Ga naar inhoud


[ALL PVR'S] Nieuwe firmware nodig met funktie automatisch decoderen


Rico H

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Satfan
Klinkt allemaal leuk, maar het blijft een lapmiddel ten gevolge van een actie van CD!
Het is dus geen definitieve oplossing die gelijk staat aan wat we al hadden. blijft dus de opmerking dat CD de prijzen minimaal dient te halveren!
Ron


Het is een lapmiddel helemaal mee eens, maar voor nood heb je er wel iets aan !!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geprobeerd met een uitzending van 2BE en het lukt niet. Misschien als de zender die je programmeert ook op staat als je het toestel uitschakelt. Bv toestel tuner 1 op kanaal X afstemmen en kanaal X programmeren voor opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Geprobeerd met een uitzending van 2BE en het lukt niet. Misschien als de zender die je programmeert ook op staat als je het toestel uitschakelt. Bv toestel tuner 1 op kanaal X afstemmen en kanaal X programmeren voor opname.

Het is mij ook al opgevallen dat bij de verschillende firmwares dit gedrag wisselt.
Bij "een" oudere firmware schakelde hij aan op het ingeprogrammeerde kanaal. "Tegenwoordig" (bij mij moet je dat met een korrel zout nemen aangezien ik elke tussentijdse beta waar ik maar aan kan komen erin prop) blijft-ie staan op de laatste zender toen je hem uitzette.
Dus die grap gaat niet altijd bij iedereen werken. Helaas.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las op het forum van een bedrijf met vestigingen in oa Arnhem en Zoetermeer het volgende:

Citaat:
Wat er nog niet op staat : afgelopen week is Topfield wederom in Nederland langsgeweest.

 

Een van de zaken die besproken is betreft de toevoeging van auto-decoding. Hier wordt aan gewerkt en zal in een nieuwe firmware release moeten gaan verschijnen (7710 HD PVR). Voor de SD ontvangers (40xx/5xxx PVR) kan dit reeds via TAP's.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al de op te nemen programms's geprogrammeerd staan onder tuner 1 en op deze manier heb nooit problemen dat een programma niet gedecodeerd is opgenomen (tenzij twee opnames elkaar overlappen).

 

Het maakt niet uit op welk kanaal de tuner stond toen deze werd uitgeschakeld. De tuner schakeld zelf over naar de zender vanwaar opgenomen moet gaan worden.

 

Staat een opname geprogrammeerd onder tuner 2 dan zal de ontvanger niet overschakelen waardoor de opnamen niet gedecodeerd zal worden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Ik las op het forum van een bedrijf met vestigingen in oa Arnhem en Zoetermeer het volgende:
Citaat:
Wat er nog niet op staat : afgelopen week is Topfield wederom in Nederland langsgeweest.

Een van de zaken die besproken is betreft de toevoeging van auto-decoding. Hier wordt aan gewerkt en zal in een nieuwe firmware release moeten gaan verschijnen (7710 HD PVR). Voor de SD ontvangers (40xx/5xxx PVR) kan dit reeds via TAP's.


Misschien naast het topic, maar ik snap eigenlijk niet waarom Topfield de broncode niet vrij geeft zodat er ook voor de 7xxx reeks TAP's kunnen geschreven worden. Of zijn ze misschien bang dat derden met een betere programmatuur voor de dag zullen komen dan waar ze de voorbije twee jaar mee aan het knoeien zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een van de zaken die besproken is betreft de toevoeging van auto-decoding. Hier wordt aan gewerkt en zal in een nieuwe firmware release moeten gaan verschijnen (7710 HD PVR). Voor de SD ontvangers (40xx/5xxx PVR) kan dit reeds via TAP's.


Voor de 5xxx kan dit inderdaad via TAP's, echter voor de 40xx PVR bestaat er geen TAP die automatisch decodeert !

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al blijft dus de opmerking staan dat CD de prijs minimaal dient te halveren omdat zij ongevraagd een wijziging hebben aangebracht.

Is er hier iemand met goede contacten met een consumentendienst?

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een ontevreden klant van topfield resp canal digitaal.

Deze topic met interesse gelezen. Ik kan ook met mijn topfield 7700 dvr soms na 2 dagen een opname niet meer afspelen.

Heb ook verschillende CI 's geprobeerd, maar niets helpt.

 

Ik ben het volledig eens met de stelling dat CD met een oplossing moet komen, maar CD heeft nou eenmaal geen goede reputatie.

Ik lees echter dat sommigen aangeven dat als je binnen 24 uur een copy maakt, hij later wel af te spelen is.

 

Kan iemand aangeven hoe ik dit doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: odvdveer
Of met een tap, maar ik kan die niet vinden.


Zoek eens op blueline tap of blueline topfield.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k0
Silverline. De mooiste Tap voor een TF55XXPVR cool


Klopt, die bedoelde ik eigenlijk ook (ik had eerst de Blueline, later ben ik op de Silverline overgestapt), deze is niet alleen voor de TF55xxPVR geschikt, maar voor alle TF5xxxPVR types.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 4010.

 

Als ik een programma opneem en dan ondertussen flink ga zappen is het in 90% van de tijd zo dat ik dan later (ook binnen een paar uur) het opgenomen programma niet meer kan bekijken.

Ik heb eens opgelet en vaak verschijnt "geen of gecodeerde zender" in de opname op het moment dat gezapt werd. Het twee kanalen onafhankelijk opnemen en een derde kijken lukt dus haast nooit.

Nu nog de kaartwissel van CD. Ik ben er eigenlijk klaar mee. Denk dat ik mijn abbo opzeg en overstap naar Ziggo. Kan ik gelijk weer boven kijken. Dan de sat (bisat met 4 posities) maar voor de free to air en educatief.

CD sucks

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

N.a.v. het standaard CD antwoord die ik begin april ontving, heb ik opnieuw een vraag gesteld waarbij ik nog duidelijker heb aangegeven dat vele mensen hierdoor gedupeerd (zullen) zijn en het verzoek de termijn naar minstens een week dienen te zetten. Vandaag kreeg ik eindelijk antwoord; ze zijn erg druk met het beantwoorden van vragen en er is daardoor flinke vertraging ontstaan.. je moet nog ff geduld hebben...

 

Overigens is volgens mij de sleutelfrequentie naar zo'n 3 dagen gegaan.

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...