Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit


freaky

Aanbevolen berichten

Na de aanschaf van mijn DM8000 was ik absoluut niet tevreden over de beeld kwaliteit van deze. Het was of dat de beeldkwaliteit t.o.v. mijn 800 veel minder was. Het beeld van de 800 was scherper en helderder dan de 8000. Maar het lijkt wel of de beeldkwaliteit is verbeterd.

Zou de box "in moeten spelen" ?

Wat zijn jullie ervaringen. Welke geeft volgens jullie het mooiste plaatje de DM800 of de DM8000 ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


is hier al eens aan bod geweest dat de 8000 een beter beeld weergeeft en verwerkt dan de 800,

iets met de chip dacht ik die anders was,of toch zoiets in die aard dat er een klein verschil was tussen beiden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook nog een 800 gehad eerst en nu de 8000,en merk dat soms ook nu dat het SD beeld beter is met de 8000,voor HD merk ik het soms ook,

die werkt soepeler voor omschakelen van SD naar HD beeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,even voor de duidelijkheid,ik was vergeten te melden

dat ook hier een half jaar een 800 heeft gestaan.

Feit is dat de 8000 sneller en stabieler werkt.

Nu na een week of 3 nog geen enkel groen scherm gehad.

Dat was met de 800 soms wel het geval,maar niet erg vaak.

ook timers en opnamen zijn altijd goed.

Ben uitermate tevreden over de 8000. smile


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je meot er ook bij zeggen dat de image's ondertussen wel al grotendeels bugvrij zijn en de 8000 ook deels op de 800 opties loopt,wat hen ook makelijker maakt voor een deel goed te verwerken,

zeg wel,deels,want er komt veel bij kijken voor de andere opties ook van de 8000.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Na de aanschaf van mijn DM8000 was ik absoluut niet tevreden over de beeld kwaliteit van deze. Het was of dat de beeldkwaliteit t.o.v. mijn 800 veel minder was. Het beeld van de 800 was scherper en helderder dan de 8000. Maar het lijkt wel of de beeldkwaliteit is verbeterd.
Zou de box "in moeten spelen" ?
Wat zijn jullie ervaringen. Welke geeft volgens jullie het mooiste plaatje de DM800 of de DM8000 ?


Wil daar toch nog even op reageren,

Ik heb gister ook een dm800 gekocht voor me zwager,heb deze eens getest de hd kanalen zijn goed maar de sd kanalen vindt ik zeer slecht is net als ik op de kabel kijkt als ik deze vergelijk met de dreambox 600 en 500 zijn deze beter mocht ik een cijfer voor de dm500 en dm600 geven voor beeld kwaliteit ruim een 9 en voor de dm800 een 7, dit voor de sd kanalen met meerdere image's getest,
Tevens het zappen vond ik wat trager.
maar verder een mooie box


Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

En even "for the record", de chipset van de 800 en de 8000 is iets van 95% hetzelfde. Voornaamste verschillen zijn dat de 8000 divx kan afspelen in hardware (mpeg4-vc) en de mogelijkheid van de 8000 om twee streams simultaan te decoderen. Voor zover ik weet zijn er geen verschillen in het output pad.

 

Ik denk dat de meeste verschillen zijn te wijten aan driver-versies, die schijnen nogal vaak bijgewerkt te worden. Als je een 800 en een 8000 hebt met dezelfde driver-versie (moeilijk te controleren, overigens), dan zou het beeld via HDMI gelijk moeten zijn.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Op standaard settings en met ingeschakelde de-interlacer is

de 8000 duidelijk beter dan de 800. De upscaler van de 8000 is ook beter.

 

Echter.., schakel je de de-interlacer uit en stuur je SD Pal in originele resolutie naar je tv (576i) dan gaat er mijns inziens iets fout bij de 8000. De beeldkwaliteit is dan ineens erg soft, de 800 is dan veel scherper. Terwijl je zou denken dat met uitgeschakelde de-interlacer er geen verschil in 576i weergave zou mogen zijn tussen de 800 en 8000, wint de 800 hier duidelijk.

Het lijkt er bijna op dat de 8000 geen 576 beeldlijnen naar de tv stuurt, maar slechts de helft.

 

Het zou mij niets verbazen als het hier om een bug gaat die nog niet bekend is. Eigenaren van een 800 + 8000 die dit kunnen bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Het zou mij niets verbazen als het hier om een bug gaat die nog niet bekend is. Eigenaren van een 800 + 8000 die dit kunnen bevestigen?



@Apple740,

Heb je dit al gemeld/geverifiëerd op het DM8000 VIP forum?
Daar kun je je direct tot de ontwikkelaars van de Dreambox 8000 richten.
Uit dien hoofde moet daar toch een snel en deskundig antwoord te verwachten zijn.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

@Apple740,

Heb je dit al gemeld/geverifiëerd op het DM8000 VIP forum?


Ik heb me toendertijd wel geprobeerd aan te melden bij dat forum, maar de registratie lukte niet. Heb er sindsdien geen aandacht meer aangeschonken.
Zal het nogmaals proberen als andere wegen niet helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...