Ga naar inhoud


problemen met five


Gast dj33333

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: dj33333
wie heeft erook geen bleed op five opde astra 2 groeten dj


Af en toe eens bij King of Sat kijken. smile

Astra 2C, 28.2°E
# (19h43) Sky Digital: Five heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7700 PID:2309/2310 English,2311 English)
# (19h43) Sky Digital: Five heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7701 PID:2305/2306 English,2307 English)
# (19h43) Sky Digital: Five heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7702 PID:2313/2314 English,2315 English)
# (19h43) Sky Digital: Five heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7703 PID:2317/2318 English,2319 English)
# (19h43) Sky Digital: Five US heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7710 PID:2321/2322 English,2323 English)
# (19h43) Sky Digital: Five US +1 heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7711 PID:2329/2330 English)
# (19h43) Sky Digital: Fiver heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7715 PID:2325/2326 English,2327 English)
# (19h43) Sky Digital: Fiver +1 heeft 10964.25MHz, pol.H verlaten (DVB-S SID:7716 PID:2332/2333 English)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar bovenstaand lijstje heeft niets met de Freesat / FTA uitzendingen van Five te maken. Dit zijn de pid aanpassingen voor de kanalen op Astra 2C die onder de cryptoparaplu van FSFS (Freesat From Sky) worden uitgezonden. Wat ons aanbelangt is de Frequentie 10773 / H / 22000 van Astra 2D waar Five in FTA uitzendt. Verder heb ik met de FTA uitzendingen op 2D van geen enkele Britse zender een ontvangst probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Nou..dat is dan nieuw voor mij.

Eigenlijk zou ik dat moeten weten! frown

 

Ach..nou zie ik het..het schijnt een schrijffout te zijn.

 

Alles klar..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Sorry RUF,

De topic starter had geen frequentie opgegeven en bij King of Sat had ik dat toevallig net zien staan. Vandaar.

Overigens ontvang ik op die 10.773H ook gewoon Five. Wat ik daar echter nog nooit heb gezien is de EPG.

Geen probleem Alfons. Dat Five gedoe zorgt overal voor verwarring. Maar inderdaad Five is, denk ik, de enige Britse zender die niet minimaal een now/next epg uitzendt. Ze stralen wel een volledige Freesat epg door, maar dat kunnen maar weinig machines aan onze kant van het kanaal verwerken. Het schijnt dat er voor sommige topfields een TAP bestaat om die te ontcijferen, maar zeker niet voor de 7xxx reeksen. Daar zijn we nog altijd taploos. crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@ alfons verbiest:

 

Wat ik doe voor de EPG van Five op 28 oost:

 

Ik zet ook een gecodeerde versie van Five in mijn favorietenlijst. Daarop heb je dan geen beeld, maar wel de EPG-now/next-informatie die ook gewoon voor de FTA-versie van Five geldt!

Dus even heen en weer zappen, en je weet toch steeds naar welk programma je kijkt!

 

(Dit kan je ook doen met Travel op 19 oost. Die kan ik ook gewoon ontvangen, al doet-ie alsof-ie niet FTA is. De EPG is voor mij in een onbegrijpelijke taal. Maar de wél gecodeerde Travel Channel op 13 oost heeft deze EPG-now/next gewoon in het engels, en dat begijp ik wel. Dus als je ook de Hotbird op je schotel hebt, kan je daar dezelfde truc uithalen...)

 

Nou, succes ermee! Ik hoop dat hier iets aan hebt.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...