Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Overigens is dit weekeinde TDT 0.5.1 vrijgekomen met wat kleine wijzigingen:

+ Fix: fixed the issue with the second recording starting while playback is active

+ Fix: improved the interactions between recording and playback (e.g. timeshift)

 

Verder is het wel interessant om te melden dat de hele Enigma2-ontwikkelcode vrijgegeven is onder open-source licentie. Dat houdt dus in dat er vrij doorontwikkeld kan worden op de huidige versie. Nog belangrijker is dat de code nu legaal te verkrijgen is!

Het enige dat ontbreekt in de package zijn de originele pti-drivers (vw auteursrechten), maar daar is een open-source alternatief voor meegeleverd (echter wel beperkter). Ook worden er geen originele audio- en video-firmwares of headers mee-verspreid. Al met al een gezonde ontwikkeling dus, die ervoor kan zorgen dat de ontwikkelsnelheid en -efficientie nog beter kan worden.

 

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Hoe heb je de IncubucCamd0.96 en CCcam 2.1.1 geinstalleerd?


Via ftp de IncubusCamd executable in de map /var/emu gezet, IncubusCamd.conf en IncubusCamd.prio in de map /var/keys (deze laatste moet je zelf even aanmaken). Alle files en mappen de bestandsrechten 755 geven, dit kan via de meeste ftp proggies maar eventueel ook via telnet. Via telnet start ik dan IncubusCamd op.

Je kunt ook de emu ondersteuning uit het AAF image in het TDT image overnemen (opstart script en EMU OSD), maar omdat ik nogal veel van image wissel laat ik dat achterwege.

CCcam loopt op m'n Dreambox die als server dienst doet.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weer een nieuwe AAF update op 0.5.1 voor je toppie ik heb hem nog niet geprobeerd.

 

AAF Weihnachtsimage für Topfield HDPVR7700

 

 

Beschreibung:

AAF Weihnachtsimage für Topfield HDPVR7700

 

Basis Team Ducktales Build 0.5.1

(letztes TDT release vor Open Source Projekt)

 

Changelog seit letzten oeffentlichen AAF Release:

 

TDT:

+ Fix: fixed the issue with the second recording starting while playback is

active

+ Fix: improved the interactions between recording and playback (e.g.

timeshift)

+ Change: separated kernel modules and updated the Player driver (stream

decoder)

+ Feature: set default skin to noGfx

DO NOT USE "keepsettings" when updating from previous releases.

Otherwise enigma2 will crash in an endless loop.

+ Feature: introduced evremote2 to allow support for additional RC ****

+ Feature: added support for .m2ts files

+ Change: changed the *** mapping of the CutListEditor plugin. Now it

should be possible to control it properly (though there are

still some issues)

+ Fix: improved playback of mp4

+ Fix: added message sequences used by the original firmware to the

communication with the frontpanel (possibly fixing the 'battery bug')

 

AAF:

+ AAF Panel Update

+ SetStartChannel Plugin

+ Neue Senderliste

+ MediaCenter v09227

 

Danke an Team Ducktales für das super Basis Image und alle die dieses Image ermoeglicht und getestet haben.

 

Bekannte Probleme:

- Manchmal nach dem Zappen kein Ton (Ton oder Kanal umschalten hilft)

- Nach längerem Betrieb kann es vorkommen das der Ton stottert(umschalten hilft)

- CIFS funktioniert nicht

- Lautstärke wird beim herunterfahren nicht gespeichert

- Nach der Ersteinrichtung kann sich die Box aufhängen - nach Neustart alles in Ordnung

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tukker01
Er is weer een nieuwe AAF update op 0.5.1 voor je toppie.


Het image is via de laatste Beta's vooral veel stabieler geworden, de kans dat je tegen een Green Screen aanloopt is een stuk kleiner nu.

Er is nog steeds GEEN ondersteuning voor onze SECA3 Cam/Card combi's, dus CD kijken kan alleen via (interne) cardsharing. Ook daar is goede vooruitgang kwa stabiliteit geboekt. Ik kijk zelf via Incubus en dat gaat nu avonden lang zonder spikkelschermen of ander gezeur.

De waarschuwing "DO NOT USE "keepsettings" when updating from previous releases." staat in de release notes, omdat in TDT 0.5.1 de locatie waar de settings worden vastgelegd is gewijzigd, maak je gebruik van een settings editor, dan moet je daarin het pad wijzigen naar: /etc/enigma2 voordat je je settings terugplaatst.

"Manchmal nach dem Zappen kein Ton", dit euvel bestaat nog steeds, dankzij de nieuwe functie van de tijd knop op de AB (in/uit Soft Standby) is hier met 2 snelle drukken op deze knop een oplossing voor.

Als je gebruik maakt van de backup functionaliteit binnen het image, dan worden nu ook je Timer instellingen in de backup opgenomen.

Zelf ben ik erg blij met de nieuwe HD skins, zien er top uit.

Veel plezier met dit nieuwe Image!

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jedeje:

Kan je gebruik maken van de ingebouwde IncubusCamd van de 0.5.1 AAF release? Of moet je deze manueel starten zoals je eerder hebt beschreven?

