Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Voor diegene die nog steeds experimenteren met Enigma2 kan ik melden dat de laatste Firmware, Spirit of Spring perfect werkt, maar vooral wederom een prachtig beeld geeft. laugh

 

Ook de 2e tuner is nu te gebruiken, maar vooral in combinatie met internal, ofwel inhouse-cardsharing keurig aan een card welke bijv. in een Dreamreceiver met CCCam 2.1.3 te connecten via je netwerk. wink

 

Als client-Camsoft in de Topfield gebruik ik de MGCamd 1.35 middels een enkele C-regel in de config. (alle andere toeters en bellen weggelaten) whistle

 

Zojuist gelijktijdig een opname gemaakt van 2 kanalen welke beide momenteel een card nodig hebben(!) en dit lukt prima, ook VH-1 en VH-1classic gaf geen problemen tijdens gelijktijdige opname's. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik houd het nog bij, voor wat betreft de nieuwsberichten. De ontwikkelingen gaan vrij hard, dat is goed nieuws.

Nog steeds geen positief verhaal gehoord over de ondersteuning van SECA-cams...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste stand van zaken bijhouden is ook al wat ik momenteel doe. Mijn echtgenote dwong me crazy terug te keren naar de originele firmware (die het best aardig doet moet ik in alle eerlijkheid zeggen cool ).

 

Pas als de seca cams goed worden ondersteund zal ik een terugkeer naar E2 overwegen. Ik wil niet volledig afhankelijk zijn van (intern) sharen.

 

Grtz

JeDeJe

 

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: jedeje
Pas als de seca cams goed worden ondersteund zal ik een terugkeer naar E2 overwegen. Ik wil niet volledig afhankelijk zijn van (intern) sharen.


Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.... waarmee ik niet wil zeggen dat ik opeens wel afhankelijk wil zijn van (intern) sharen :-) .

Ik ben nu in het bezit van een 2de 7700HDPVR, zodat ik in alle rust kan experimenteren.

Gisteren het AAF WM2010 image erop gezet. loopt tot nu heel stabiel. De meeste CD HD kanalen gaan bij mij open via m´n Aston 1.07 CAM (software versie 2.23 erop). Dat is al een hele verbetering. Ik zal later een complete lijst geven van CD zenders die bij mij inmiddels wel via de CAM open gaan.

Ook leuk is de mogelijkheid om na het laden van een E2 image in Flash aanvullende images te kunnen draaien van een USB stick, zo heb ik inmiddels ook al even naar een Neutrino image voor ons toppie mogen kijken.

Wordt vervolgd!

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD Kanalen die (bij mij) 19-06-2010 opengaan middels de CD kaart in Aston 2.23 op AAF WM 2010 E2 Image:

 

SD: Film 1.1, Film 1.2, Film 1.3, Film 1 Action, Sport1, Eurosport, RTL8, MTV NL, MTV Music, Geschiedenis 24, Het Gesprek, Holland Doc 24, Humor 24/Nostalgie Net, Sport 1.2, Boomerang

 

HD: Ned2HD, Ned3HD, Film1HD, RTL4HD, NET5HD, RTL5HD, RTL7HD, Veronica/DisneyXDHD, BravaHDTV, DiscoveryHD, NGCHD, EurosportHD, Sport1HD, HistoryHD, MTVNHD

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik mn TF7700 terug :-)

 

Hehe goed werk. Leuk dat er mensen zijn die er tijd, moeite en geld insteken om toch nog een feest van de TF7700 te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JeDeJe,

 

Heb je hier ook nog wat bijzonders voor in moeten stellen of was dit OutOfTheBox, direkt na installatie ?

 

Groeten, Oebele

 

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD Kanalen die (bij mij) 19-06-2010 opengaan middels de CD kaart in Aston 2.23 op AAF WM 2010 E2 Image:

 

SD: Film 1.1, Film 1.2, Film 1.3, Film 1 Action, Sport1, Eurosport, RTL8, MTV NL, MTV Music, Geschiedenis 24, Het Gesprek, Holland Doc 24, Humor 24/Nostalgie Net, Sport 1.2, Boomerang

 

HD: Ned2HD, Ned3HD, Film1HD, RTL4HD, NET5HD, RTL5HD, RTL7HD, Veronica/DisneyXDHD, BravaHDTV, DiscoveryHD, NGCHD, EurosportHD, Sport1HD, HistoryHD, MTVNHD

 

 

Bij mij werkt alleen Film 1.1 / 1.2.

