Ga naar inhoud


OPGELICHT VOOR 5000 EURO


mteam

Aanbevolen berichten

In november vorig jaar heb ik een "meneer" laten komen om de ramen op te meten en die dan te vervangen.

Een paar dagen later kreeg een professioneel opgemaakte offerte.

Na deze vergeleken te hebben met 5 andere offertes heb ik uiteindelijk voor deze gekozen.

Ik heb hem terug laten komen voor enkele aanpassingen te doen en een paar dagen later kreeg ik een angepaste offerte in de brievenbus.

Terug contact opgenomen en hij is dan teruggekomen om alle ramen nogmaals te meten en de definitieve maten naar de fabriek door te spelen.

Het contract werd getekend en de 5000 euro voorschot werden op zijn Belgische rekening gestort.

De plaatsing was voorzien voor 26 jan 2009.

De plaatsing werd uitgesteld tot 26 feb 2009 omdat men in de assemblagefabreik een verkeerde datum zou gelezen hebben. (zegt hij )

Op 25 feb 2009 kreeg ik een mail met volgende tekts : "Uw ramen zijn bijna klaar. Als ze hier zijn neem ik contact met u op."

Sindsdien geen teken van leven meer.

Hij beantwoord geen e-mails, geen vaste telefoon en een gsm meer.

Ik ben intussen te weten gekomen dat hij failliet is verklaard in jan 2009.

Klacht bij de politie neergelegt maar die staan dus blijkbaar ook vrij machteloos tegen dergelijke praktijken.

Via de advocaat getracht met briefwisselingcontact te krijgen maar NIETS dus.

Een proces zou volgens de advocaat veel geld gaan kosten. Er zou dan een vonnis zijn maar absoluut geen garantie dat ik dan mijn geld terug zie.

Volgens de curator zouden er een pak mensen gedupeerd zijn door deze oplichter.

Hoe stop je zo iemand ?

Groetjes

Danny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet, dat geld ben je platweg gezegd gewoon kwijt.

Wel moet je een vordering bij de curator neerleggen, maar reken maar dat die eerst heel goed voor zichzelf, de bank en de belastindienst zorgt.

Het is in ieder geval een hele goede en pijnlijke les om nooit meer vooruit te betalen. Dat vind ik eerlijk gezegd ook tamelijk dom van je. Het tekenen van een koopovereenkomst had voor de handelaar voldoende moeten zijn.

Als het mij was overkomen, was het met deze meneer overigens wel slecht afgelopen. Wat ik precies zou hebben gedaan mag ik hier helaas niet zeggen:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je frustratie , maar vrees het ergste voor je centen : als de man failliet is dan is het quasi zeker dat je het voorschot kwijt bent : als particulier-schuldeiser kom je pas aan bod als er nog geld over is nadat de staat ( sociale zekerheid ) en de banken hun schulden hebben geind . Pech gehad en een les voor allen : wees voorzichtig met voorschotten in deze economisch moeilijke tijden .

 

oei , Toxiq was me al voor met een gelijkaardig antwoord .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mteam
ja ,daar zeg je wat.
Bij alle offertes die ik kreeg was er vooraf een voorschot te betalen of ze beginnen er zelfs niet aan.


Dan zou ik er dus niet aan begonnen zijn.
Ik heb vorig jaar een aanbouw laten zetten voor 17.000 euro en heb niets aanbetaald.
Wel een bindend koopcontract getekend en naar ratio het werk en materiaal in delen (na uitvoering) betaald.
Dat is gewoon een kwestie van goede afspraken maken.
Een koopovereenkomst is bindend.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dishman_ex5020

Vraag je je dan niet af waarom je vooraf betalen moet?

 

Als ik dit zo lees, ben je niet opgelicht, maar ben je slachtoffer geworden van een bedrijf in failissement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Humm, 9 van de 10 keer weten die gasten dat ze op het punt van omvallen staan en proberen dan nog even wat "handgeld" te scoren. Dan is er dus sprake van opzet en als het mij zou gebeuren sprake van tandjes rapen. Mij zou het niet zonder slag of stoot zijn gebeurt. Met dergelijke volk geen medelijden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat mij via PM eens weten om wie het gaat.

Naam, adres, websites, vooral de websites waarop hij nu weer verder handelt.

Ik kan wel eens kijken wat ik kan uitvinden. Als ik ergens een schurfthekel aan heb, zijn het wel oplichters!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. zowieso je vordering bij de curator neerleggen

 

als de curator de vordering accepteerd staat die acceptatie

gelijk aan het vonnis van de rechtbank.

 

Als die firma een pba nv of zoiets is zal je waarscheinlijk

niets terug krijgen.

 

Is het een eenmans bedrijf c.q. VOF dan kan je hem na het

failliesement 30 jaar (in belgie) bij hem persoonlijk

vangen.

 

Dus kijk op je bank afschrift naar de juiste naam van de

ontvanger van het geld,kan zijn dat de ontvanger (gegunstigde)

niets met het failliesement te maken heeft

 

 

sukses en sterkte

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De advertenties op de marktplaats achtige websites waar mteam over sprak zijn allemaal oude advertenties, met GSM nummers en hotmail adressen. Ik moet zeggen dat het allemaal erg onbetrouwbaar overkomt. Ik zou zo'n figuur nooit 5000 euro vooraf hebben betaald.

Het lijkt inderdaad een oplichter.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Mijn devies is altijd :Nooit betalen voor dingen die je nog niet hebt smirk
Boter bij de vis whistle Willen ze dat niet, naar een ander gaan die dat wel doet laugh


Maar dat is niet altijd altijd mogelijk, een zogenaamde 30-60-10 regeling (30 bij opdracht, 60 bij bouwen en 10 bij oplevering is vrij gebruikelijk.

Dus even kijken wat er mogelijk is, ik heb onlangs voor 15 ruggen twee dakkapellen besteld, ik hoef niets aan te betalen, de man heeft hier in de buurt al tientallen vergelijkbare kapellen geplaatst, dat en de ervaringen van andere gebruikers schept voldoende vertrouwen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]De advertenties op de marktplaats achtige websites waar mteam over sprak zijn allemaal oude advertenties, met GSM nummers en hotmail adressen. Ik moet zeggen dat het allemaal erg onbetrouwbaar overkomt. Ik zou zo'n figuur nooit 5000 euro vooraf hebben betaald.
Het lijkt inderdaad een oplichter.

Ron


Tja , nu maak je ons allemaal erg nieuwsgierig natuurlijk .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...