Ga naar inhoud


[ALL PVR'S] Nieuwe firmware nodig met funktie automatisch decoderen


Rico H

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TimD
Origineel bericht van: Rico H
...Voor de TF77xxPVR serie schijnt er helemaal geen taps te bestaan.

Rico


Wil er iemand mij kort uitleggen wat TAPS zijn? Ik zoek een goede twinPVR. Deze thread interesseert me.

{off-topic]
Tim misschien een tip. Blijf even on-topic of maar een nieuw onderwerp aan. Van onderwerp veranderen is niet netjes en kan je een (terechte) ban opleveren. Vooral als je hier vrij gemakkelijk kunt vinden wat een tap is.
{/off-topic]
Maar of het een oplossing is? Aangezien de sleutel niet met zekerheid te zeggen is wanneer die vernieuwd wordt? Lijkt me lastig daar een patch voor te maken.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Rico H
tevens heb ik een email naar importeur Rebox gestuurd.


en hierop kreeg ik vandaag de volgende reaktie:

-------
Bedankt voor de informatie, we hebben dit met de nodige interesse gelezen.

Het probleem is bekend, dat de opnames naar een bepaalde tijd niet meer
terug te kijken zijn. Dit is niet het probleem van Topfield ontvangers alleen, maar ook andere
merken hebben hier last van.

Het probleem wordt veroorzaakt door de nieuwe smardcard van Canal Digitaal,
de zogenaamde Merlin kaart.
De sleutels op deze kaart, worden met regelmaat ververst, opnames van
bijvoorbeeld 4 uur geleden, zijn soms al niet meer terug te spelen.
U begrijpt dat zelfs een auto decodeer systeem in uw Topfield ontvanger,
hier niets meer mee kan.

wij, en ook de andere fabrikanten hebben dit aangegeven bij CD.
Deze hebben aangegeven om binnen 2 weken hiervoor met een oplossing te
komen.
Het probleem zal dus als er woord wordt gehouden binnen afzienbare tijd
vanzelf worden opgelost.

Neemt niet weg dat wij ook in Korea hebben aangegeven dat een auto decodeer
systeem in de software wel handig zou zijn.


Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: TimD
...Voor de TF77xxPVR serie schijnt er helemaal geen taps te bestaan.

Rico


Wil er iemand mij kort uitleggen wat TAPS zijn? Ik zoek een goede twinPVR. Deze thread interesseert me.

{off-topic]
Tim misschien een tip. Blijf even on-topic of maar een nieuw onderwerp aan. Van onderwerp veranderen is niet netjes en kan je een (terechte) ban opleveren. Vooral als je hier vrij gemakkelijk kunt vinden wat een tap is.
{/off-topic]
Sorry. Ondertussen gevonden op http://en.wikipedia.org/wiki/Topfield_TAP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Topfield en Canal Digitaal "Ze hieven het glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals het was." ... wink



Ik meen me te herinneren dat er een lid was die een stream van Astra3 opgestuurd had m.b.t. de EPG.
Dat heeft toen geholpen.

Ik blijf dus maar zo naief om te denken dat topfield wellicht met een oplossing zou kunnen komen.
Het is dat geen ervaring heb met dreambox machines, maar die schijnen ongecodeerd te kunnen opnemen.
Als iemand zo'n ding wil ruilen tegen mijn useless 7710PVR, dan ben ik geneigd ja te zeggen.

Dus voorlopig blijf ik bij mijn vertrouwde 55x00's.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het contactformulier op de Topfield site ingevuld (ik heb een TF4010PVR) met een soortgelijke vraag en heb het volgende antwoord ontvangen:

 

-----------------

I'm really sorry for your inconvenience.

 

I've received same inquiry as yours from some customers.

So I've talked to our engineers about that and they're checking now.

 

Best Regards,

Joy.

-----------------

 

Hoe meer reageren hoe beter zou ik zeggen.