 

Heb je nog iets speciaals moeten doen? Heb m'n Aston 1.07 (2.23) in slot 1 en 2 geprobeerd maar helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is bij mij "out of the box" ik hoef niets extra's te doen.

 

Uiteraard heb ik wel een Top pakket inc. HD pakket op m'n kaartje, anders was het een ander verhaal.

 

Ik draai wel WM2010 vanaf USB, maar kan me niet voorstellen dat dit iets uitmaakt t.a.v. draaien vanuit flash.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Powercam 3.2 i.p.v. de Aston gaan exact dezelfde kanalen open. Met m'n oude MR, ach het opsommen niet waard....

Met de Diablo WIFI gaat geheel niets open (met of zonder kaart erin).

 

Meer CAMmetjes heb ik op het moment niet.

 

Grtz

JeDeJe

 

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
CD Kanalen die (bij mij) 19-06-2010 opengaan middels de CD kaart in Aston 2.23 op AAF WM 2010 E2 Image:
SD: Film 1.1, Film 1.2, Film 1.3, Film 1 Action, Sport1, Eurosport, RTL8, MTV NL, MTV Music, Geschiedenis 24, Het Gesprek, Holland Doc 24, Humor 24/Nostalgie Net, Sport 1.2, Boomerang
HD: Ned2HD, Ned3HD, Film1HD, RTL4HD, NET5HD, RTL5HD, RTL7HD, Veronica/DisneyXDHD, BravaHDTV, DiscoveryHD, NGCHD, EurosportHD, Sport1HD, HistoryHD, MTVNHD
Grtz JeDeJe

Beste JeDeJe,
Dat leest goed!
Ik kijk via TF7710HDPVR (ook met Aston CAM 2.23) met Fam en HD pakket, maar heb sinds enige tijd nogal wat sw problemen, heb je enig idee of Enigma 2 ook op de 7710 kan draaien? Werken alle functies met beide tuners en HDD stabiel?
Kijk trouwens naar Astra 1,2 en 3 en heb ook CanvasHD, EenHD en BBCHD er bij.
Dank alvast,
Frankly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frankly
heb je enig idee of Enigma 2 ook op de 7710 kan draaien? Werken alle functies met beide tuners en HDD stabiel?


Ja, E2 draait net zo goed (of slecht...) op de 7700 als op de 7710.

Zoals ik boven heb beschreven, gaat het de goede kant op, maar zijn er nog vele kanalen die niet opengaan via een Aston of Powercam. Alleen via een (intern) sharen + kaart in CAM combi is alles open te krijgen. Dat kost je dus 2 kaartjes voor 1 ontvanger (en je moet een kaart server hebben), niet echt ideaal. Er zijn nog steeds problemen met multidescrambling via de softcams, ook al staat elders op fora dat vizcam in staat is tot multidescrambling op ons toppie, ik heb daar in de praktijk nog geen geweldige resultaten mee geboekt.

E2 op de toppie is naar mijn mening echt nog niet huiskamer geschikt (voor ons CD/TVV klanten).

Maar blijft leuk om mee te hobbyen.

Als ik er tijd voor heb, dan zal ik er ook weer eens een smartmouse interface aan hangen, kijken hoe het gaat met de kaart daar in.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als nieuwkomer op satelietgebied Enigma2 (AAF_WM-ImageV2) geinstalleerd op de TF7750HDPVR. Alles draait inmiddels goed (flash upgrade), de harde schijf wordt wel herkend maar is nog niet te gebruiken. Er is de optie om de schijf te formatteren. Via telnet zie ik de partities SDA1 (83:fsroot), SDA2 (82:swap) en SDA3 (83). Naar ik aanneem is de format optie beperkt tot partitie SDA3 en staat alle systeemsoftware op SDA1. Wie kan mij zeggen of ik de format-optie zonder problemen kan uitvoeren. Ik kan nergens vinden welke partitie geformatteerd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...