Ga naar inhoud


tijdens tv kijken andere zender opnemenen ?


Gast quierein

Aanbevolen berichten

Gast quierein

Hoi,

 

Wie kan mij antwoord geven,

 

Ik heb een sataliet aansluiting.

Recent een dvd recorder gekocht.

Maar ik kan tijdens het tv kijken geen andere zender opnemen.

Klopt dat, kan dat niet bij een sataliet aansluiting of doe ik iets niet goed.

 

Is er een oplossing ?

 

Hoi, Quierien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


in principe is een dvb-s receiver een 1:1 verbinding met de ontvangst installatie

op die ene specifieke frequentie van de transponder ingesteld

 

dus een lnb (single) : een receiver > spreek een programma / zender

a)

bij bepaalde receivers PVR kun je net nog: op die frequentie echter meerdere zenders vinden.

als je receiver firmware en kaartlezer het toelaat kun je dus op een zender kijken en op een andere opnemen,

 

PVR is met ingebouwde harddisk

 

maar functioneel bestaan daarvoor (dat wat je eigenlijk wenst te kunnen doen) de zogenaamde twin tuners

een receiver met twee ingebouwde dvb-s tuners en dus twee aansluitingen (dus twin-LNB)

dan ben je gegarandeerd onafhankelijk bezig mbt kijken op tuner1 en opnemen op tuner2

 

maar daarenboven heb je een extern opname apparaat, via die DVD-recorder wordt wellicht enkel het signaal doorgegeven per scart aansluiting dat dus ook tegelijk bekeken wordt op de tv en er kan geen zender gewisseld worden zoals bedoeld in a)

 

chiao

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast quierein

Bedankt voor het antwoord.

 

Moet het bericht als "digibeet" nog eens goed lezen maar wat ik begrijp is dat er in iedergeval een oplossing bestaat.

 

hoi, Quierien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quierein
Bedankt voor het antwoord.

Moet het bericht als "digibeet" nog eens goed lezen maar wat ik begrijp is dat er in iedergeval een oplossing bestaat.

Ik zal de oplossing die hierboven werd gegeven proberen te vertalen:

Je hebt een "dubbelloops" ontvanger nodig. Twee ontvangers inéén die onafhankelijk van elkaar werken.

Zo'n ding heeft twee aansluitingen naar de antenne, dus je hebt ook een extra kabel naar de ontvangskop nodig.

En een "dubbelloops" ontvangkop.

Een prettig voordeel is wel dat de meeste dubbele ontvangers meteen een ingebouwde hard schijf hebben waarop je kunt opnemen. De DVD recorder heb je dan niet meer nodig.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp bijt reeds geruime tijd in mijn been....nu vooral met HD!

Ik dacht met de DSR8121 van Flips het ei van Colombus ontdekt te hebben, maar Nienté!

Nu heb ik een Nokia-9500 en daaraan een dvdrecorder, en kijken doe ik via een 2de Nokia-9500...

En problemen heb ik niet en is lekker goedkoop...

Op TVV enof CanaalAnaal is er toch niks bizonders om op te nemen en ev te archiveren... hun soort progr zijn voor directe consumptie, als ze al het bekijken waard zijn...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik dit keer vertalen....?

 

je hebt twee dvb-s receivers en daar in een enkele tuner

dus als ik je huis nu als twin tuner zie, heb je de optie om te kijken en onafhankelijk op te nemen...

 

maw in een huis twee tuners...

 

zo off topic, is maar goed dat we weten dat columbus niet de eerste europeaan was in amerika... wink

en philips dus ook niet

 

chiao

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
mag ik dit keer vertalen....?

:-) Ik geef toe dat mijn "vertaling" een beetje popi is, maar bij mijn moeder werkte het...

Origineel bericht van: Tonskidutch

je hebt twee dvb-s receivers en daar in een enkele tuner
dus als ik je huis nu als twin tuner zie, heb je de optie om te kijken en onafhankelijk op te nemen...

Denk alleen even aan de afstandsbediening... Twee identieke apparaten gaan alletwee reageren op de AB als bij elkaar staan. Niet handig.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeikert wink

:D

 

het rare is dat je bij kijken en opnemen tegelijk, niet per definitie in een kamer hoeft aanwezig te zijn

 

menig forumlid heeft zo'n kast voor het voeteind van zijn waterbed smile

 

dus die afstandbedieningen bijten elkaar heus niet.

 

dat is toch echt je kleinste probleem de afstandbediening te richten zonder de andere te storen ?

 

maar als ik naar twin receiver vragen en antwoorden kijk, is het opnemen en afspelen alsmede in veel gevallen het decoderen wel een lastig iets

 

dus je kunt welgevoegelijk ook twee losse receivers kopen die zoals de dreambox prachtig mounten en sharen

 

goedkopere alternatieven zijn er ook...

zoals bv de clarcktech HD 8000 PVR combo

die sharen probleemloos en mounten probleemloos

 

maar om nu halfslapend en wazig uit mijn ogen kijkende over mijn buiknavel naar die tweede HD receiver in mijn slaapkamer met er boven op nog een HDtv waarvan ik toch weet dat ik binnen een uur weg gezonken ben in slaap toestand? is afwegen van de zin en onzin

 

in de slaapkamer moet je slapen

zonder licht zonder geluid en zonder afleiding

dus een tweede receiver die het programma opneemt terwijl je in de woonkamer iets anders kijkt is prima uit te voeren...

 

zelf een hd zender opnemen kan met een niet hd receiver, als ie zoals de dreambox de komplete .TS op disc zet.

 

chiao

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
zeikert wink
:D

Inderdaad laugh

Jij hebt aangenomen dat de twee ontvangers op verschillende plaatsen in het huis terecht gaan komen, en ik heb aangenomen dat ze bovenop elkaar staan, zodat het kijken van het opgenomen programma kan gebeuren op hetzelfde tv toestel.

Maar dat hoeft niet natuurlijk. Inderdaad. Over naar Quierien.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...