Philips DSR8121PVR, Visiosat Bisat G3C (Astra 1-2-3), CDS Familie HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er eerlijk gezegd nog niet op gelet dat er een probleem was met gecodeerde opnames. En inderdaad het is een idiote toestand die allesbehalve comfortabel is en met een beetje inzicht had kunnen vermeden worden. Aangezien ik mijn oude kaart niet heb vernietigd zoals onze vriendjes van TVV / CD vroegen... is het probleem tijdelijk gelapt tot er een echte oplossing komt. Kan nu wel niet meer naar MTVHDNL kijken zonder telkens kaarten te moeten wisselen. Ik vraag me eigenlijk af of die oenen van TVV / CD ooit al eens een cursus in dienstbetoon hebben gevolgd. Of telt daar ook het principe hoe stommer hoe hoger op de ladder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

De ervaring, ook op het Duitse forum, is dat Topfield ondanks soms aardige reacties uit Korea, totaal niet geïnteresseerd is in feedback van eindgebruikers.

Dus laten we geen wonderen verwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield heeft de kunst van het afkijken nog niet zo onder controle. Sommige andere ontvangers doen dit al jaren. De engineers van Topfield zien hier waarschijnlijk het nu niet van in, anders hadden ze dat wel een keer gedaan. Ik vind dat hier ook een taak voor de importeur(s) is weggelegd. De Topfield wordt toch ook in Spanje en Frankrijk verkocht? Dus hebben niet alleen klanten van CD hier last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een bericht gestuurd naar Topfield Korea met het verzoek voor nieuwe firmware. Dit was het antwoord.

 

[RE] utility / 5510 PVR‏

Van: Topfield Help Center (info@i-topfield.com)

Verzonden: maandag 30 maart 2009 2:20:24

Dear Robert de Mare

 

I'm sorry for your inconvenience.

 

I've received same inquiry as yours from some customers.

So I've talked to our engineers about that and they're checking now.

 

Best Regards,

Joy.

------------------Original Message--------------------

 

Model : 5510 PVR Location : The Nertherlands

Category : utility

 

Zoals vele grote bedrijven werkt ook Topfield met het "PIEP" systeem. Dus......... hoe meer klachten, des te groter de kans dat er mogelijk wat gaat gebeuren.

 

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de berichten van Topfield vaak worden ondertekent door joy, zou ik zeggen met een variatie op een engels gezegde :

 

...................New firmware is a "JOY" for ever............

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me nu eigenlijk het meeste aan stoor is dat mijn TF5500 gewoon i.c.m. een C+ abbo werd aangeboden (Nederlandse versie) en ook door C+ als goedgekeurde ontvanger werd aangemerkt.

 

Inmiddels is de TF een paar jaar oud, maar toch zeker niet aan het eind van zijn werkzame leven.

 

Dus omdat C+ een probleem heeft, zou mijn TF5500 niet meer kunnen werken?

Als je elke dag gecodeerde opnames hebt, heb je niks meer aan de TF als PVR!

 

De afschrijving is door door deze actie wel erg hoog.

Ik meende dat ze bij overgang van Seca-1 naar Seca-2 ook teruggefloten zijn.

 

En ik heb er weinig hoop in dat TF voor die paar duizend gebruikers "gratis" software gaan aanpassen, omdat C+ zonodig iets moest veranderen.

Tenzij dit kaart systeem verspreid over de wereld wordt gebruikt..

 

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik moet zeggen, dat ik het zo langzamerhand een beetje zat wordt.

 

Ik ben van mening, dat Canal digital hier verantwoordelijk voor is, zij zijn diegene die Seca 3 hebben ingevoerd, maar het ergste is, dat zij ook goedgekeurde ontvangers hebben die het zelfde probleem hebben, als de Topfield PVR.

 

Dus Canal Digital, laat ook de mensen in de kou staan, die bewust gekozen hebben voor een goedgekeurde ontvanger.

 

Natuurlijk, kunnen ook de fabrikanten kijken of zij er een oplossing voor vinden.

 

Maar Cana Digtal is en blijft verantwoordelijk voor deze ellende, en als zij klanten willen behouden, moeten zij ook met een oplossing komen.

 

Een brief, die ik nu 2 weken geleden naar Canal Digital heb gestuurd hierover, is tot op heden onbeantwoord gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen zijn we 2 weken verder en heb ik niets meer vernomen van de importeur of Topfield na hun aanvankelijk snelle reaktie. Van CD heb ik tot op heden nog helemaal niets gehoord; ik had zowel mijn telefoonnummer overdag als 's avonds opgegeven, en tevens mijn emailadres.

 

Verder lees ik hier en daar dat schijnbaar de keys iets minder vaak verwisseld te worden (nu op zijn vroegst na 48 uur ?), misschien is dit wel (tijdelijk) gedaan i.v.m. klachten...

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...