Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Bij mijn 7025+ bestaat er idd een map /etc/init d/

In die map staat bij mij de bootup

 

Dus in de /etc staat o.a. CCcam (.cfg en channelinfo en providers) en in de usr/bin/ staat de CCcam met rechten op 755.

 

Ik gebruik overigens filezilla

Bovenin voer in dan: 192.168.4.157 root dreambox 21 (verbinden).

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je een dreambox hebt, dan kun je normaliter dit programma draaien, het heet Dreamboxcontrol.

 

Hier te vinden:http://www.bernyr.de/dcce2/index.html

 

Als je je toppie in een netwerk hebt hangen, dan kun je hier ondermeer mee kijken of hij gevonden wordt achter welk ip-adres.

Verder vele mogelijkheden, waaronder zelfs een tekstbestand in beeld krijgen (onder tools).

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
de cardsharing werkt inderdaad wel met enigma2 op de topfield (al vanaf de 0.2 release van de team ducktales enigma release), ik weet echter niet wat we daar op dit forum over mogen vertellen...


Begin eens te vertel en.. als het iet mag dan horen we het wel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkeling hoor, wie weet ga ik m´n oude 5000 dan toch eens inruilen voor een 7700/7710. Lost E2 ook wat bekende TF onhebbelijkheden op, zoals bijvoorbeeld het gecodeerd opnemen?

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera het is mij gelukt ik heb beeld doormiddel van interne cardsharing met newcs cardserver client emu newcamd

Je moet newcamd.list editen in je keys dir.

voor newcs server de volgende regel toevoegen.

 

CWS_KEEPALIVE = 300

CWS_INCOMING_PORT = 21000

CWS = Server port user pasword Key

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool

 

Kon het toch niet laten?

Mooi om te zien dat de aanhouder wint.

 

Wat vind je van de beeldkwaliteit t.o.v. de topfieldfirmware? Zit daar verschil in?

 

Kun je hem overigens als een "echte" DM benaderen? Zoals met het DCC proggie?

Als je inlogt op het ipnummer van de box, krijg je dan ook DM in beeld?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een klein beetje moed.

Beeld kan ik weinig over zeggen omdat ik namelijk nog een oude beeldbuis Tv heb wacht nog dat deze defect gaat.

Maar zo ver ik kan zien is het beeld in ieder geval niet slechter.

Je kan hem met DCC benaderen maar is wel beperkt.

Als je hem benaderd krijg je de webinterfase van aaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg wel de kriebels om het ook te proberen, maar er rijzen zowel vragen.

 

Een paar die ik spui:

 

- Kun je HD kanalen bekijken en opnemen?

- werkt de machine als een echte twintuner pvr? Dus het ene kijken terwijl je het andere opneemt?

- neemt ie ongecodeerd op? (ga er wel vanuit)

- welke skin heb je standaard, kun je die via het applicatiepanel downloaden

- Kun je met de cijfertoetsen ook 15s (1 of 3), 1min (4 of 6) en 5 min (7 of 9) voor en achteruit springen?

- Van welke image is deze afgeleid? Van Pli?

 

Als dit werkt, dan heb je een mooi alternatief voor de DM8000 (twintuner HD machine) die bijna 1000 euro kost.

Dus het loont wellicht om een 2e handsje op de kop te tikken (Ik heb de mijne begin dit verkocht, zo ziek was ik van die machine). Je moet er alleen wel een andere DM bij hebben als server.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Krijg wel de kriebels om het ook te proberen, maar er rijzen zowel vragen.

Een paar die ik spui:

- Kun je HD kanalen bekijken en opnemen?
- werkt de machine als een echte twintuner pvr? Dus het ene kijken terwijl je het andere opneemt?
- neemt ie ongecodeerd op? (ga er wel vanuit)
- welke skin heb je standaard, kun je die via het applicatiepanel downloaden
- Kun je met de cijfertoetsen ook 15s (1 of 3), 1min (4 of 6) en 5 min (7 of 9) voor en achteruit springen?
- Van welke image is deze afgeleid? Van Pli?


Ik spui met je mee. Er is een hoop te lezen over het feit dat er (nog) geen CAM support is en je CD via intern sharen moet kijken, maar er valt weinig te lezen over hoe het "normale" gebruik eigenlijk bevalt.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "normale" gebruik bevalt mij prima. Daarom baal ik ook van ontbrekende CAM-support. Als het een slechte image was, kon die cam-support me niets schelen.

Het beeld is gewoon goed, niet slechter dan onder Topfield-firmware.

Het gebruik is even wennen, maar ik vind dat er mooiere en betere handigheidjes in zitten die bij Topfield ontbreken, zoals EPG-informatie bij het zenderoverzicht, of een balkje onderin hoever het programma al is.

De ondertiteling is mooier, werkt ook beter. En de teletekst-ondertiteling wordt gerenderd, echt veel mooier.

Het énige waar ik op wacht, en da's echt het enige, is die cam-support...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnames werken gewoon.

Af en toe schijnen timer-opnames niet te werken, dat heb ik zelf nog niet ervaren.

Timeshift wil nog weleens vastlopen. Heeft vooral te maken met wat er allemaal nog meer draait. Daarin zit'm een beetje het probleem: de TF7710 heeft niet een heel snelle processor, en Linux maakt het mogelijk om veel applicaties tegelijk te draaien. Daarvoor is de TF7710 nooit ontworpen. 95% van de timeshift-problemen zijn te herleiden tot geheugengebruik en (mee)draaiende applicaties.

Gelukkig is het voordeel van Linux dat er swap-space kan worden ingericht, dat versoepelt al een heleboel.

Let wel, het is nog steeds een beta-versie, dus dat het allemaal nog niet vlekkeloos loopt is voor de hand liggend.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hadrian,

 

Laatste vraag (voorlopig.... :D ), zijn de opnames gecodeerd of ongecodeerd?

 

J

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...