Ga naar inhoud


[ALL PVR'S] Nieuwe firmware nodig met funktie automatisch decoderen


Rico H

Aanbevolen berichten

Hoe krijgen we Topfield zover dat ze nieuwe firmware uitbrengen voor al hun PVR's om automatisch te kunnen decoderen ?

 

Zoals in verschillende draadjes reeds wordt gemeld, hebben de meeste (alle?) Topfield PVR's een probleem nu met Seca3 dagelijks (of elke 48 uur?) de codering wordt veranderd en als je de opname voordien niet hebt gedecodeerd.

 

Eerst even vermelden wanneer er volgens mij geen probleem is:

- als je tijdens de opname niets anders kijkt: de Topfield decodeert dan tijdens de opname en deze opname blijft altijd afspeelbaar..

Velen onder ons willen echter vaak ook iets anders kunnen kijken tijdens een opname

- als je binnen 24 (48?) uur een handmatige of automatische kopie maakt van je opname.

De Topfield decodeert dan op het moment van het kopie maken en dan blijft deze opname altijd afspeelbaar

 

Volgens mij kan geen enkele Topfield via het standaardmenu of met een instelling een automatische kopie maken, dit kan naar mijn weten alleen met een TAP op bepaalde types zoals de TF5xxxPVR serie, maar dan weer niet op de types TF40xxPVR of TF77xxPVR.

 

Lijkt mij dat dit probleem dringend aan Topfield kenbaar dient te worden gemaakt zodat zij nieuwe firmware met automatische kopiemogelijkheid gaan ontwikkelen en dit via hun website gaan aanbieden..

 

Wat denken jullie hierover en hoe pakken we dit het beste aan ?

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe denk ik hierover; Helemaal eens, ik kan nog toevoegen dat ik i.p.v. 3.00 uur nu de TF5000 om 1.00 uur laat decoderen. Het komt nu te vaak voor dat de opnames niet meer te bekijken zijn. Dit wordt de eerste nacht, ben benieuwd.

 

Hoe pak je dit aan; Wellicht een vreemde gedachte maar ook CDS zou dit initiatief kunnen ondersteunen. Een groot deel van de abonnees beschikt immers over een niet gecertificeerde tuner, deze mensen betalen evenveel als de gecertificeerde kijkers. Zou ook goed zijn voor beeldvorming rond CDS.

 

Alle succes toegewenst!

 

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield korea én de importeur met verzoeken bestoken door zo veel mogelijk mensen... Alleen op een forum erover kletsen zal niet zo veel zin hebben.

 

Er is nu een goede reden: Het Seca 3 verhaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind eigenlijk dat zowel Topfield als Aston (ja) hier een oplossing voor moeten vinden.

De Aston-cam wordt vaak mee verkocht met de twin-tuner PVR's omdat die dual zou zijn. Ik typ bewust "zou" want ik heb dat ding bij mij nog nooit twee dingen zien doen.

Bij mijn weten zou de Aston module dus kunnen decoderen wat er met tuner 1 wordt opgenomen, plus weergeven wat je met tuner 2 bekijkt.

 

Dan nu het Topfield verhaal. Ik ben het ermee eens dat dit een onwerkbare situatie gaat worden. Er zijn decoders (ik meende de Vantage 8000) op de markt die wel gedecodeerd een opname kunnen opslaan, dus moet deTopfield dat ook kunnen.

 

Wat mij zinnig lijkt:

* De feedback-formulieren van Topfield zoveel mogelijk benutten

* De email-adressen van Topfield gebruiken die je hebt verzameld na contact met werknemer X of Y (ik heb helaas maar 1 zo'n email adres).

* Canaaldigitaal benaderen. Zijn hebben bewezen dat ze invloed kunnen hebben op firmwares (check de 7.00.33 van de 7710, die kan niet tot stand zijn gekomen zonder CDS).

* Het Topfield-europe forum gebruiken. Het forum is Duits, maar als je het op de juiste manier doet, accepteren ze daar ook Engelstalige berichten.

 

Goed initiatief, en ik ben benieuwd naar meer ideeën om Topfield zover te krijgen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik heb met mijn Topfield 7710 HD PVR, met een Aston 1.07 module, beide voorzien van de nieuwste firmware, een opnamen van afgelopen maandag bekeken.

 

geen probleem, en daarna kon ik gewoon direct alle gecodeerde zenders zonder problemen bekijken met mijn SECA 3 kaart, die ik nu 2 weken thuis heb.

 

Of is dit toeval, dat het af en toe goed gaat !!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik heb met mijn Topfield 7710 HD PVR, met een Aston 1.07 module, beide voorzien van de nieuwste firmware, een opnamen van afgelopen maandag bekeken.

geen probleem, en daarna kon ik gewoon direct alle gecodeerde zenders zonder problemen bekijken met mijn SECA 3 kaart, die ik nu 2 weken thuis heb.

