegeven pakket stoppen. Waarom wil je eigenlijk onder garantie je pakket terugbrengen? Als het niet stuk is hoeft je dealer dit zelfs helemaal niet terug te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap het even niet, je zegt dat je het pakket wil terugbrengen?

Het "pakket" is toch een overeenkomst met TVV?

Je handelaar is een tussenpersoon.

De kaart heeft garantie en kan omgeruild worden, wanneer die defect is.

 

Of wil je van de overeenkomst met TVV af?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mijns inziens wel degelijk stuk maar de dealer zegt dat die zaken niet onder de garantievoorwaarden vallen. Daarnaast ben ik men leven nog nooit zo slecht behandeld geweest in een winkel. De winkelier begon me zelfs uit te schelden in het bijzijn van mijn collega en andere klanten. Dus "like hell" dat ik daar nog iets koop of die winkelier nog vertrouw ook maar iets te regelen voor mij, buiten mijn pakket terug te nemen wink

Ik heb er reeds de consumentenorganisatie opgezet.

 

Maar dat is eigenlijk een andere discussie wink

 

Ik denk dat de "eenvoudigste" optie dan is, het ontbinden van het verkoopcontract, het opstellen van een nieuw contract met vermelding van de kaart die in mijn bezit blijft en het verrekenen van de prijzen...

 

Tenzij ik TV Vlaanderen zou melden dat ik men kaart kwijt ben...

Dan zouden ze normaal gezien de oude kaart moeten verwijderen uit het systeem en kan ik een nieuwe kopen, en dan via de klantendienst laten koppelen ... Misschien lukt dat?

 

EDIT: ceesv, het "pakket" is een pakket met schotel, smartcard en receiver, geen "abonnement pakket". Sorry, dat was misschien niet zo duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Johan, heeft TVV net zo'n garantieregeling voor de smartkaart als in Nederland?

 

Bij Canaldigitaal is je kaart verzekerd en krijg je een nieuwe, wanneer die defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Johan, heeft TVV net zo'n garantieregeling voor de smartkaart als in Nederland?



Geen idee, op de site van TV-vlaanderen is ook geen contract of leverings voorwaarden te downloaden.!

Maar al zou er wel garantie op zijn, is dit niet de oplossing.

De dealer wil de set compleet met kaart terug en Q-BiC wil daar begrijpelijker wijs niet aan.
Zamen kunnen ze niet meer dit probleem oplossing dus zal een derde, Tvv dus, dit moeten oplossen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Q-BiC
Het is mijns inziens wel degelijk stuk

Beste Q-Bic: ik probeer jouw verhaal te begrijpen maar waarom ben je zo onduidelijk en leg je alles zo "geheimzinnig" uit?
Kom op met de geit :-)

Wat is het probleem?
Wat is er gebeurd?
Wat is er stuk?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Geen idee, op de site van TV-vlaanderen is ook geen contract of leverings voorwaarden te downloaden.!


Ik heb ze hier toch liggen naar aanleiding van mijn geschil aangaande de tweede activeringskost voor de nieuwe kaart :D, er staat "In geval van verlies, vermissing, diefstal, beschadiging of defect aan de smartcard kan de abonnee tegen vervangingskosten en indien mogelijk, bij inlevering van de oude kaart, bij de dealer een nieuwe smartcard verkrijgen. Indien een defect aan de smartcard is te wijten aan een fabrieksfout, dan zal de defecte smartcard door TVVlaanderen kosteloos worden vervangen".

M.a.w. steeds betalen tegen "vervangingskosten", want toon maar eens aan dat het gaat om een fabricagefout.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Johan, heeft TVV net zo'n garantieregeling voor de smartkaart als in Nederland?

Bij Canaldigitaal is je kaart verzekerd en krijg je een nieuwe, wanneer die defect is.


Er is wel een garantieregeling bij TV Vlaanderen hoor, moest je kaart gestolen worden of moest je kaart defect gaan. Waar ik over bezig ben is iets anders en valt uiteraard niet onder garantie van TV Vlaanderen.

Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: Q-BiC
Het is mijns inziens wel degelijk stuk

Beste Q-Bic: ik probeer jouw verhaal te begrijpen maar waarom ben je zo onduidelijk en leg je alles zo "geheimzinnig" uit?
Kom op met de geit :-)

Wat is het probleem?
Wat is er gebeurd?
Wat is er stuk?


Als je even zoekt vind je op dit forum waarschijnlijk al een groot stuk van het verhaal. Althans, mijn bevindingen over de receiver, al denk ik dat de lijst hier al outdated is en dat je ook niets zal vinden over men interactie met de dealer of de consumentenorganisatie.
Zeer kort samengevat: ik vind dat ik een onafgewerkt product vol verborgen gebreken heb gekocht, de dealer vindt van niet, behandelt mij als een snotneus, beledigt mij, wimpelt mij constant af, en waarschuwt mij zelfs kosten aan te smeren voor garantieprocedures, wat helemaal niet in zijn eigen algemene verkoopsvoorwaarden staan.

Heb er eigenlijk absoluut geen zin in om dat hier opnieuw in het lang en het breed uit te smeren, daar gaat het topic tenslotte ook niet over en is ook niet echt relevant wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw kaartje van TV Vlaanderen heeft in wezen niks te maken met de aankoop van een pakket of een decoder, een smartcard heeft nota bene een vaste prijs.

