Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Maar geen risico genomen en daarom via telnet de volgende acties gedaan:

 

1. Het bestandsysteem gecontroleerd: fsck -y /dev/sda3. Dit leverde een foutmelding op. tune2fs: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/sda3. Couldn't find valid filesystem superblock.

 

2. De partitie opnieuw geformatteerd: mkfs.ext3 /dev/sda3. Op het TV toestel verschijnt de melding FORMATIEREN. Dit duurt ca 10 minuten.

 

3. Aan de disk het label RECORD toegekend: tune2fs -L RECORD /dev/sda3

 

4. De ontvanger herstart.

 

Opname en afspelen werkt nu gewoon.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de info. Ik denk dat velen willen weten of CD (via een cam) ook gewoon werkt. Kortom kun je de gewone nederlandse zenders kijken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben primair in Engelsetalige zenders geinteresseerd en wilde eerst wat ervaring opdoen voordat ik mijn kabelabonnement opzeg. Richt mij daarom voorlopig even op FTA. De ontvangst van de (FTA) regionale Nederlandse zenders via CD is goed. Op jouw vraag of het via een CAM module ook goed werkt kan ik je nu nog niet antwoorden. Ik zou het natuurlijk ook graag eerst even testen voodat ik mijn kabelabonnement opzeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

dit topic nog maar eens aanhalen - Primair even hoe het is gesteld met de 7710 zodat TVV en Canal Digitaal kan worden ontvangen. Ik bedoel dan met de bijbehorende CI modules ivm certified TVV en Canal Digitaal producten ( mocht men besluiten naar nagra3 te gaan ). Is dit te doen met de enigma2 images, maar ook met de originele firmware. In het verleden veel problemen met ontvangst wat op diverse fora te lezen is - wat is de stand van zaken?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben ook geinteresseerd in de installatie van Enigma2 op de Topfield.

Ik wil dit graag bij vrienden in Frankrijk installeren.

Dit is wat ze nu hebben:

TF7710 HDPVR 23031 PowerCam met Canal Digital

Het was me al gelukt om originele NL firmware te installeren.

 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een soort USB "live" versie te installeren zodat na verwijderen van USB de Topfield weer origineel is.

 

Heb je voor installatie of herstel ook nog een null-modem kabel nodig, zoja weet iemand dan welke usb naar rs232 goed werkt. Laptop heeft namelijk geen seriele port.

 

Ik heb dit forum en aaf-digital beide al doorzocht maar kon nog geen duidelijk installatie vinden. Helaas ook geen filmpje op youtube.

Kan ik bijvoorbeeld al een USB stick voor de Topfield maken zonder dat ik er zelf een heb en zoja hoe?

 

Als ik naar Frankrijk ga wil ik graag goed voorbereid aankomen omdat daar slechte internet verbinding is en ook niet echt winkels in de buurt zijn.

 

beetje veel vragen tegelijk misschien en had op forum al zelfde vragen gelezen maar dit ging nog om versie 0.1 van Enigma2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen andere manier dan het via USB te doen?

Ik heb hier een 7700 waarvan de USB stuk is..

Tenminste hij leest geen enkele FAT32 usb stick, het lampje op de stick brand wel en ik kan zien dat hij hem aan het initialiseren is, maar dan houd het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang van niet. Zit nix anders op als je echt Enigma erop wil hebben dat je je USB-poort laat reparen.

 

Groet

Daf_driver

 

P.s reageert de Topf helemaal niet als je een Enigma-install stick er in stopt en de Topf opnieuw start?

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver
Ben bang van niet. Zit nix anders op als je echt Enigma erop wil hebben dat je je USB-poort laat reparen.

Groet
Daf_driver

P.s reageert de Topf helemaal niet als je een Enigma-install stick er in stopt en de Topf opnieuw start?

Ik ben er achter dat waarschijnlijk de sata chip om zeep is, de harddisk ziet die ook niet meer.
Maar daar staan al genoeg topic's hierover op het board.
Morgen ligt die in de container smile
Wel jammer, ik had er graag enigma2 op willen hebben..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...