Ga naar inhoud


HD blijft draaien met multiboot


Gast aila

Aanbevolen berichten

Middels flaswizzard heb ik een 2e image op de interne harddsik gezet, dat werkt op zich perfect, ik kan nu kiezen tussen de vorige en de nieuwe image.

 

Maar als ik de nieuwe image kies (degene die op de harde schijf staat) is de harde schijf bijna constant actief, hetgeen energie verbruikt en warmte ontwikkeld.

 

Nu begrijp ik wel dat hij hiervoor de harde schijf bijna blijvend moet benaderen zodat deze bijna geen kans heeft op in zijn rust positie te komen.

 

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen en ik kan namelijk niet deze image in het flash geheugen zetten omdat ik geen o-modem kabel heb en het met flashwizzard wel kan maar dan enkel als multiebood op HD, USB of CF. of zijn er nog andere manieren om de nieuwe image in het flash geheugen te krijgen zonder 0-modemkabel (dus niet met dreamup)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak met FWP een backup. Plaats een CF of USB en zet de backup weer op de box, maar nu op CF of USB.

Daarna nog even wat instellingen nalopen, zoals plaats van EPG bestanden e.d. en indien nodig aanpassen naar CF of USB en je HD kan gaan slapen.

 

Kan gewoon via netwerk.

 

O ja, flash image als actieve image gebruiken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat dacht ik ook...

om het zo op te lossen

(een tijd terug)

 

maar met permissie, raad ik Uw allen aan het niet via een backup te doen, maar via een nieuwe multiboot installatie op cf of usb

 

het kost iets meer tjd maar is extreem helder en zuiver

 

bugs in je image zullen er zijn : on-ontdekt of bekent

een bug meeslepen via een backup, die terug geplaatst wordt kan nog veel meer cumulatieve fouten opleveren waardoor je op het laatst, niet eens meer de herkomst kunt analyseren en/of traceren.

dus oplossen kan extreem Complex worden

 

ik adviseer een fout gekozen multiboot medium niet te backuppen en hergebruiken maar en verse nieuwe aan te maken

 

destemeer oefening destemakkelijker

het kost je een half uur meer, wat is dat nu ten opzichte van blijvende raadsels maanden lang?

 

 

bovendien is de flashwizard en de tegenhanger Barry Allen werelden van verschil inzake vernieuwde functionaliteit (dat terzijde)

 

chiao

 

 

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, met FWP zet ik een nieuw image inclusief settings en boeketten in zo'n 5 minuten op de box (en van die tijd kan ik het grootste deel nog gewoon TV kijken ook).

 

Maar een image dat maanden goed draait, back-up? Geen probleem.

En vooral met veel plugins en bijbehorende configuraties kan het veel tijd besparen.

 

En in dit geval is het eigenlijk alleen maar verplaatsen, dus....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...