Ga naar inhoud


[DVB-C/Ziggo] Ziggo komt in mei met nieuwe beveiliging voor digitale tv


theparasol

Aanbevolen berichten

Dan blijft nog het feit staan dat er een kaartwissel nodig zou zijn.

 

Vergeet niet dat Alphacrypt wel de toestemming heeft van Irdeto Access om de kaarten van Ziggo te kunnen lezen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus straks kan iedereen zijn PVR of Mediacenter de deur uit doen en kunnen we niets meer opnemen en zijn we weer 20 jaar terug in de tijd geworpen.

Hierdoor bereik je alleen dat veel programma's niet meer bekeken worden. Ik neem best veel programma's op omdat ze op tijdstippen uitgezonden worden waarop ik niet thuis ben of slaap.

De volgende stap is dus dat CanalDigitaal dit ook gaat gebruiken...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Dan blijft nog het feit staan dat er een kaartwissel nodig zou zijn.

Hangt er vanaf wat ze updaten aan het protocol tussen Irdeto SoftCell CAM in de ontvanger en het Irdeto Conditional Access System (CAS) in de headend van Ziggo. Als alleen de berichten structuur of de berichten beveiliging aangepast wordt terwijl inhoudelijk wel dezelfde informatie voor de smartcard verstuurd wordt dan is het niet nodig om een kaartwissel uit te voeren. Verder heeft Irdeto ook mogelijkheden om de smartcards te updaten.

Citaat:
Vergeet niet dat Alphacrypt wel de toestemming heeft van Irdeto Access om de kaarten van Ziggo te kunnen lezen.

Dat vergeet ik ook niet, maar een licentie voor Irdeto 1 & 2 wil niet automatisch zeggen dat Mascom (fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM) ook weer een licentie krijgt voor Irdeto 2.x of Irdeto 3. Ziggo gaat dit soort eventuele acties om de AlphaCrypt Classic CAM uit te schakelen natuurlijk alleen maar uitvoeren in samenwerking met Irdeto en dan willen ze wel zeker weten dat Mascom niet weer binnen de geldende Irdeto licentie voorwaarden met een oplossing komt.

Voor alle duidelijkheid: Met mijn reacties gaf gewoon weer hoe de boel feitelijk in elkaar zit. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van het CI+ gebeuren. Ik ben van mening dat Ziggo net als CanalDigitaal en Digitenne gewoon met een standaard DVB CAM voor hun Irdeto CAS moeten komen en op moeten houden met de underdog te spelen. Als CanalDigitaal en Digitenne niet met gerechterlijke stappen worden aangepakt door die niet nader gespecificeerde "content providers" van Ziggo dan zou ik niet weten waarom dat dan niet bij Ziggo zou kunnen. Als het alleen gaat om de Video On Demand content dan gebruiken ze voor dat deel van de data maar een ander CAS zodat wij tenminste voor het TV kijken van ieder DVB-C apparaat met standaard DVB Common Interface (CI) slot gebruik kunnen maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Dus straks kan iedereen zijn PVR of Mediacenter de deur uit doen en kunnen we niets meer opnemen en zijn we weer 20 jaar terug in de tijd geworpen.
De volgende stap is dus dat CanalDigitaal dit ook gaat gebruiken...

De één denkt en vermoedt het, de volgende suggereert dat het binnenkort gebeurt, en de laatste weet het zeker dat het ingevoerd wordt!
Zo komen de de praatjes in de wereld!

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
quote van ArChie,
In de huidige aanbevolen kabel ontvangers zit geen CI slot voor een CAM dus heeft CI+ niets te maken met deze ontvangers.

aha
en op andere berichten ook aha...
en op vervolgberichten ook nog een aha
dus eigenlijk valt het allemaal wel mee :D

men heeft vaker geprobeerd de paarden "schuw" te maken

maar wegens de onduidelijkheid, bij enkelen, kwamen er ook al rare conclusies terecht in andere sat4all subfora, zoals met de strekking dat je een dvb-c receiver straks kunt weggooien

chiao
en bedankt voor de heldere uitleg en commentaren van allen.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij komt het op het volgende neer:

 

* Alle door Ziggo uitgeleverde en door klanten gekochte kastjes waar je kaarten direct insteekt, blijven gewoon werken.

* Dreamboxjes met het softcams blijven het ook prima doen

* Mensen die via een Alphacrypt kaartje in een CI slot kijken, hebben pech.

 

En volgens mij is die laatste groep niet heel erg groot. En voor die mensen: Koop een 2e hands dreamboxje, steek er je ziggo kaart in en verbind deze in je eigen netwerk dmv een een softcam met je HTPC. (Werkt hier PRIMA!)

 

Voor mensen die het kaartje direct in hun TV hebben zitten (via een alphacrypt) -> Die hebben wellicht pech...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ook samenvattingen ben ik enorm fan van

 

opdat tussentijds gediscuzeur ook een leesbare conclusie krijgt.

 

ben alleszins wel van mening dat er steeds meer TV's met CI-slot op de markt zijn dan je zo tussen neus en lippen vermeld

vooral de duitse merken (die we helaas argeloos links laten liggen) kennen de ci slot

in de oude roentgen buis

in de LCD display

en in de plasma ars wink

 

chiao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
kijk ook samenvattingen ben ik enorm fan van

opdat tussentijds gediscuzeur ook een leesbare conclusie krijgt.

ben alleszins wel van mening dat er steeds meer TV's met CI-slot op de markt zijn dan je zo tussen neus en lippen vermeld
vooral de duitse merken (die we helaas argeloos links laten liggen) kennen de ci slot
in de oude roentgen buis
in de LCD display
en in de plasma ars wink

chiao


Nou.. Ik ben indertijd best van plan geweest om een Alphacrypt module te kopen en in mijn Loewe te schuiven. Maar ben dus achteraf blij dit niet gedaan te hebben.
Mijn DM7000 leest momenteel mijn Ziggo kaartje en geeft deze via CCcam door aan mijn HTPC. Werkt prima. En tot mijn grote schrik nog met een betere beeldkwaliteit.
Scaler & deinterlacer van mijn HTPC doen beter werk van die van mijn TV ;-) Maargoed, da's offtopic.
Ik verwacht niet met deze setup in de problemen te komen als Ziggo overschakelt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie van Ziggo:

 

“Ik zie dat er bij jullie op het forum veel mensen zijn die vrezen dat Ziggo straks de gebruikers van een Alphacrypt module, op zwart gaat zetten. Ik kan je verzekeren dat wij geen enkele actie zullen ondernemen die er bewust op gericht is om dit te doen! Wij hebben echter altijd aangegeven dat wij deze module, die via reverse engineering en zonder de instemming van contentbelanghebbenden ontwikkeld is, niet ondersteunen en dat gebruik voor eigen risico is. Dat betekent dat de Alphacrypt module niet toekomstvast is waardoor er door standaard updates in het netwerk en in de programmatuur problemen kunnen ontstaan bij het gebruik van de module. Maar wellicht ten overvloede nog een keer: wij doen niets dat er specifiek op gericht is de Alphacrypt module op zwart te zetten.”

 

Bron:http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=585

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...