Ga naar inhoud


Astra 1 niet goed uitgericht?


fjskmdl

Aanbevolen berichten

Ik heb hetvolgende probleem:

Alle zenders van Astra 19.2 werken probleemloos, met uitzondering van de tv vlaanderen zenders.

Daar heb ik een hoge BER en constante haperingen (onkijkbaar)

Dit probleem is onlangs opeens opgedoken en nu kunnen we dus geen tv vlaanderen meer kijken...

Al een andere lnb geplaatst maar zonder resultaat.

De schotel maakt gebruik van een diseq switch (4 aansluitingen)

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of je schotel is toch niet optimaal uitgericht, of je LBR zou een probleem kunnen hebben met de hoge frequentie, waarop het TV Vlaanderen pakket uitgezonden wordt.

 

Dus je uitrichting controleren, en/of je lbr uitwisselen.

 

Er is ook nog een kleine kans dat de tuner in je sat. ontvanger een probleem heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sorry, lbr wordt ook wel de LNB genoemd, het ontvangstdeel in het brandpunt van je schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Intussen is mijn probleem eigenlijk nog altijd hetzelfde.

 

Canaal Digitaal en alle andere zenders op 19.2E ontvang ik goed (83% SNR / 76 AGC), maar tv vlaanderen staat op 50% ontvangst.

Van zodra ik de lnb verschuif of ook maar aantik schommelt dit tussen de 40 en 70%, met als gevolg dat bij wind en regen ik direct beelduitval heb. (trouwens bij het gewoon kijken zijn er ook veel haperingen)

 

Kan de oorzaak zijn dat de schotel zelf (de vertikale hoek) mis staat? Ik vindt het vreemd dat het probleem enkel bij tv vlaanderen is. De oorzaak ligt niet bij de ontvanger want ik heb al 2 ontvangers getest. Ik heb de lnb al op 23.5E gericht en daar kan ik alles ook probleemloos ontvangen. (het ligt volgens mij dus niet aan de lnb..?)

 

Intussen heb ik al teveel nutteloze pogingen gedaan om dit werkend te krijgen dus als iemand advies heeft, graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet nog even getest met de LNB zonder de switch. Het probleem blijft hetzelfde.

 

Is er iemand die mij kan helpen met het juist instellen van de schotel (ik ben van omgeving kortrijk) want ik weet het niet meer frown

Indien iemand kan helpen moet je maar een pm sturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt u al eens nagekeken of de connectors aan de kabels goed zijn? geen water ingesijpeld en daardoor slecht contact gemaakt?

Heb hier bij mij ook 1 kabel moeten aanpassen want had beetje vocht opgenomen en ik had dit eigenlijk nooit opgemerkt.

Dit zal waarschijnlijk het probleem niet oplossen (hopelijk wel) maar is toch het nakijken waart.

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe groot is de schotel ,of zit er een boom voor ,als het voor heen wel goed was

dan is er op een of andere toch iets verandert

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

En... Niet onbelangrijk... Heb je het al geprobeerd met een andere LNB?

 

Ik had laatst een zelfde ervaring, LNB aan z'n eind. Nieuwe LNB erop en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag heb ik 2 verschillende lnbs geprobeerd.

Momenteel staan er 4 lnbs op de schotel, waarvan 1 met 2 uitgangen, deze is ingesteld op 19.2E

 

1) Ik heb gekeken of de schotel ophanging loodrecht met de grond staat --> OK

Via de astra site laat ik de instellingen berekenen:

Mijn coordinaten zijn 50.8500°N, 3.2830°E, na het overlopen van de wizard zie ik dat de elevation op 29.8° moet staan.

 

1) De vertikale hoek probeer ik dus hierop te zetten --> Dit kan eigenlijk toch nooit precies want de bevestigingsbout zit altijd voor de graden streepjes, tenzij ik het midden van de bevestigingsbout mag aanzien het juiste?

 

2) De lnb zet ik gans in de midden van de lnb houder (is dit juist, hoe weet ik waar die precies op de lnb houder moet?) De lnb kan ook aan de linkerkant op de rail geschoven worden of aan de rechterkant, waardoor deze ook telkens op een iets andere positie zit...

 

3) ik draai de schotel naar 19.2 maar ik zie niks van ontvangst.

 

Wanneer ik de elevation op 35 graden zet (waar het voordien op stond) heb ik ontvangst, uitgez tv vlaanderen.

 

Naast de elevation en de azimuth kan je ook de schotel draaien (zodat die vertikaal scheef staat. Nu staat dit op 89 graden.)

Is het de bedoeling dat dit op 90 graden staat eigenlijk?

 

Ik heb ook even geprobeerd om de satfinder an te sluiten (lnb naar lnb en rec naar receiver, dus juist aangesloten.)

 

Eenmaal de ontvangen aanstaat doet de satfinder blijkbaar niks (geen geluid, geen naalduitwijking,...)

Ik weet niet welk merk de schotel is, maar hij is kwa uiterlijk gelijkaardig aan de archsat http://www.youtips.nl/site/images/stories/antenne/archsat/archsat_a_a_h.jpg

 

Na een 5tal uur heb ik de schotel dus weer als voordien, met ontvangst op alle 19.2E uitgez tv vlaanderen.

Wat mij wel opvalt is dat bij het heruitrichten het signaal op 70% staat, maar bij de minste verschuiving van de schotel, of bij het aanspannen van de bevestigingsbouten, de signaalsterkte enorm schommelt... Ik moet deze dus zodanig plaatsen dat ik na het vastzetten nog genoeg signaal overheb..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat er maar een op lossing is een andere schotel 78 cm of groter triax schotel

met een Triax multiblock

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...