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand de combinatie IncubusCamd 0.96 met CCCAM 2.1.3 aan de praat gekregen? Ik heb een verbinding met m'n dreambox maar het beeld blijft zwart...

 

Ik zal morgen met CCCAM versie 2.1.1 proberen

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Satman_
@jedeje:
Kan je gebruik maken van de ingebouwde IncubusCamd van de 0.5.1 AAF release? Of moet je deze manueel starten zoals je eerder hebt beschreven?


Als je Incubus via de AAF Download Manager installeert, dan is er ook meteen een opstart script aanwezig. Via de AAF EMU/Softcam Manager kun je de geinstalleerde Emu's kiezen en starten/stoppen/herstarten/.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tukker01
Ik heb hem inmiddels geinstalleerd ook heb ik de Incubus cam aan de praat alleen staat het beeld soms even stil enig idee.
Ik dacht alleen dat incubus cam ook twee tuners tegelijk kon aanspreken maar dit is mij niet gelukt tot nu toe


Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het helaas niet mogelijk 2 Tuners aan te spreken via Incubus, vooralsnog is het wat mij betreft dan ook een single Tuner met E2 cry .

Maar als single Tuner werkt het best lekker.....

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Satman_
Heeft iemand de combinatie IncubusCamd 0.96 met CCCAM 2.1.3 aan de praat gekregen? Ik heb een verbinding met m'n dreambox maar het beeld blijft zwart...

Ik zal morgen met CCCAM versie 2.1.1 proberen


Ik heb het aan de praat met 2.1.3, maar lang niet zo stabiel als met 2.1.1. Vervelend is, dat ik met 2.1.1 RTL4 (nep) HD niet open krijg, met 2.1.3 wel.

Zorg dat je het aantal hops in de .conf file (in /var/keys) beperkt, in principe zou 1 hop voldoende moeten zijn naar je eigen kaartje/server.

Voorbeeld:
[Prov:00006a:CaID:0100]
check_priority=cs
cs_protocol_order=cccam
process_emms_on_cs_mode=1
process_emm_g=1
process_emm_s=1
process_emm_u=1
seca3_handler=1
max_check_uphops=1

De .prio file is ook erg belangrijk (ben ik zelf nog flink mee aan het experimenteren). Momenteel is die van mij erg leeg, heb er de volgende regels in staan voor m'n CD en SKY kaartjes.

P:0963:000000
P:0100:00006a
I:0961:000000

Grtz
JeDeJe



----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar baal ik verschrikelijk van dat je niet de twee tuners kunt aanspreken.

cccam kan dat wel maar ik kan niets of niemand vinden die cccam geinstalleerd heeft gekregen op de 7700.

Dus als iemand dit is gelukt laat het mij dan aub weten hoe je dit hebt gedaan via de normale handleiding van de cccam installatie lukt het in ieder geval niet.

Meneer google geeft in ieder geval geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is helaas geen CCcam executable die op ons Toppie werkt, als ik tijd heb ga ik weleens aan de slag met bijv. MBOX om te kijken of die wel 2 Tuners aan kan spreken, moet ik wel even een MBOX servertje op tuigen (en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in).

 

Er schijnt een MGCamd versie te zijn (dacht 1.34) gemaakt voor de Azbox die als client voor een CCcam server kan dienen en wellicht 2 Tuners kan aanspreken, maar die heb ik nog nergens als download aangetroffen. Weet uiteraard niet of die überhaupt op ons Toppie loopt.

 

Niet geschoten is altijd mis....

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Origineel bericht van: _Satman_
Heeft iemand de combinatie IncubusCamd 0.96 met CCCAM 2.1.3 aan de praat gekregen? Ik heb een verbinding met m'n dreambox maar het beeld blijft zwart...

Ik zal morgen met CCCAM versie 2.1.1 proberen


Ik heb het aan de praat met 2.1.3, maar lang niet zo stabiel als met 2.1.1. Vervelend is, dat ik met 2.1.1 RTL4 (nep) HD niet open krijg, met 2.1.3 wel.

Zorg dat je het aantal hops in de .conf file (in /var/keys) beperkt, in principe zou 1 hop voldoende moeten zijn naar je eigen kaartje/server.

Voorbeeld:
[Prov:00006a:CaID:0100]
check_priority=cs
cs_protocol_order=cccam
process_emms_on_cs_mode=1
process_emm_g=1
process_emm_s=1
process_emm_u=1
seca3_handler=1
max_check_uphops=1

De .prio file is ook erg belangrijk (ben ik zelf nog flink mee aan het experimenteren). Momenteel is die van mij erg leeg, heb er de volgende regels in staan voor m'n CD en SKY kaartjes.

P:0963:000000
P:0100:00006a
I:0961:000000

Grtz
JeDeJe





Thanks ! Ik heb hem draaiende gekregen (ook onder 2.1.3). Er zat ook nog een foutje bij mijn [servers] section in het ".conf" bestand...

Loopt nu al een paar uur, incl. zappen van FTA naar TV Vlaanderen en het loopt lekker !

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...