 

Het enige wat de dealer deed is uw naam, adres en pasport nr ingegeven bij Tv Vlaanderen, deze gegevens worden dan gekoppeld aan de smartcard met bijbehorend abonnement van minstens één jaar.

De overeenkomst van het abonnement werd afgedrukt, en dat alles heb jij getekend, deze overeenkomst is iets tussen u en Tv Vlaanderen.

Dit kan iedereen die thuis internet heeft ook doen.

Hoe je aan die kaart komt maakt voor Tv Vlaanderen niks uit.

 

Wat betreft uw decoder ik merk hier links en rechts in het forum op dat, dat ding het niet zo schitterend doet.

Ik zou deze zonder pardon terug brengen en een andere opeisen, desnoods met een beetje opleg koop je een ander merk waarvan je wel zeker bent.

Als het een beetje mens is zal hij daar wel op in gaan, al was het maar om problemen te vermijden.

Uw geld ga je niet terug krijgen dat kan je vergeten.

Maar één ding is zeker je hebt dat toestel daar gekocht, het is zijn en niemand anders zijn verantwoordelijkheid dat het toestel werkt naar behoren.

Hoe hij dat doet is een zaak tussen hem en de fabrikant, dat heet product aansprakelijkheid, daar heb jij als klant niks mee te maken.

Ga niet staan roepen en dreigen, luister rustig naar wat hij je voorstelt.

Aan jou dan om nadien in alle stilte, actie te ondernemen als blijkt dat hij zijn verantwoordelijkheid wil ontlopen.

Ik zou dan al eens beginnen met hem in gebreke te stellen via een aangetekende schrijven, en dan zonder pardon naar de rechtbank stappen.

En communiceer via brieven.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist, de kaart staat op zich los van alles, maar bedenk dat als je een TV Vlaanderen startpakket hebt gekocht bij je dealer, je een receiver, coaxkabel, schotel EN smartcard hebt gekocht. Dat zit allemaal in dat pakket.

Als het verkoopscontract ontbonden wordt, wil dat zeggen dat jij als klant je geld terug krijgt, maar dat ook de verkoper alles wat je gekocht had, moet terugkrijgen, dus schotel, coaxkabel, receiver EN smartcard. Die is tenslotte 80€ waard.

 

Het probleem is dus dat de verkoper in principe mijn pakket doodleuk zou kunnen gaan doorverkopen "nu met gratis 6 maand TV Vlaanderen top pakket!!!". Dat laatste dankzij de kaart die aan mijn abo hangt smile Of hij geeft het aan een goede vriend. Whatever, die kaart moet disabled geraken in dat geval, en ik zou een nieuwe kaart aan het abo moeten kunnen hangen, liefst zonder opnieuw 30€ activeringskost te moeten betalen.

 

Over de dealer, dat dossier loopt al sinds 10 januari. De verkoper wil het toestel helemaal niet terugnemen, niet tegen de originele prijs, en niet tegen een ander toestel.

Zijn argument? "Ik kan dat toestel niet meer doorverkopen want het werd reeds gebruikt".

Mijn tegenargument "mijn probleem toch niet?" geraakt er bij hem niet in...

Dus neen, je zegt het zelf, hij is niet eens een beetje mens wink

(heb trouwens al een ander toestel van een NL webshop.(ben Belg))

Hij liet zelfs weten dat als ik dat toestel "nog eens zou durven binnenbrengen", ze het toestel zonder meer naar de externe hersteldienst van TV Vlaanderen zouden sturen en de factuur rechtstreeks naar mij zouden sturen. De controle die zij zelf in de winkel zouden hebben gedaan "was een tegemoetkoming van hen" en dat ze "normaal alles direct naar de externe hersteldienst sturen".

Niets daarvan staat in zijn algemene verkoopsvoorwaarden.... Zéker niet dat er kosten zouden aangerekend worden voor herstelling of controles onder garantie, ook niet als er helemaal niets gevonden werd...

 

De consumentenorganisatie heeft reeds in mijn naam een aangetekend schrijven gestuurd via mail (hoeft niet via brief trouwens). Het typische antwoord waarin staat dat ik overdreef, volgende vanzelfsprekend.

 

Naar de rechtbank stappen is natuurlijk direct wat anders... Is het dat waard voor een pakket van 529€ ? Hier in België moet je, of je nu de rechtzaak wint of niet, nog steeds je eigen gerechtskosten betalen dacht ik... Dus je kan enkel nog meer geld verliezen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Q-BiC
De consumentenorganisatie heeft reeds in mijn naam een aangetekend schrijven gestuurd via mail (hoeft niet via brief trouwens). Het typische antwoord waarin staat dat ik overdreef, volgende vanzelfsprekend.

Naar de rechtbank stappen is natuurlijk direct wat anders... Is het dat waard voor een pakket van 529€ ? Hier in België moet je, of je nu de rechtzaak wint of niet, nog steeds je eigen gerechtskosten betalen dacht ik... Dus je kan enkel nog meer geld verliezen denk ik.

Je kan geen aangetekende schrijven versturen via mail versturen. Een consumentenorganisatie kan enkel eens de kant van het verhaal van de dealer vragen en vervolgens negatief advies uitbrengen over die verkoper of proberen te bemiddelen. Meer kunnen zij niet doen.

In België is de wet ondertussen aangepast dat de verliezer in dergelijke gevallen verliest.

Heb je al eens contact opgenomen met TVV zelf en de problemen die je ondervindt? Wat is hun reacite?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...