Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Nou, ik ben ook benieuwd.

 

Dat de keys worden verkregen via het netwerk ipv met een interne cam, wil nog niets zeggen over het ongecodeerd opnemen.

 

Verder is timeshift een bekend probleem onder de dreamboxen. Die heeft nog nooit zo soepel gelopen als bij een topfield.

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Hadrian
Wat denk je zelf. De Cam doet het niet met CanalDigitaal....


Ik denk helemaal niets, zwaar overschat concept dat denken... :D, ik hoop echter dat via enigma2 + intern cs het gecodeerd opnemen euvel van de Topfield wordt omzeild.

Kom er op m'n 5000PVR mee weg dankzij decodeer taps, maar die schijn je voor de 7700/7710 niet te hebben en over de nieuwe decodeer functie in de originele firmware lees ik veel negatieve berichten.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst las ik op het dreamboxforum dat het met dreamboxen mogelijk is om een externe cardreader (bijvoorbeeld smargo of mastera)aan te sluiten. Hiermee kun je dan meer kaarten gebruiken dan de twee die in de slots passen.

 

Zie hier

 

Is dit met E2 op een topfield ook mogelijk? Of is iemand bereid dit te testen?

 

Waarom deze vraag? Voor zover ik het begrijp is het een probleem om een CAM (powercam) te gebruiken. CCCam werkt blijkbaar wel, maar zonder CAM krijg je geen kaartje in de ontvanger. Kortom, als je er een losse cardreader aan kunt koppelen kun je hier het CD kaartje in stoppen en dus ook gebruiken zonder tussenkomst van een CAM.

 

Zelf kan ik dit helaas niet testen. De TF staat bij mijn ouders. Hier wil ik erg graag E2 op zetten, maar voor ik daar begin wil ik graag zeker weten dat zij het gewoon kunnen gebruiken zonder Cardsharing.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Zelf kan ik dit helaas niet testen. De TF staat bij mijn ouders. Hier wil ik erg graag E2 op zetten, maar voor ik daar begin wil ik graag zeker weten dat zij het gewoon kunnen gebruiken zonder Cardsharing.


Je moet wel een hekel hebben aan je ouders door ze op te willen zadelen met EXPIRIMENTELE software op de topfield... :-)
De Enigma2 is nog maar in een alpha stadium. Voor de doorsnee kijker nog niet geschikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Je moet wel een hekel hebben aan je ouders door ze op te willen zadelen met EXPIRIMENTELE software op de topfield... :-) De Enigma2 is nog maar in een alpha stadium. Voor de doorsnee kijker nog niet geschikt.


Desondanks is het een prima vraag.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: iRuud

Je moet wel een hekel hebben aan je ouders door ze op te willen zadelen met EXPIRIMENTELE software op de topfield... :-)
De Enigma2 is nog maar in een alpha stadium. Voor de doorsnee kijker nog niet geschikt.


Hoezo moet ik dan een hekel aan mijn ouders hebben? Ik heb ze ooit de topfield geadviseerd... cry Maar -tig keer nieuwe updates moeten installeren om dat ding een beetje te laten werken (over Alfa stadium gesproken shocked ) En leg ze ook maar eens uit waarom veel van de opnames niet meer werken... Nee dat gecodeerd opnemen is handig... Nou is die autodecodeer functie al een hele stap vooruit, maar echt handig is het niet voor mensen die niet echt doorgewinterd zijn op ICT gebied. En dan ok nog die zenderlijsten. Handig dat alles op 0 staat zeg! Of ook lekker gebruiksvriendlijk om zelf je eigen lijst te maken....

Dat Enigma2 zet ik er dus eerder op om mijn advies voor de Topfield weer goed te maken. blush

Dus kortom, ik wil proberen om dat enigma 2 er voor ze op te zetten en kant en klaar instellen. Als dat een keer gebeurd is is dat hele enigma niet zo spannend meer en kan iedereen dat bedienen. Want wat ik zo lees werkt Enigma2 best redelijk en heeft dat (ondanks de alpha status) nu al meer mogelijkheden dan de originele software. Of vergis ik me hierin?

Enigste wat nog onontbeerlijk is is de CAM aansturing om de CD kaart te kunnen gebruiken. Dus als iemand daar nog mogelijkheden voor heeft dan graag! Had gehoopt dat iemand mijn voorstel hierboven getest zou hebben, maar aangezien het hier al een hele tijd stil over is...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Hoezo moet ik dan een hekel aan mijn ouders hebben? Ik heb ze ooit de topfield geadviseerd...


Topfield was inderdaad ooit een van de betere satrecievers. Helaas hebben ze met de 7710HDPVR de plank goed misgeslagen.
Qua beeld komen ze nog bij de toppers maar stabiliteit is helaas ver te zoeken.

Origineel bericht van: quattro
Dat Enigma2 zet ik er dus eerder op om mijn advies voor de Topfield weer goed te maken.


Enigma2 voor de Topfield heeft nog diverse manko's. Een daarvan is het niet ondersteunen van de Cam's.
Voor Free-to-air kanalen is ie redelijk. Ook hier werkt het nog niet feiloos. Voor de hobby kun je er leuk mee spelen maar voor dagelijks gebruik - zeker voor een leek - is het af te raden om het te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro

Enigste wat nog onontbeerlijk is is de CAM aansturing om de CD kaart te kunnen gebruiken. Dus als iemand daar nog mogelijkheden voor heeft dan graag!


Ik zie dat jij een DM 7000 hebt. wink

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
de CD kaart te kunnen gebruiken. Dus als iemand daar nog mogelijkheden voor heeft dan graag!


Ik zie dat jij een DM 7000 hebt. wink

Dat heb je dan goed gezien. Maar lees dan ff het hele verhaal als je wilt weten waarom ik hier vragen stel...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

De stoute schoenen aangetrokken en een 2de hands TF7700HDPVR gekocht via de bekende veiling site. Hoewel het me meevalt hoe hij functioneert met de standaard firmware (gezien alle klachten) toch voor de hobby maar even E2 erop gezet (AAF 0.4.5).

 

Draait best soepel (nog) geen vastloper gehad.

 

CCcam voor mips krijg ik er niet op aan de praat en dus ben ik ook niet in staat om te trachten via CCcam een mastera op de serieele poort aan te spreken.

 

Het is mij ook niet gelukt om interne cardsharing aan de praat te krijgen via de enige mij bekende emu in het download menu van AAF, MBOX. Ook de van andere E2 boxen bekende client voor CCcam Incubuscamd wil bij mij niet inloggen op m'n Dreambox=CCcam server. Ben dan ook heel benieuwd naar de weg die Tukker01 heeft gevolgd (heb hem ook al een PM gestuurd, met de vraag om info over newcs/newcamd).

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro

Dat heb je dan goed gezien. Maar lees dan ff het hele verhaal als je wilt weten waarom ik hier vragen stel...


Wat ik lees is dat de Cam jouw grootste struikelblok is. Toch?

Als Tukker01 het voor elkaar heeft om intern te delen, dan is extern waarschijnlijk ook mogelijk.
Maar dat is hier niet toegestaan om het hier over te hebben.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...