Ga naar inhoud


Ojee, ze heeft een vakantie naar Tsjechie geboekt


percies

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin heeft in een impulsieve bui een vakantie voor 2 weken naar Tsjechie geboekt. We reizen met een camper, en de 1e week verblijven we in een huisje in het dorp Clunec. Dit is een klein dorpje ten oosten van de stad Jindrichuv Hradec. De 2e week zijn de op doorreis, en verblijven/overnachten we in onze camper.

 

Nu heb ik wel een aantal dingen waar ik tegen aan loop. Mijn vriendin is rolstoel gebonden, ze heeft MS ;daardoor is ze snel moe, en lopen gaat al helemaal niet. Iemand die de omgeving kent, tips waar wel, of juist niet heen te gaan ? Ik wil ons avontuur niet groter maken als het nu is. goede tips zijn zeer welkom. (reacties van vriendenkring , ben je helemaal maf geworden, het is daar zo heuvelachtig, dat is echt niks voor jullie!) ik ben daar wel een beetje bang voor geworden. Ik zie al een heel ramp scenario voor me.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook toevallig. Ik ben in 2004 in Jindrichuv Hradec geweest voor een vliegkamp. Ik heb Tsjechie dus hoofdzakelijk vanuit de lucht gezien.

 

Jindrichuv Hradec is een aardig stadje.

Klik

 

Of het heuvelachtig is staat me niet meer zo bij. De straten in het stadje zijn natuurlijk niet zo vlak als in Nederland, maar ook niet zo dat het klimmen is.

 

Maar aan de andere kant kan ik ook niet beoordelen wat voor jullie haalbaar is. Probeer eens wat foto's te googelen zodat je een beeld krijgt van de omgeving.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er wel voor dat je op een goede camping overnacht en niet langs de weg. Er zijn gebieden waar dat niet echt aan te raden is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zeker moet doen is Praag bezoeken, er zijn voldoende goede Campings in en om Praag.

 

Een fijne vakantie toegewenst, Tsjechie is zeker de moeite waard

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1 keer dwars door Tsjechie heen gereden en kan me herinneren dat die trip iig heel erg mooi was.

 

Dus misschien gewoon lekker rondrijden en hier en daar waar het rolstoelvriendelijk is een stop maken?

 

Ook zijn er vast wel sites waar je kan kijken wat in de buurt is en de moeite waard om te bezoeken.

 

Respect voor je vriendin dat ze gewoon probeert te doen wat ze nog kan ipv het maar op te geven. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens je een fijne vakantie toe in het mooie Tsjechie. Problemen hebben ze overal en dus ook in dit land. Let vooral op slechte oneven wandelpaden. De weggebruikers zijn wel wat veiliger onderweg dan in andere oosteuropese landen maar het verschil met nederland is toch nog heel erg groot. En zoals gezegt Praag speekt voor zich en Brno is zeker de moeite waard. Kleinere plaatsen (gehuchten) vindt ik altijd aantrekkelijk om te bezoeken, dat is echt een tijdreis in het verleden. Ik zou maar heel weinig geld in nederland kopen en gewoon pinnen in Tsjechie dat is veel voordeliger.

 

succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: POLAKS
Ik wens je een fijne vakantie toe in het mooie Tsjechie. Problemen hebben ze overal en dus ook in dit land. Let vooral op slechte oneven wandelpaden. De weggebruikers zijn wel wat veiliger onderweg dan in andere oosteuropese landen maar het verschil met nederland is toch nog heel erg groot. En zoals gezegt Praag speekt voor zich en Brno is zeker de moeite waard. Kleinere plaatsen (gehuchten) vindt ik altijd aantrekkelijk om te bezoeken, dat is echt een tijdreis in het verleden. Ik zou maar heel weinig geld in nederland kopen en gewoon pinnen in Tsjechie dat is veel voordeliger.




Mag er in Praag nog gespeekt worden? Hangt daar geen boete aan vast? whistle

succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je het veel voorkomende bordje "posor vlak" ziet echt even vaart minderen om te voorkomen dat je tegen het dak van de auto stuitert.

Je vriendin heeft trouwens een prima keus gemaakt, mooi land, vriendelijke mensen (vlak na de sovjettijd nog wat schuw maar nu niet meer), uitstekend bier en buiten Praag alles heel betaalbaar vooral als je niet in de westrand van het land blijft hangen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn al zeven maal naar Tsjechie op vakantie geweest. Van het reuzengebergte tot aan het Lipno meer. In de steden heb je totaal geen last als je rolstoelgebonden bent. De laatste jaren is er heel veel geasfalteerd, ook de stoepen. Toeristische plaatsen zijn zelfs al rolstoelvriendelijk ook supermarkten, winkelcentra en gemeentelijk gebouwen zijn aangepast. Ze gebruiken ook veel leisteen en rotsplaten als stoepen, dus ook goed begaanbaar! Wel kan je last krijgen bij die Vietnamiese kraampjes die overal langs de weg staan, dat zijn meestal van de rotskampjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...