Of is dit toeval, dat het af en toe goed gaat !!
Bij jou is het toeval wink.
Het gaat in dit topic om opnames die nog niet gedecodeerd waren. Ga maar eens wat opnemen, en intussen wat anders kijken. Je hebt niet aangegeven of je opname nog gecodeerd was smile.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Je hebt gelijk, heb even gekeken, en de opnamen was al gedecodeerd, terwijl ik dacht dat het niet zo was.

 

Mijn excuses voor deze fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Er zijn decoders (ik meende de Vantage 8000) op de markt die wel gedecodeerd een opname kunnen opslaan, dus moet deTopfield dat ook kunnen.""

 

De arion kan dit ook. Wanneer je niet wisselt van kanaal dan neemt hij gedecodeert op. Wanneer je wel wisselt neemt hij gedeeltelijk gecodeerd op en gaat nachts (afhankelijk van je instelling) decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik een kontaktformulier ingevuld op de website van Topfield Korea en die van Canal Digitaal, tevens heb ik een email naar importeur Rebox gestuurd.

 

Vanuit Korea kreeg ik de volgende reaktie:

-------------------------------

Dear Rico

 

I'm sorry for your inconvenience and appreciate your information.

I'll talk to our engineers about that. Best Regards, Topfield.

 

--Original Message-------------

Model : TF4000PVR Location : Netherlands

Category : function

---------------

 

Dear Topfield !

We need a firmware update with menu option automated copy / decoding from coded recordings

 

Canal Digitaal in The Netherlands and Belgium is starting to move from Seca2 to Seca3 coding (also called Mediaguard and Merlin). With this new coding everyone will get a new smartcard, the first cards have been sent already. It turns out that the keys are now changed every day instead of every month ! This means that if you record a coded program, you have to always watch or decode it within 24 hours.

 

Topfield should provide a menu option where you can make settings to everynight check if there are recordings that are still coded, and then make a copy (play + record) that makes it decoded... Only then people can record a program and then watch it later.

 

I know many people in the Netherlands do want / need this option, also for other types like TF4010PVR, TF5000PVR, TF5010PVR, TF5500PVR, TF5510PVR, TF7700PVR, TF7710PVR...

 

Please help..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het kontaktformulier van Canal Digitaal heb ik het volgende geschreven.

 

--------------------

onderwerp: Smartcard wissel

reden van contact:

 

De nieuwe codering wordt blijkbaar elke 24 uur gewijzigd waardoor vele ontvangers met harde schijf (PVR) de opnames na 24 uur niet meer kunnen bekijken. Je kunt handmatig decoderen als je snel bent. Dit is dus NIET bruikbaar als je bijvoorbeeld op vakantie bent.

Sommige ontvangers kunnen dit automatisch, echter dit is met VELE ontvangers niet mogelijk (ook sommige "gecertificeerde ontvangers" kunnen dit NIET) en het is maar de vraag of de leveranciers dit op korte termijn, of ooit, alsnog zullen uitbrengen.

Ik heb kontakt met Topfield opgenomen, verwacht er echter niet veel van. Deze wijziging heeft grote gevolgen voor gebruiksgemak van een grote groep trouwe CD-klanten die niet kunnen/willen overschakelen naar een nieuwe ontvanger puur omdat er zo nodig een nieuwe, niet door de klant of ontvangerfabrikant gewenste, nieuwe codering wordt opgedrongen ! Ik verwacht dan ook dat degene die het probleem veroorzaakt (CD) grote belangen heeft dit probleem voor hun klanten op een bevredigende manier op te lossen. Groet, Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Topfield en Canal Digitaal "Ze hieven het glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals het was." ... wink


Ja, ik ben zelf ook vrij sceptisch dat het iets zal uithalen. Ik wil echter niet achteraf mezelf verwijten dat ik het niet geprobeerd heb...

Intussen ga ik binnenkort mijn schoonouders nogmaals uitleggen hoe ze handmatig een kopie kunnen maken van een gecodeerde opname.. Over 1 of 2 maanden ontvangen mijn ouders hun nieuwe kaart, ik ga daar ook alvast maar mee oefenen..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Al eens gedacht aan taps? Voor de 5xxx serie heb je een tap die automatisch kan decoderen


Ja dat kan en ik heb dit ook op mijn TF5000PVR zitten, maar daarnaast heb ik nog een TF4000PVR op de slaapkamer en op die kan dit niet. Bovendien hebben zowel mijn ouders als schoonouders ieder een 4000PVR en hiervoor zijn geen taps die kunnen decoderen.. Voor de TF77xxPVR serie schijnt er helemaal geen taps te bestaan.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...